Vegatopia Forum

Hoe ervoor te zorgen dat yoghurt stevig wordt?!?

Guido

Hoe ervoor te zorgen dat yoghurt stevig wordt?!?
« Gepost op: 25 november 2009, 15:48:59 »
Hallo allen,

Omdat ik graag een gezond tussendoortje voor de kinderen wil gaan bereiden zou ik graag een mix van fruit en yoghurt toewillen voegen aan een koekje. Echter blijft de mix van fruit en yoghurt nogal vloeibaar waardoor het consumeren niet echt van harte gaat. Ook denk ik dat het lekkerder zou zijn als de substantie wat steviger zou zijn.

Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat de mix van versfruit en yoghurt steviger wordt?
(Graag een zo eenvoudig/snel mogelijke manier en dan zonder er suikers oid aan toetevoegen waardoor het tussendoortje verantwoord blijft.)

Ik hoop dat er mensen zijn die mijn vraag zouden kunnen beantwoorden!

mvg,

Guido

Re:Hoe ervoor te zorgen dat yoghurt stevig wordt?!?
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2009, 16:02:15 »
Vroeger kruimelden we beschuit door de yoghurt. Daar dikt het aardig van in. Maar of ik het nu nog zou lusten, geen idee.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline greet

• 2.671
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2009, 16:03:08 »
Misschien met agar-agar? Zelf nog nooit geprobeerd, hoor, is maar een ideetje.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2009, 16:27:23 »
Hangop is dikker, dus steviger.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2009, 16:33:39 »
Wat Wombat zegt: Een schone theedoek in een kom leggen, een pak yoghurt erin leegkieperen, de punten van de theedoek bij elkaar pakken en met een touwtje aan het keukenkastje hangen en een paar uur wachten.

(Ik vraag me ineens af hoe mensen met zo'n hippe greeploze keuken hun hangop maken.)
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2009, 16:40:12 »
Je kunt ook Turkse yoghurt kopen, voordelig bij de... (pas op, inkoppertje) Turk. Turkse (Griekse of Bulgaarse) yoghurt is een stuk steviger dan dat wat uit een standaard AH-pak komt.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 25 november 2009, 16:44:22 »
Wat Wombat zegt: Een schone theedoek in een kom leggen, een pak yoghurt erin leegkieperen, de punten van de theedoek bij elkaar pakken en met een touwtje aan het keukenkastje hangen en een paar uur wachten.

(Ik vraag me ineens af hoe mensen met zo'n hippe greeploze keuken hun hangop maken.)

ik hang de handoek niet op maar doe de theedoek in een vergiet dat samen op een kom  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #7 Gepost op: 25 november 2009, 16:47:22 »
Natuurlijk, in een vergiet kan, maar het gaat echt veel sneller als het hangt.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #8 Gepost op: 25 november 2009, 16:51:36 »
Ja maar in een vergiet kon ik het willekeurig ergens neerzetten in mijn ieniemini keukentje een ophangen dan kon ik niks meer in mijn keukentje
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #9 Gepost op: 25 november 2009, 17:17:52 »
Je kan het ook twee dagen naast de koelkast laten staan, maar daar heeft Guido vast niks aan.  :footinmouth:

Ik vraag me af, tijdens een vastenkuur gebruik ik weleens ColonClean, phluxzaadvezels of zoiets. Als je het per ongeluk een minuut laat staan is je glas water niet meer vloeibaar, je zou het dus in principe als bindmiddel kunnen gebruiken.
Beschuit deden wij vroeger ook inderdaad.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10 Gepost op: 25 november 2009, 21:59:27 »

In de douche!
,,,,فلافل

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #11 Gepost op: 25 november 2009, 22:22:51 »

Met het pastadroogrek.  ;D

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #12 Gepost op: 26 november 2009, 09:39:42 »
Is een pastadroogrek daar sterk genoeg voor?
(Mijn zusje heeft zo'n sapuithangconstructieding, maar omdat ik geen idee heb hoe zo'n ding heet, kan ik er ook geen plaatje van zoeken, maar dat zal ook wel werken...)