Toch jammer, ik was serieus benieuwd.
Wie of wat is 'ons' in deze context?
Activisten die op een zeer constructieve, effectieve manier en met feiten actie voeren.
Mijn probleem is dus idd dat ik best goede doelen wil steunen maar dat het geld vaak verdwijnt naar plekken waar het niet voor bestemd is.
Zo vraag ik me met al die reclames af of het geld dat ze met een dure reclame binnen halen werkelijk meer is dan dat ze uitgeven. Dan zouden ze beter aan voorlichting kunnen doen in die reclames, vertellen waar je proefdiervrije producten kan vinden bijvoorbeeld.
Ja, dat lijkt me inderdaad beter. Educatie is belangrijk. Veel goede doelen spotjes eindigen toch altijd met ' steun ons, sms naar..'.
Terwijl confrontatie met feiten, beelden e.d. toch echt beter werkt. En praktische info is ook erg goed. Als je zegt 'tegen' moet je wel alternatief bieden.
Ik verwacht dat je via acties en standwerk wel mensen kan bereiken, wie zegt dat je onrealistische voorbeelden moet komen? Maar misschien is dat 'preaching to the chior' (nlse vertaling??)
Wat is onrealistisch?
PDV volgt de 3V methode, die eigenlijk zegt dat dierproeven juist zijn. En dat is m.i. onrealistisch, omdat 'proefdiervrij'-organisaties in andere landen daar niet op gericht zijn. Die durven wel de wetenschappelijke juistheid van dierproeven aan te vechten. Bij PDV is dat een bijzaak. Ik vind het realistisch om die juistheid te betwisten.
Op ander forum laatst nog een gezin die ik gewoon puur info had gegeven. Die waren vegetarier. Zijn nu zo goed als veganistisch bezig. Puur informatie.
De confrontatie daarmee werkt. CIWF beeld leuke foto's af van varkens in groene weide en modderpoelen. Promoten biologisch vlees. Maar die ' feiten' zijn gekleurd, omdat een groene weide en modderpoelen geen verplichting zijn voor het keurmerk. Een overkapte uitloop op beton mag ook. En qua ruimte is het niet veel.
Waar Wakker Dier pleitte voor scharreleieren en nu probeert nog weer andere eieren te promoten zie je mensen afzetten immers ' scharrel was toch goed' ?
Ik geloof dat de energie en geld wat bij de grote organisaties aanwezig is veel beter gestoken kan worden in campagne gericht op voorlichting (alle feiten vertellen.. ook over biologisch vlees) en in campagnes om mensen te laten minderen met dierlijke producten. Daar zit veel meer winst te halen. Die campagnes zie ik bewezen op kleine schaal werken.