Vegatopia Forum

Opdringerige/schokkende advertenties om de dieren te redden: ja of nee?

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Opdringerige/schokkende advertenties om de dieren te redden: ja of nee?
« Reactie #60 Gepost op: 30 november 2009, 13:28:41 »
Het gaat niet om de database, maar om frontend. En als dat standaard applicaties zijn, dan kan je daar niet zo snel wat in aanpassen. Tenzij er meer organisaties gezamelijk die request maken aan het bedrijf die de software heeft gemaakt.

Ook de frontend heeft niet meer dan een debiel kleine aanpassing nodig. Een regeltje of twee code toevoegen, plus een query wijzigen bij het printen van de enveloppen. Ik kan me (haast) niet voorstellen dat die programma's zo star zouden zijn dat dat niet vrij eenvoudig kan worden toegepast. Maar goed, jij zal daar wel eens naar gezocht hebben, en ik niet.

Ja, ben met je eens dat het geen grote wijziging hoeft te zijn. Een regel of 2 is wat te makkelijk wel gezegd. Maar als die programma's niet op maat zijn gemaakt, dan moet je of wachten tot een update als bedrijven dat al willen doen. Ik weet wel dat bij een klant van mij een programma wordt gebruikt die ook vele beperkingen heeft. Er zijn wat aanpassingen geweest, maar mijn mening is dat het best waardeloos is. Men kan ermee door, maar er zitten onlogische dingen in.

Ik heb zelf ook wat ervaring met wat software van Davilex. Die software is sowieso al verschrikkelijk om mee te werken. Ik denk ook niet dat zo een bedrijf snel voor enkele organisaties hun software gaan aanpassen. Als organisaties last van iets hebben of iets missen, dan moeten ze vooral gezamenlijk aankloppen bij die bedrijven.

Of ze moeten gezamenlijk iets laten ontwikkelen. Zou dan wel wat kunnen schelen in kosten.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #61 Gepost op: 30 november 2009, 13:29:47 »
maar toch kijk ik daar zelf niet naar, eerder idd naar wat ik van zo'n organisatie zie. Ik geef 1000x liever geld aan mensen die een kleine stichting opgezet hebben en zo vanalles doen, dan aan een grote organisatie..

+1

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 30 november 2009, 13:31:17 »
Kunnen we geen promo draadje beginnen  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Aiko

« Reactie #63 Gepost op: 30 november 2009, 19:28:32 »
alle post van de dierenbescherming gaat hier ongeopend weg...

Je kunt ze beter retour afzender sturen, vermoed ik. Dan komt het signaal ook bij hen binnen (en tegen dubbele tariefkosten, vraag ik mij af?). Veel van mijn post gaat retour afzender. En ook veel ongewenste post gaat gewoon weer op de normale manier in de brievenbus. Gewoon omdat ik dat leuk vind, de welbekende kicks voor niks, dan kijken hoevaak zo'n poststuk steeds maar blijft binnenkomen en hoe verkreukelender het wordt. En bij reclamepost hoop ik stiekem dat elke keer er een kostenpost voor de reclamemaker bijkomt...

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #64 Gepost op: 30 november 2009, 21:15:01 »
Ja, die spam ben ik ook wel zat inmiddels.
Daarom kijk ik tegenwoordig als ik een goed doel uitzoek, meteen of je ook anoniem kunt doneren. Scheelt toch weer even. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #65 Gepost op: 30 november 2009, 21:30:58 »
Owh. Slim!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #66 Gepost op: 30 november 2009, 22:14:08 »
Je kunt ze beter retour afzender sturen, vermoed ik. Dan komt het signaal ook bij hen binnen (en tegen dubbele tariefkosten, vraag ik mij af?). Veel van mijn post gaat retour afzender. En ook veel ongewenste post gaat gewoon weer op de normale manier in de brievenbus. Gewoon omdat ik dat leuk vind, de welbekende kicks voor niks, dan kijken hoevaak zo'n poststuk steeds maar blijft binnenkomen en hoe verkreukelender het wordt. En bij reclamepost hoop ik stiekem dat elke keer er een kostenpost voor de reclamemaker bijkomt...

ik heb ze 3x terug gestuurd.. en daarna nog een x gebeld toen was ik t beu
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Nope

« Reactie #67 Gepost op: 02 december 2009, 14:14:06 »
Wat ik, naast die irritante bedelbrieven, ook zo storend vind is dat die mensen op straat niet eens weten wat ze moeten met een eenmalige donatie. Ik geef best gul aan goede doelen, maar wil nergens voor langere tijd aan vast zitten. Dus in het begin dat ik die mutsen op straat tegenkom vroeg ik nog wel eens: "Mag ik ook eenmalig iets geven?" En dan staan ze je op een schaapachtige manier aan te kijken.... Alsof ze het in Keulen horen donderen.

Overigens vandaag een nieuwe advertentie van Wakker Dier in de Volkskrant gezien: 'Alle varkens inschikken!' Leuk bedachte reclame. Goede vorm van sarcasme zonder overdreven zeikerig over te komen.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/106275/Wakker_Dier:_Alle_varkens_inschikken.html
« Laatst bewerkt op: 02 december 2009, 14:16:08 door Nope »

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #68 Gepost op: 02 december 2009, 14:46:10 »
En teken hier de petitie van Wakker Dier!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #69 Gepost op: 02 december 2009, 14:52:20 »
als ik zulke reclames zie vraag ik me ook serieus af of er van die sukkels bij zouden zitten die toch.... :ho: ik durf t niet eens hardop te zeggen

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #70 Gepost op: 02 december 2009, 15:33:44 »
als ik zulke reclames zie vraag ik me ook serieus af of er van die sukkels bij zouden zitten die toch.... :ho: ik durf t niet eens hardop te zeggen
Die zijn er altijd en die zullen er nu ook zijn.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #71 Gepost op: 09 december 2009, 13:27:53 »
Toch schijnt de nare aanpak te werken, de WSPA is een van de groeiers in aantal donateurs dit jaar terwijl andere organisaties een teruggang zien, zie
hier
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #72 Gepost op: 19 december 2009, 22:19:43 »
Zag net een reclame van proefdiervrij, vond hem erg sterk. Je zag gewoon lieve schatige spelende puppies en kittens en vervolgens hoor je wat er met ze gebeurd.
Wat gebeurd er met de drie euro per maand die ze vragen, weet iemand hoe dat besteed wordt?

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #73 Gepost op: 20 december 2009, 00:10:38 »
Wat gebeurd er met de drie euro per maand die ze vragen, weet iemand hoe dat besteed wordt?

Voor salarissen o.a.
En daarmee krijg je een club die de dierproefnemers plezierig vinden (ze vinden ze nl. slap in discussies, debatten e.d.)

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #74 Gepost op: 20 december 2009, 00:12:49 »
Ok, dus jij bent tegen.  ;)
Wat stel jij dan voor?

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #75 Gepost op: 20 december 2009, 03:00:51 »
Beter om aan te melden als activist (voor acties, voor standwerk of ander vrijwilligerswerk) bij actieve groepen. Meer mensen 'op straat' krijgen is beter dan extra geld ontvangen van mensen m.i.

Als je dan toch geld kwijt moet. Dan beter of naar een dierenopvang of naar grassroots groepen. ADC, Bite Back e.d.

Of naar fondsen die dierproefvrij, mensspecifiek onderzoek steunen. Zoals de Dr. Hadwen Trust, Lord Downing Fund

« Reactie #76 Gepost op: 20 december 2009, 10:44:00 »
Beter om aan te melden als activist (voor acties, voor standwerk of ander vrijwilligerswerk) bij actieve groepen. Meer mensen 'op straat' krijgen is beter dan extra geld ontvangen van mensen m.i.

Ja, je kan beter moord en brand schreeuwen, onrealistische leuzen roepen, en overleden omaatjes uit hun graf halen, dan een organisatie steunen die realistisch te werk gaat en waar daadwerkelijk naar geluisterd wordt, he?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #77 Gepost op: 20 december 2009, 13:41:03 »
Ik vroeg heel bewust om Dreaks mening, he. Dan krijg je die ook.
Maar wie zegt dat die andere organisaties hun geld beter besteden (of is BB van jou?)

Proefdiervrij streunt toch ook proefdiervrij werk, me dunkt?

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #78 Gepost op: 20 december 2009, 17:38:53 »
Ja, je kan beter moord en brand schreeuwen, onrealistische leuzen roepen, en overleden omaatjes uit hun graf halen, dan een organisatie steunen die realistisch te werk gaat en waar daadwerkelijk naar geluisterd wordt, he?

Je lijkt de telegraaf wel...

Ik denk dat ik hier niet eens serieus op in ga, omdat je nu bepaalde zaken koppelt aan 'ons' die nergens op slaan.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #79 Gepost op: 20 december 2009, 17:48:22 »
Toch jammer, ik was serieus benieuwd.
Wie of wat is 'ons' in deze context?

Mijn probleem is dus idd dat ik best goede doelen wil steunen maar dat het geld vaak verdwijnt naar plekken waar het niet voor bestemd is.
Zo vraag ik me met al die reclames af of het geld dat ze met een dure reclame binnen halen werkelijk meer is dan dat ze uitgeven. Dan zouden ze beter aan voorlichting kunnen doen in die reclames, vertellen waar je proefdiervrije producten kan vinden bijvoorbeeld.

Zo vind ik de 'jij betaalt het dus jij bepaald het' reclame erg goed, maar vraag ik me af of je er iemand mee overtuigd.
Ik verwacht dat je via acties en standwerk wel mensen kan bereiken, wie zegt dat je onrealistische voorbeelden moet komen? Maar misschien is dat 'preaching to the chior' (nlse vertaling??)