Vegatopia Forum

Broodje smeren voor je werk

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #100 Gepost op: 06 april 2010, 08:26:12 »
Bij de blokker en xenos en dat soort winkels heb je allerlei bewaarbakjes in allerlei maten. Okeej, het zijn geen officiele bento-boxen, maar dat weten die bakjes toch niet.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #101 Gepost op: 06 april 2010, 09:52:20 »
ikea had hele leuke bakjes die in elkaar te stapelen waren.. mijn collega heeft een boel bakjes van de raritet-serie. Maar als ik nu op i-net kijk zie ik er niet meer zoveel soorten in.

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #102 Gepost op: 07 april 2010, 19:32:56 »
Bij Blokker vond ik het assortiment tegenvallen.
Toko's hebben soms bentoboxen. Die van mij heb ik bij Dun Yong vandaan, maar dat is meer een showmodel. Het is een vrij grote platte doos, dus niet echt handig mee te nemen.
Misschien in Amstelveen, bij winkels daar?
Sin chile, no tiene chiste!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.567
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #103 Gepost op: 09 april 2010, 21:39:44 »
En nu wil ik wel eens weten wat jullie zoal tussen de middag (door de week en/of op het werk) eten. Gewoon brood met kaas oid uit de trommel; brood met lekker/zelfgemaakt beleg (sla, paprika, hummus, ...); broodje/soep/snack in de kantine; uitgebreide maaltijd in dat leuke restaurantje om de hoek ?

Mijn collega's eten normaalgesproken in de mensa (in Duitsland eet men tussen de middag warm, 's avonds brood). Ik hoef om twaalf uur nog geen uitgebreide maaltijd, het mensavoer is mij te machtig en vet, ik vind het op den duur ook nogal prijzig (elke dag ca. 5 euro) en het duurt me te lang (erheen lopen, in de rij staan, eten, teruglopen).

Ik neem dus gewoon brood mee in de trommel - op dat punt ben ik nog niet geïntegreerd. Als ik tijd heb, maak ik er wel iets lekkers van: brie met paprika en komijnzaad; kaas met sla en mosterd. Vaak ook niet (vijf minuten langer slapen is wel heel verleidelijk).
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #104 Gepost op: 09 april 2010, 21:42:00 »
Mijn collega's eten normaalgesproken in de mensa (in Duitsland eet men tussen de middag warm, 's avonds brood). Ik hoef om twaalf uur nog geen uitgebreide maaltijd, het mensavoer is mij te machtig en vet, ik vind het op den duur ook nogal prijzig (elke dag ca. 5 euro) en het duurt me te lang (erheen lopen, in de rij staan, eten, teruglopen).

Dat is op mijn werk ook zo. Kost teveel, plus dat ik de kantine helemaal niet leuk vind om te eten. Dan zit ik liever achter mijn eigen bureautje de telefoon te bewaken terwijl mijn collega's richting de lunch zijn. Plus dat ik met mijn eigesgebakken en eigesmeegenomen brood ook kan eten wanneer het mij uitkomt. Hoef ik niet op de beperkte openingstijden van de kantine te richten, en mijzelf op een stoel proppen tussen vijfhonderd andere mensen rond lunchspitsuur.

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #105 Gepost op: 09 april 2010, 21:43:00 »
Ik hou van brood waar fris op zit.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #106 Gepost op: 10 april 2010, 00:01:56 »
Dat zei je al, ja.
Niet te kanen dat spul, maar dat zei ik ook al.

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #107 Gepost op: 10 april 2010, 00:09:02 »
Morgenochtend weer zeven broodjes smeren voor het hele weekend!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #108 Gepost op: 10 april 2010, 00:12:57 »
Worden ze tenminste lekker zompig van.
je hebt zojuist mijn culinaire nachtmerrie beschreven.
Van te voren bedacht en klaar gemaakt (ik kan voedsel niet verder dan 12uur vooruit plannen), sandwichspread en sich én zompig brood.

Aiko

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #109 Gepost op: 10 april 2010, 00:23:14 »
Brood-met-kaas dat al uren in je tas zit wordt er anders ook lekkerder op. Zeker als het warm is!

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #110 Gepost op: 10 april 2010, 00:25:39 »
Brood-met-kaas dat al uren in je tas zit wordt er anders ook lekkerder op. Zeker als het warm is!

Uren? Vroeger liet ik dat wel weken in mijn schooltas om te rijpen! Diverse zakjes zaten er op een gemiddelde dag in mijn verzameling. Yummie, smullen! :kwijl: :yummie:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #111 Gepost op: 10 april 2010, 00:33:08 »
Brood-met-kaas dat al uren in je tas zit wordt er anders ook lekkerder op. Zeker als het warm is!

Uren? Vroeger liet ik dat wel weken in mijn schooltas om te rijpen! Diverse zakjes zaten er op een gemiddelde dag in mijn verzameling. Yummie, smullen! :kwijl: :yummie:

Ik heb ooit een lunchtrommeltje gevonden dat na opening heel fijn groen poeder bevatte.
Ik wist op de een of andere manier nog dat dat ooit een broodje pindakaas was, dat ik voor de zomervakantie was vergeten weg te gooien en af te wassen.

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #112 Gepost op: 10 april 2010, 00:54:44 »
Ik heb ooit een lunchtrommeltje gevonden dat na opening heel fijn groen poeder bevatte.

Lunchtrommeltjes ben ik dan ook maar wijselijk van afgestapt. Dan worden de smaakjes van verschillende soorten beleg teveel gemixed, dat vond ik maar niks. En ik had niet genoeg ruimte in mijn schooltas voor zeg een stuk of tien lunchtrommeltjes.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #113 Gepost op: 10 april 2010, 00:58:57 »


Ik heb ooit een lunchtrommeltje gevonden dat na opening heel fijn groen poeder bevatte.
Ik wist op de een of andere manier nog dat dat ooit een broodje pindakaas was, dat ik voor de zomervakantie was vergeten weg te gooien en af te wassen.

Oeh ja, hier ook groen poeder na de zomdervakantie! Ik at sowieso nooit boterhammen in de pauze, ik ging liever naar het pompstation voor een ijsje of snoep.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #114 Gepost op: 10 april 2010, 10:21:03 »
En nu wil ik wel eens weten wat jullie zoal tussen de middag (door de week en/of op het werk) eten.

De ene helft van de week met mijn collega's aan tafel, die als een oud-hollandse ontbijttafel gedekt is. Dubbele boterhammen met kaas of eiersalade, hagelslag, muisjes en af en toe een beschuit dus.
De andere helft van de tijd is er een kantine, waar ze heel dikke boterhammen (van dat pas-afgebakken brood) hebben. Daar eet ik bijna altijd soep en twee boterhammen, de ene met (smeer)kaas en de andere met vlokken.

Er gaan weleens stemmen op om op kantoor 1 met die gezamenlijke lunch op te houden. Ik ben daar niet voor, omdat ik het wel makkelijk vind. Maar aan de andere kant zou dat me wel de kans geven om écht lekkere kaas in de koelkast te leggen, en andere hapjes die beduidend beter zijn dan wat we nu hebben.
Ik heb een hekel aan mensen die zeggen 'ik eet wel achter mijn bureau'. Omdat je bureau daar viezig van wordt en vooral omdat ik het leuk vind om mijn collega's te leren kennen op een ander dan werkgebied. Dus wil ik tijdens de lunch suf met ze kletsen.
This is between me and the vegetable!

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #115 Gepost op: 10 april 2010, 11:13:46 »
Eigenlijk lunchen al mijn collega's altijd achter hun bureau, en ik dus meestal ook, en ik vind dat ook stom. Als er wel voor lunch afgesproken wordt probeer ik dus altijd wel mee te gaan. Ik haal bijna nooit iets omdat het gebouw waar ik zit geen echte lunchgelegenheid heeft (een soort counter met afhaalbroodjes) en wat ze in de dichtstbijzijnde kantines hebben is ook saai. Ik probeer m'n lunchpauze dan maar zelf op te vrolijken met een lunchsalade (sla, pasta, komkommer, paprika, tomaat en afhankelijk van wat er in huis is blauwe kaas en peer, of geitenkaas, olijven, walnoten). Ook lekker: bulgur of quinoa salade met tofuballetjes, een pitabroodje, wat rauwkost en een beetje beschaafde knoflooksaus. Soms maak ik wraps (humus, ijsbergsla, paprika, olijven, beetje ajvar) of ik neem een omelet mee op lekker brood. Nadeel is wel dat ik 's ochtends ongeveer 20-30 minuten met de lunch bezig ben en eerder moet opstaan. Een dag van te voren maken is niet altijd haalbaar en lekker, maar ik heb inmiddels zo'n routine dat het te doen is.  :)

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #116 Gepost op: 10 april 2010, 19:36:43 »
Wij eten hier eigenlijk nooit meer gezamelijk (de collega die altijd van mijn eten wil mee-eten niet meegerekend, want die heeft dan geen pauze), dat is wel jammer. We hebben dan ook geen echte kantine ofzo. Soms spreken we af dat we lekkere dingen meenemen die we dan delen, maar dat gebeurt de laatste tijd jammer genoeg weinig. Met het mooie weer kan ik bij een werkplek om de hoek heerlijk op een bankje in de zon zitten, wat ik graag doe. Aangezien ik vaak veel moet praten, vind ik het juist lekker om in mn pauze even mijn mond dicht te houden en fijn met mijn mp3speler even bij te kunnen komen.
Het wisselt enorm wat ik meeneem, aangezien ik een beetje chaotisch leven erop na houdt en graag inspring op impulsieve en dringende behoeftes aan bepaalde dingen. Zo zit ik nu weer in een avocadoperiode.
Ben niet zo'n boterhammen-broodjeseter eigenlijk, dus dat wissel ik af met salades (aardappel, rijst-, pasta-, bonen-, couscousalade, etc.), knackebrodvarianten of gewoon warm eten/kliekjes. Al houd ik niet zo van eten uit de magnetron... Voor de foute trek wil ik nog weleens de grill onveilig maken met een veggieburger oid. Soep vind ik ook fijn of warme couscous mbv de waterkoker. Wraps en omelet trouwens ook. 
Meestal zijn het hele snelle dingetjes, of het kan snel op werk gemaakt worden. Uitgebreid dingen doen is voor thuis en niet voor vroege diensten. Ik ben geen ochtendmens, al helpt het vooruitzicht op lekker eten wel ;)
Sin chile, no tiene chiste!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #117 Gepost op: 10 april 2010, 22:39:36 »
Ik ga vrijwel altijd tijdens de lunch een half uurtje wandelen met een collega. We genieten dan van het prachtige industrieterrein.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #118 Gepost op: 10 april 2010, 22:56:00 »
Ik ga vrijwel altijd tijdens de lunch een half uurtje wandelen met een collega. We genieten dan van het prachtige industrieterrein.
Bij mij op de afdeling is er een heel wandelclubje, van variabele samenstelling en grootte (2 tot 10 ofzo). Daar doe ik meestal ook aan mee.  We hebben drie routes, die allemaal langs een supermarkt komen, heel praktisch.
Soms heb ik rond lunchtijd een overleg waar we broodjes bij krijgen. (Met meestal 1 en soms 2 op de 6 broodjes vega, dus dat is best een uitdagende aangelegenheid.)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Eefje

  • **
  • 56
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #119 Gepost op: 12 april 2010, 18:31:17 »
Ik werk in een supermarkt, dus ik haal mijn eten altijd daar. Gewoon goedkoop, en toch lekker vers! Vroeger haalde ik altijd broodjes met kaas, maar sinds we een nieuw bestelsysteem hebben kan je geen losse plakjes kaas meer kopen, dan moet je het hele pakje nemen... dus is het wat vaker een droog broodje. Soms koop ik ook weleens een heel pakje kaas of salade en dan neem ik wat over is mee naar huis.
En af en toe koop ik een bakje van die yoghurt met muesli, vooral als het afgeprijsd is :p. In de zomer neem ik ook nog weleens een nectarine, maar toen ik dat vorig jaar zo'n 2 maanden minstens eens per week deed begon ik er steeds meer last van te krijgen... ik ben een beetje allergisch. Misschien ga ik deze zomer voor de perzikken ofzo, en als ik er dan last van krijg switch ik weer terug naar nectarines.