Vegatopia Forum

Broodje smeren voor je werk

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Broodje smeren voor je werk
« Gepost op: 14 november 2009, 20:44:17 »
Gezien mijn recente rijgedrag moet ik maar eens ergens op gaan besparen, niet meer elke dag in de pauze naar de AH tot Go, maar zelfgesmeerde bammetjes mee naar mn werk.
Nou is mijn probleem dat ik een boterham kaas heel af en toe wel lekker vind, maar uren van te voren gemaakt en in een zakje gepropt gaat de lol er wel heel snel vanaf.
Wie weet wat ik voortaan mee kan nemen naar mn werk, dat niet klef wordt en niet na twee dagen al verveelt?

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2009, 21:43:35 »
Hmmm... als ik er aan denk om echt iets klaar te maken, neem ik soms wraps mee (in folie), salades of iets anders met een blaadje sla; ik heb het gevoel dat brood langer vers smaakt daardoor. Ik weet niet waar je werkt, maar als er een tosti-ijzer ofzo is, kun je ook je brood met kaas daarop leggen.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2009, 21:49:01 »
:)
Er is een tosti ijzer.
De kaas van de vorige gebruiker krijg je er gratis bij. Brrr.

Maar op zich geen slecht idee, ik kan natuurlijk mijn eigen tosti ijzer meenemen.
Wat het blaadjes sla betreft heb je volgens mij gelijk, het lijkt er verser mee te blijven, maar wat doe je dan nog meer op je brood?
Volgens mij hadden we een wrap draad, ik zal die eens doorpluizen, worden die niet klef?

Aiko

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #3 Gepost op: 14 november 2009, 23:32:59 »
Nou is mijn probleem dat ik een boterham kaas heel af en toe wel lekker vind, maar uren van te voren gemaakt en in een zakje gepropt gaat de lol er wel heel snel vanaf.

Oh, dat vind ik altijd wel lekker. Zeker met plakjes komkommer erbij, dat gaat zo lekker soppen.

Kun je er anders geen hagelslag opdoen? Zelfs gesmolten moet dat nog steeds lekker blijven?
Of neem een homp komkommer, een hele tomaat en dat soort spul mee, en snij het ter plekke in plakjes om op brood te doen. En een blok kaas met kaasschaaf. Heb je een koelkast op je werk waar je het veilig kunt opbergen?

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2009, 18:29:50 »
Moet het per se brood zijn? Ik neem zelf meestal rijst- pasta- of couscoussalade mee, snel gemaakt de avond ervoor en vaak maak ik dan genoeg voor twee dagen.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2009, 18:45:57 »
Ik heb standaard op mijn werk een pot jam en ander beleg. maandags haal ik altijd een halfje vers brood  en soms nog wat andere beleg en leg dat in de kast. zo kan ik op dat moment beslissen wat ik op mijn brood wil en is het ook vers ;) en kost niks extra's want thuis smeren is net zo duur..  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #6 Gepost op: 15 november 2009, 19:38:21 »
Als thuis het brood op is, race ik langs de bakker op weg naar werk, met een pot pindakaas en hagelslag in mijn tas. Ten eerste: men vindt het heel gek. Ten tweede: eigenlijk altijd wel vraagt iemand een boterham. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #7 Gepost op: 15 november 2009, 19:40:52 »
Ik heb op het werk ook altijd jam, pindakaas en crackers staan, voor de dagen dat ik geen salade maak.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #8 Gepost op: 15 november 2009, 20:20:28 »
Ik heb meestal ook pindakaas of nutella in mijn kastje liggen, hagelslag kan ook, heb ik al heeeel lang niet gegeten. :kwijl:
Maar het is allemaal zo ongezond voor dagelijkse kost. (Daarom ben ik ook geen fan van brood, beleg opties zijn zo miniem).

Salades klinken lekker, Dot. Dat koop ik normaal ook altijd bij de AH. Nog recepten?

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #9 Gepost op: 15 november 2009, 21:33:02 »
Heb je ook een magnetron? Dan kan je thuis ook soep maken en die meenemen en opwarmen. Ik heb zelf ook niet altijd zin in brood met wat voor beleg dan ook, zeker niet zo 2 van die bruine sneetjes met zweterige kaas.

Wat helpt:
- boterhammen schuin doorsnijden en sla en tomaat apart in een bakje mee. Ter plaatse tussen je schuine boterhammen doen. Echt waar schuine boterhammen zien er lekkerder uit
- kiemgroenten (alfalfa oid) tussen je brood met kaas. Je kunt vele soorten kopen en thuis binnen 5 dagen kweken, net als tuinkers
- zachte bolletjes halen. Dus varieer met je broodsoort. Wij hebben in de vriezer meestal 4 broden liggen, alle 4 wat anders en soms haal ik bolletjes.
- bruin bolletje met ei, tomaat en mayo en peper en zout.
- schuine boterham met cottagecheese, avocado en tomaat (of tapenade voor meer pit)
- pasta koken, kleine bolletjes mozarella er door, zwarte olijven, rucola, pijnboompitjes en kerstomaatjes. Dressen met olijfolie, balsamicoazijn en peper en zout (dressing meenemen in een apart bakje)
- couscous koken, mengen met munt, feta, verse peterselie, tomaatjes, komkommer en rozijnen. Evt. een yoghurtdressing erdoor.
- thuis groenten grillen (courgette, paprika, aubergine) en in een bakje met marinade leggen: olijfolie, balsamico, knoflook, italiaanse kruiden en peper en zout. Dit in de koelkast bewaren en meenemen naar je werk, daar tussen brood met kaas doen.
- plakjes tofu krokant bakken en marineren met sojasaus, kerrie, knoflook, sambal en peper en zout. Lekker op een broodje met gegrilde groenten
- wrap besmeren met (kruiden)roomkaas en bestrooien met ijsbergsla, reepjes (gegrilde) paprika en geraspte wortel en oprollen

Heb zelf ooit bij de witte boekhandel dit boek gekocht en daar staan echt heel veel lekkere ideeën in. En anders kun je altijd nog voor de Bentobox gaan!

(hè ik moet zelf ook weer lekkerder gaan lunchen!)

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #10 Gepost op: 15 november 2009, 21:44:43 »
Ik heb vrij eentonig broodbeleg.

Zes (3 x 2) boterhammen met marmite en pindakaas, of marmite en appelstroop.

En ik eet deze vrijwel altijd om 09:00, 12:00 en 15:00 uur op.



Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #11 Gepost op: 15 november 2009, 21:48:39 »
Ik heb vrij eentonig broodbeleg.

Zes (3 x 2) boterhammen met marmite en pindakaas, of marmite en appelstroop.

En ik eet deze vrijwel altijd om 09:00, 12:00 en 15:00 uur op.
Ik weet niet of dit de tip is die ervoor gaat zorgen dat Lelle niet meer naar de AH gaat tussen de middag.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.914
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #12 Gepost op: 15 november 2009, 21:54:29 »
Ik hou van lekker fris, ik hou van lekker anders, ik hou van lekker anders lekker fris.
Ik hou van bruin, ik hou van wit, ik hou van brood waar fris op zit.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #13 Gepost op: 15 november 2009, 22:09:59 »
Maar ik snap niet als je het afwisselt waarom het dan gaat vervelen? Heb je ook Tartex en ander veggiespul van de Natuurwinkel geprobeerd?
Hutenkase is ook lekker en niet zo ongezond en daar kun je nog van alles opgooien.
Als je overstap van brood op de salades moet je wel even opletten dat je nog genoeg jodium binnenkrijgt.
Kant en klaar noodlesoep is wellicht ook nog wat.

http://www.vegatopia.com/kokenenzo/ko&zo_kantenklaar.php?subaction=showfull&id=1175526253&archive=&start_from=&ucat=31& Hier en hier http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,10293.0.html en hier http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,11449.0.html staat ook nog een en ander.
,,,,فلافل

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #14 Gepost op: 15 november 2009, 22:18:47 »
Maar ik snap niet als je het afwisselt waarom het dan gaat vervelen? Heb je ook Tartex en ander veggiespul van de Natuurwinkel geprobeerd?
Hutenkase is ook lekker en niet zo ongezond en daar kun je nog van alles opgooien.
Als je overstap van brood op de salades moet je wel even opletten dat je nog genoeg jodium binnenkrijgt.
Kant en klaar noodlesoep is wellicht ook nog wat.

http://www.vegatopia.com/kokenenzo/ko&zo_kantenklaar.php?subaction=showfull&id=1175526253&archive=&start_from=&ucat=31& Hier en hier http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,10293.0.html en hier http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,11449.0.html staat ook nog een en ander.

Omdat ik niet genoeg afwissel. Ik kwam niet verder dan kaas, zoet of tartex. Kaas is saai, zoet is slecht en tartex is ook maar een hoopje gist, dat lijkt me ook niet al te gezond.
(Maar wel heel lekker).

@Monique; leuke tips, dat boek ziet er ook leuk uit, is wel een goeie om via topia te kopen! (Even het linkje opzoeken).
En schuine bterhammen zijn inderdaad lekkerder! Sneed mn avodaco sandwich gisteren schuin door en werd er helemaal vrolijk van. (Hmm misschien een goie kicks voor niks)

@arno; val jij niet om van verveling dan, elke dag hetzelfde? Ik kan dat niet hoor.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #15 Gepost op: 15 november 2009, 22:23:30 »
Ik hou van lekker fris, ik hou van lekker anders, ik hou van lekker anders lekker fris.
Ik hou van bruin, ik hou van wit, ik hou van brood waar fris op zit.

Volgens mij is dat het enige eten dat er precies hetzelfde uitziet dat er nog precies hetzelfde uitziet als je het weer uitkotst..  :-X krijg t trouwens ook gewoon echt niet weg...

Ik moet zeggen dat ik zelf ook last heb van afwisselingsproblemen met brood. Gelukkig ben ik wel dol op brood met kaas  ;D
Vegasmeerseltjes (pate enzo) vind ik wel eens een x lekker maar meer dan 1x in de maand een rolletje vind ik meer dan genoeg. Met de soorten kaas wissel ik wel regelmatig af. (geitenkaas, feta, port salut, jonge, oude, komijn etc.)  Maar al het andere ben ik na een paar dagen gewoon beu..

wat neem je meestal bij de ah to go?? dat zegt ook iets over wat je lekker vindt...

wat ik graag doe:
- kliekjes meenemen  voor in de magneton vind ik ook altijd fijn (ik ben ook geen brood meisje, ik eet liever 3 x warm  ;D krijg t zelfs voor elkaar om als ik koude pasta meeneem naar mijn werk het voor 10 al aangebroken te hebben)
- tosti met kaas en tomaat of met kaas ananas en en snufje paprikapoeder  ;) (of met kaas en pepertjes  ;D) (je kan natuurlijk ook aluminiumfolie gebruiken voor tussen t tosti-ijzer als je je eigen thuis wilt laten)
-ik heb van die kruiden opkikkertjes op mijn werk liggen. restje verse groente van de dag erin klein gesneden :D hmaakt een snel minisoepje.


die bentobox vvind ik geweldig maar daar merk ik dat mijn inspiratie te kort schiet  :-\
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #16 Gepost op: 15 november 2009, 22:42:56 »

Volgens mij is dat het enige eten dat er precies hetzelfde uitziet dat er nog precies hetzelfde uitziet als je het weer uitkotst..  :-X krijg t trouwens ook gewoon echt niet weg...

Ik moet zeggen dat ik zelf ook last heb van afwisselingsproblemen met brood. Gelukkig ben ik wel dol op brood met kaas  ;D
Vegasmeerseltjes (pate enzo) vind ik wel eens een x lekker maar meer dan 1x in de maand een rolletje vind ik meer dan genoeg. Met de soorten kaas wissel ik wel regelmatig af. (geitenkaas, feta, port salut, jonge, oude, komijn etc.)  Maar al het andere ben ik na een paar dagen gewoon beu..

wat neem je meestal bij de ah to go?? dat zegt ook iets over wat je lekker vindt...

wat ik graag doe:
- kliekjes meenemen  voor in de magneton vind ik ook altijd fijn (ik ben ook geen brood meisje, ik eet liever 3 x warm  ;D krijg t zelfs voor elkaar om als ik koude pasta meeneem naar mijn werk het voor 10 al aangebroken te hebben)
- tosti met kaas en tomaat of met kaas ananas en en snufje paprikapoeder  ;) (of met kaas en pepertjes  ;D) (je kan natuurlijk ook aluminiumfolie gebruiken voor tussen t tosti-ijzer als je je eigen thuis wilt laten)
-ik heb van die kruiden opkikkertjes op mijn werk liggen. restje verse groente van de dag erin klein gesneden :D hmaakt een snel minisoepje.


die bentobox vvind ik geweldig maar daar merk ik dat mijn inspiratie te kort schiet  :-\

Ik ben ook van de warme maaltijden! Heerlijk. At vroeger de overgebleven indische rijsttafel van mn mama 's ochtends koud op. En maar naar de knoflook meuren.
Bij de AH to GO valt het assortiment ook iedere keer weer tegen, bedenk ik iedere keer weer als ik er ben, maar ik ga meestal voor de maaltijdsalades. Vroeger nam ik nog wel eens zo'n cheddarwrap,
maar het gevoel van kleffe ingepakte hap weerhoudt me de laatste jaren.
Ook zwicht ik nog al eens voor de drie chocolade koekjes, brownies of blokjes oude kaas.

Met lekker fris, lekker anders heb ik dezelfde associatie als jij. Dat en ze vinden het geweldig dat het zonder mayo gemaakt is, maar ik mís juist vaak de mayonaisse smaak.
Verder neem ik voor de harige trek ok heel vaak zo'n 20 kruiden groentesoep pakje. Die zijn zooo lekker (heb laatst de aanbiedingsstelling leeggekocht).

Heel heel soms neem ik de eiersalade, maar die is niet bio en ik hou er altijd een rotgevoel aan over. Misschien dat ik die van te voren thuis moet gaan maken.
En een lunchtrommel aanschaffen, dat scheelt ook veel.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #17 Gepost op: 15 november 2009, 22:55:26 »
Is het bij jou niet net als mij ook gewoon luiheid?  :-[bedoel merk dat ik sochtend gewoon geen zin heb om brood te smeren (waarvan ik ook weet dat ik t smiddags niks meer vind) Kliekjes zijn die moeite wel waard!

morgen neem ik de overige tortilla's van gisteren mee met het restje kaas en wat pepertjes  :) even in de magnetron en dan smikkelen  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #18 Gepost op: 15 november 2009, 23:10:54 »
voor de harige trek
;D

Citaat
En een lunchtrommel aanschaffen, dat scheelt ook veel.

Ik vind het niet meevallen om een beetje handige trommel te vinden. Meestal gewoon van die stomme curverbakjes, maar handige lunchtrommels met bakjes en bestek zoals deze vind je hier niet. Misschien toch maar bij Amazon kopen, zo duur is het verzenden niet. En dan bestel ik denk ik gelijk dit boekje ook mee. (Als ik ooit weer geld te besteden heb  :-\)

Arthur

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #19 Gepost op: 16 november 2009, 01:50:17 »
Aangezien ik vrijwel geen koolhydraten eet neem ik steevast groente of salade mee naar het werk. Nu werk ik vanuit huis als gezinstherapeut en dan is een af te sluiten saladeschaal erg handig. Ik heb er één met een vork en een apart vak voor dressing in de uitsparing van het deksel. Bijenkorf volgens mij.

En op fotoshoots zijn altijd enorme verantwoorde lunches met veel groente en fruit.