Vegatopia Forum

Voorraadkast

Offline Temari

• 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorraadkast
« Reactie #40 Gepost op: 13 maart 2012, 16:14:59 »
Ja, om zo'n 2,5 kilozak nou in één keer leeg te eten gaat zelfs mij wat ver...

En je wilt toch ook niet zonder chocola komen te zitten!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #41 Gepost op: 13 maart 2012, 16:35:04 »
Waar heb je die zakken trouwens gehaald Maartje?

Citroen heb ik ook meestal wel liggen, limoen in mindere mate aanwezig.

Er is een aparte theedraad trouwens. Op mijn werk zijn ze vaak wel nieuwsgierig naar de thee, maar mijn lunch wordt regelmatig met argusogen aanschouwt. Dan vinden ze het wel lekker ruiken, maar te vreemd om te proeven. Ik wil best thee delen, maar ik zet het niet neer voor algemeen gebruik. Als ik er niet ben, kunnen ze er helemaal niet bij. Iets teveel mensen om van thee te voorzien. Dan gaan ze zelf maar klagen bij management voor leukere smaakjes;)
Van zwarte thee heb ik relatief veel Twinings. Verder drink ik graag jasmijn, Yogivarianten, kruidenthee (brandnetel, salie) en heb ik een voorliefde voor Duitse smaakthee zoals Romeo&Juliet (framboos-amandel, daar is melasse ook lekker in) en van een ander merk waarvan ik even de merknaam en het smaakje kwijt ben. Die smaakt net als Koolaid, minus de koppen suiker :D.
Oh, die rozenthee van Numi vond ik ook wel lekker. En hibiscusthee.

Witte chocolade kan ik rustiger zonder. Althans dat dacht ik, maar die van G&B vind ik dan wel weer erg fijn om achter de hand te hebben. Zeker in de zomer als er frambozen en aardbeien zijn :kwijl:
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2012, 16:44:51 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #42 Gepost op: 13 maart 2012, 16:56:26 »
Waar heb je die zakken trouwens gehaald Maartje?
Groothandel. Hoera voor het eigen bedrijf :cheer:
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #43 Gepost op: 13 maart 2012, 19:25:30 »
Welke groothandel? ;D

Offline greet

• 2.671
« Reactie #44 Gepost op: 13 maart 2012, 19:50:27 »
De zakken 2.5 kilo van callebout zijn trouwens bij de colruyt te verkrijgen... En ook nog eens de beste chocola om mee te koken die ik tot hiertoe heb gevonden.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #45 Gepost op: 14 maart 2012, 09:56:36 »
Welke groothandel? ;D
De Kweker. Mijn bedrijfsnaam doet vermoeden dat ik iets met eten doe (wat niet waar is) dus ik heb een pasje.
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #46 Gepost op: 14 maart 2012, 10:59:16 »
Mocht je ooit nog een assistent zoeken...  ;)

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #47 Gepost op: 15 maart 2012, 09:28:31 »
Hier ook verschillende soorten pasta en rijst in huis. En veel verschillende pepersausjes/sambals enz. Dat is ook alleen echt mijn ding, ik heb V. wel aan de sambal geholpen maar hij houdt het bij de oelek, saai hoor.
Ook belachelijk veel soorten thee, maar wel voornamelijk kruiden/groen/rooibos. Zwarte thee drinken we eigenlijk nooit maar hebben we wel in huis voor gasten. Oh en hier ook heel veel chocolade in huis. Dat komt doordat ik het wel koop, als ik ergens een leuke variant zie die ik niet ken, maar niet eet. V. eet wel chocolade, maar wil het liefst zo gewoon mogelijk, dus ligt er een enorme voorraad aan chocolade die niet gegeten wordt  ::)

Offline greet

• 2.671
« Reactie #48 Gepost op: 15 maart 2012, 09:53:23 »
Aangezien ik nog maar een dik half jaar bij F. woon, ben ik al blij dat de kruidenkast volledig is  :)
Wel staan hier enkele soorten azijn (en er staan ook nog een paar bij de papa) En ben ik bezig met het pikanterie gamma langzaam uit te breiden. En er staat tegenwoordig enkel sambal oelek, wegens dat ik enkele weken geleden ondekt heb dat sambal badjak met garnalen is  :-\ Hoewel ik nog vele andere (gedroogd, tabasco, olie, die dingen) pikant opties heb, vind ik een vers pepertje vaak nog het beste, maar ja, soms zijn die op of slecht, en dan heb ik graag keuze.
Pasta en rijst staan hier ook in verscheidene soorten, natuurlijk, en heel veel soorten thee, die af en toe wisselen van favorietenrol. Op dit moment is het dieetthee die bovenaan staat, vitalinea met ananas en hibiscus. Heel bitter, smaakt goed af.
En 3 soorten bonen in blik, kikkererwten, zowel in blik als gedroogd en ook een paar gedroogde linzensoorten en oogjesbonen.
Van chocolade staat hier enkel de 2.5 kilo zak, voor dessertjes mee te maken, en soms nog een gevulde variant, omdat F. die af en toe graag bij de boterham eet, maar daar kom ik niet aan, geen grote chocoladefan.
Ah, ja, en in de voorraadkast staat ook altijd van elke soort pesto van den Aldi minstens 1 variant. Voor heel heel snelle sausjes als ik geen zin heb om te koken :bloos:.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #49 Gepost op: 17 maart 2012, 08:54:32 »
We waren laatst in de Duitse supermarkt om Eelco-crackers in te slaan (ben even de officiele naam kwijt,ze zijn onwijs lekker) en toen hebben we wat te veel mosterd in geslagen, want bij thuiskomst bleken we ook al veel te hebben. Nu gaat mosterd normaal erg snel op, maar niet als je er al te veel van hebt. Volgens de verpakking blijft het minder lang goed dan volgens mij zo is.

Laatst weggedaan uit de voorraadkast: de Rit Knoflooksaus, die een jaar over datum was en er raar uitzag. Knoflooksaus wordt voortaan niet meer gekocht, ik at deze regelmatig bij pita's (als er geen tijd was de knoflook in de zelfgemaakte knoflooksaus in te trekken) maar ik eet er tegenwoordig zelfgemaakte yoghurtsaus bij.
Ook niet meer aanwezig in de voorraadkast: groene tabasco, ik hou het bij de chipotle.
,,,,فلافل

Offline Gabs

• 796
« Reactie #50 Gepost op: 17 maart 2012, 11:44:25 »
Mosterd is heeeel lang houdbaar, veel te zuur voor bacterien naar mijn mening.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #51 Gepost op: 26 maart 2012, 19:34:36 »
wegens dat ik enkele weken geleden ondekt heb dat sambal badjak met garnalen is  :-\

Niet allemaal hoor. Bv die van Wanita Djawa niet.
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
« Reactie #52 Gepost op: 27 maart 2012, 11:44:37 »
wegens dat ik enkele weken geleden ondekt heb dat sambal badjak met garnalen is  :-\

Niet allemaal hoor. Bv die van Wanita Djawa niet.
Ha, daar zal ik eens naar uitkijken als ik nog een keertje in de toko kom... :)

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #53 Gepost op: 01 augustus 2012, 00:27:51 »
Het voornemen is om de komende weken een gat te eten in de koelkast/vriezer en de voorraadkast. Veel te vol voor een haantje alleen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

« Reactie #54 Gepost op: 01 augustus 2012, 11:01:07 »
Ik ben ook een hamsteraar.  :P

1e kastje boven het aanrecht: 15 soorten thee, 2 soorten koffie, 2 soorten vegan melkpoeder, cacaopoeder, chocolade, kauwgom, verschillende extracten zoals vanille, 3 soorten suikervrij zoetmiddel, xanthaangom, johannesbroodpitmeel, rijstwafels en vitamines/paracetamol etc.

2e kastje boven het aanrecht: meer dan 40 soorten kruiden/specerijen, baksoda, bakpoeder, instantgist, sojabrokjes, gerst, quinoa, rijst, verschillende soorten noten en zaden, maizena en paneermeel

3e kastje boven het aanrecht: nog meer rijst, instant aardappelpuree, 2 soorten couscous, lasagnebladen, verschillende soorten pasta, mie, no egg, chocopasta, appelstroop, verschillende notenpasta's, honing

Plankjes in de keuken: ui, aardappelen, knoflook, olijfolie, rijstolie, kokosolie, koolzaadolie, sesamolie, wijnazijn, rijstazijn, havermout, pitabroodjes

Koelkast: miso, sojasaus, mayonaise, pesto, harissa, hotsaus, ketchup, olijven, sojamelk, frisdrank, bier, jam, 4 soorten siroop, verschillende groentes, amandelmeel, lijnzaadmeel en nog meer dingen die ik niet meteen kan zien omdat ze achterin staan waar ik niet zo makkelijk bij kan.

Vriezer: zelfgebakken brood, zelfgemaakte seitan en seitanworstjes, bakjes met zelfgemaakte opwarmmaaltijden en restjes saus, 4 soorten vegan kaas, verschillende soorten gekookte bonen

Voorraadkast/berging: kilozakken noten zoals paranoten, amandelen, cashewnoten, hazelnoten, walnoten, sesamzaad, zonnebloempitten, bloem, gebuild tarwemeel, sojameel, kikkererwtenmeel, rijstbloem, tapiocabloem, tarwezemelen, haverzemelen, 5 kilo zak tarwegluten, blikjes tomaat, potje augurken, potje tomatensaus, extra sojamelk, verschillende soorten droge bonen, erwten en linzen, gedroogde paddestoelen en zeewier 

Ik heb wel een paar dingen die over de datum zijn (vooral in de koelkast), maar niet veel. Ik probeer altijd het oude op te maken voor ik nieuwe producten koop, en dat werkt aardig.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #55 Gepost op: 31 oktober 2012, 15:54:53 »
Ook een leuk topic dit! Ik heb best veel in huis voor een éénpersoonshuishouden:

Vriezer: minimaal 3 soorten groente, paar soorten burgers, soep, brood, pastasaus

Koelkast: veel kaas (feta, haloumi, mozarella, boerenkaas, emmenthaler), eieren, ketchup, curry, mayo, sambal, pesto, mosterd, augurken, zelfgemaakte hummus, groente, bier, wijn

Voorraadkast: bulgur, basmatirijst, zilvervliesrijst, couscous, quinoa, linzen, mungbonen, adukibonen, mais, tomatenpuree, gepelde tomaten, uien, tomaten, diverse kruiden, fallafelmix, noedels, suiker, pasta (3 soorten), koffiebonen, thee, crackers, rijstwafels, muesli, noten, notenpasta, honing, agavesiroop.......

Vind het gewoon een fijn idee dat er genoeg in huis is!

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #56 Gepost op: 01 november 2012, 07:32:14 »
Hamstereeeeeeeeeeeen  :P
Want a sugarcube?

Offline Sven

• 3.926
  • Geslacht: Man
« Reactie #57 Gepost op: 01 november 2012, 09:31:08 »
Meestal zorg ik dat ik een aantal basiszaken in huis heb zoals rijst, melk, kaas, chocoladepasta... Maar omdat ik in een grote stad woon met alle supermarkten vlakbij heeft het geen zin om grote hoeveelheden in te slaan. Aan het gebouw waar ik woon is een klein winkelcentrum verbonden met een Delhaize (vgl. Albert Hein). Ik hoef zelfs het gebouw niet uit :)

Eergisteren heb ik wel gehamsterd, maar dan uit noodzaak. In België is het vrij normaal om als bediende als extralegaal voordeel op je salaris 'maaltijdcheques' te ontvangen. Met deze 'voedselbonnen' kan je (in principe' enkel voeding kopen, in een winkel of een restaurant. Die hebben wel maar een geldigheidsdatum van 3 maanden. Ik had er niet op gelet welke ik uitgaf en daardoor had ik nog een stapeltje met een totaalwaarde van 56€ dat voor het einde van de maand op moest. Daarom heb ik maar houdbare producten gekocht, volgens mij genoeg voor de komende maand. Nu worden de cheques vervangen door een betaalkaart waardoor dit niet meer kan gebeuren.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #58 Gepost op: 01 november 2012, 22:10:01 »
 Ik wil naar België verhuizen... nu niet alleen meer voor friet, bier en pralines, maar ook voor de voedselbonnen.
Want a sugarcube?

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #59 Gepost op: 24 januari 2013, 10:33:02 »
ik vind idd die cheques zoiets geks.. bizar, maar wel fijn ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!