Vegatopia Forum

Opdringerige/schokkende advertenties om de dieren te redden: ja of nee?

Offline Xiara

• 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Opdringerige/schokkende advertenties om de dieren te redden: ja of nee?
« Reactie #40 Gepost op: 20 november 2009, 18:37:10 »
Misschien staan wij als vegetariërs juist wel extra open voor dierenleed en zijn wij extra gemotiveerd om er wat aan te doen. Ik weet van een heel stel niet vegetariërs dat zij de WSPA echt vreselijk vinden en deze nooit zullen steunen en zo ook niet meer gemotiveerd zijn om andere dieren-goededoelen te steunen
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #41 Gepost op: 20 november 2009, 18:39:14 »
.....

Vergelijk het met de vee-industrie. De mens kan qua slachtmethoden en manieren waarop dieren gehouden worden steeds minder aan. Daarom vindt de vee-industrie steeds meer achter gesloten deuren plaats. Zouden zaken als castratie, snavelknippen etc. echter in het volle zicht van het publiek plaatsvinden, dan denk ik dat er vrij snel dingen zouden veranderen. Mensen worden af en toe alleen wakker door keiharde confrontatie.

Zou het niet gewoon wennen? In de Middeleeuwen ging het ook in het zicht toch.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #42 Gepost op: 21 november 2009, 14:54:11 »
Je went zeker aan dierenleed. En dan hoef je niet terug tot de middeleeuwen, bij ons op het dorp mochten boerenkinderen er gewoon bij zijn als de kippen geslacht werden. In China gaat alles ook gewoon open en bloot trouwens, en er wordt geen hap minder vlees om gegeten. Het is maar net wat je gewend bent... Mijn maag draait om van de levende paling en kreeften op de markt, maar ik ben een van de weinigen die er last van heeft, blijkbaar, aangezien de rest van de mensen er kibbeling-smakkend naar staan te kijken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #43 Gepost op: 29 november 2009, 11:11:41 »
De nieuwsbrief van de Dierenbescherming heeft deze keer als header: Negentien dode honden gevonden in bos bij Lelystad.

Even denken:
"interessant, dat ga ik meteen lezen"
of
"mwah, vandaag maar niet"?

Jammer, weer een lezer gemist...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #44 Gepost op: 29 november 2009, 12:34:30 »
Het stomme is dat dat soort titels me wel een soort van intrigeren, maar dat ik tegenwoordig wel op tijd afhaak.
Ik ben ervan overtuigd dat het een artikel is met nieuwe en gruwelijke vormen van zielig, dat is het iedere keer, maar ik hoef het niet meer te lezen.
Zo kijk ik toch ook maar geen animal planet (cops) meer, ze verdienen hun geld daar bijna alleen nog maar over de rug van duizenden mishandelde beestjes.
En iedere keer wordt het gruwelijker.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #45 Gepost op: 30 november 2009, 10:37:05 »
alle post van de dierenbescherming gaat hier ongeopend weg...
Ze stalken me nu 3 jaar na een donatie (gewoon vanuit mezelf) met 3 a 4 bedelbrieven per jaar. Als ze dit niet gedaan hadden zou ik ws nog wel doneren. Nu niet, ik krijg al genoeg troep op de deurmat...
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #46 Gepost op: 30 november 2009, 10:38:28 »
alle post van de dierenbescherming gaat hier ongeopend weg...
Ze stalken me nu 3 jaar na een donatie (gewoon vanuit mezelf) met 3 a 4 bedelbrieven per jaar. Als ze dit niet gedaan hadden zou ik ws nog wel doneren. Nu niet, ik krijg al genoeg troep op de deurmat...

Ah dat werkt dus niet alleen bij mij zo!

« Reactie #47 Gepost op: 30 november 2009, 10:44:23 »
In het verleden hebben we ook diverse malen getracht duidelijk te maken dat we geen reclamemateriaal of 'bedankbrieven' wensen te financieren. Als het niet mogelijk was om te doneren en tegelijk van de mailinglijst af te komen (echt, sommige organisaties konden dat niet scheiden!), was het bij ons ook subiet afgelopen met onze goedgeefsheid.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #48 Gepost op: 30 november 2009, 10:45:02 »
De eerste x dat ik die brief vond zei ik letterlijk tegen mijn moeder: "Nou weet ik meteen waar mijn donatie heen gegaan is"
Snap dat er mensen zijn die die drijfveer wel nodig hebben, maar als ik de 1e x dat zelf zomaar bedenk doe ik dat de evt. 2e x ook wel..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #49 Gepost op: 30 november 2009, 10:50:48 »
Ik heb er met een instantie (greenpeace?) over gemaild dat ik het belachelijk vond dat mijn geld daar naartoe ging, die zeiden dat de bedelbrieven een dusdanige vorm van inkomsten genereerden dat ze dat konden verantwoorden ofzoiets.
De moeder van een vriendinnetje van mij, vroegah, maakte ook expres fl 0,90 cent over als je vanaf 1 gulden de nieuwsbrief enzo ontving. Tot haar verbazing ontving ze dat dan toch.

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #50 Gepost op: 30 november 2009, 11:04:47 »
Als het niet mogelijk was om te doneren en tegelijk van de mailinglijst af te komen (echt, sommige organisaties konden dat niet scheiden!),

Sommige donateurs/ledenprogramma's zijn daarvoor niet gemaakt. Een erg goed programma die al die dingen goed ondersteunt is lastig te vinden of onwijs duur. Vaak zijn er nog manieren te bedenken daar langs te komen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #51 Gepost op: 30 november 2009, 11:07:16 »
Ik heb er met een instantie (greenpeace?) over gemaild dat ik het belachelijk vond dat mijn geld daar naartoe ging, die zeiden dat de bedelbrieven een dusdanige vorm van inkomsten genereerden dat ze dat konden verantwoorden ofzoiets.
De moeder van een vriendinnetje van mij, vroegah, maakte ook expres fl 0,90 cent over als je vanaf 1 gulden de nieuwsbrief enzo ontving. Tot haar verbazing ontving ze dat dan toch.

Het werkt wel. Ook welkomstkadootjes enzo voor nieuwe donateurs e.d. werkt gewoon.
En inkomsten verkrijgen ze ook wel eruit.

Zover ik weet zijn er geen klagers genoeg, ook al zou je dat wel denken, want ken persoonlijk genoeg mensen die het hekelen dat je dan weer zo een brief krijgt waarin ze bedelen.

« Reactie #52 Gepost op: 30 november 2009, 11:08:35 »
Als het niet mogelijk was om te doneren en tegelijk van de mailinglijst af te komen (echt, sommige organisaties konden dat niet scheiden!),

Sommige donateurs/ledenprogramma's zijn daarvoor niet gemaakt. Een erg goed programma die al die dingen goed ondersteunt is lastig te vinden of onwijs duur. Vaak zijn er nog manieren te bedenken daar langs te komen.

Nou duur, één bitje extra in de database zal toch niet meer kosten dan het verzenden van een nieuwsbrief?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #53 Gepost op: 30 november 2009, 11:26:59 »

Het werkt wel. Ook welkomstkadootjes enzo voor nieuwe donateurs e.d. werkt gewoon.
En inkomsten verkrijgen ze ook wel eruit.

Zover ik weet zijn er geen klagers genoeg, ook al zou je dat wel denken, want ken persoonlijk genoeg mensen die het hekelen dat je dan weer zo een brief krijgt waarin ze bedelen.

Mensen een euro of 7,50 betalen als ze maar nieuwe donateurs werven werkt ook  ::) ik hoor nog die vrouw zeggen: "mensen blijven gemiddeld 3 jaar donateur en jou salaris is al lang en breed terug betaald na een aantal maanden"  :-X Dus ook daar wil ik niet meer aan meewerken...

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #54 Gepost op: 30 november 2009, 12:23:29 »

Nou duur, één bitje extra in de database zal toch niet meer kosten dan het verzenden van een nieuwsbrief?

Het gaat niet om de database, maar om frontend. En als dat standaard applicaties zijn, dan kan je daar niet zo snel wat in aanpassen. Tenzij er meer organisaties gezamelijk die request maken aan het bedrijf die de software heeft gemaakt.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #55 Gepost op: 30 november 2009, 12:26:55 »
Mensen een euro of 7,50 betalen als ze maar nieuwe donateurs werven werkt ook  ::) ik hoor nog die vrouw zeggen: "mensen blijven gemiddeld 3 jaar donateur en jou salaris is al lang en breed terug betaald na een aantal maanden"  :-X Dus ook daar wil ik niet meer aan meewerken...

Ja begrijp ik. Ik vind het ook allemaal zonde. Het zal ook wel steeds meer tegen organisaties keren, omdat er steeds meer ophef komt rondom bonussen e.d.

« Reactie #56 Gepost op: 30 november 2009, 12:33:02 »
Het gaat niet om de database, maar om frontend. En als dat standaard applicaties zijn, dan kan je daar niet zo snel wat in aanpassen. Tenzij er meer organisaties gezamelijk die request maken aan het bedrijf die de software heeft gemaakt.

Ook de frontend heeft niet meer dan een debiel kleine aanpassing nodig. Een regeltje of twee code toevoegen, plus een query wijzigen bij het printen van de enveloppen. Ik kan me (haast) niet voorstellen dat die programma's zo star zouden zijn dat dat niet vrij eenvoudig kan worden toegepast. Maar goed, jij zal daar wel eens naar gezocht hebben, en ik niet.
William Shatner

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #57 Gepost op: 30 november 2009, 12:35:37 »
We hebben natuurlijk niet voor niks van die keurmerken gekregen enzo he? maar toch kijk ik daar zelf niet naar, eerder idd naar wat ik van zo'n organisatie zie. Ik geef 1000x liever geld aan mensen die een kleine stichting opgezet hebben en zo vanalles doen, dan aan een grote organisatie..

Gewoon omdat het "maar max. 2%" genoemd wordt.. dan denk ik ja maar 2% van heeeeel veeeeeeel is toch best een boel dat in de verkeerde zakken verdwijnt.

En als er op zo'n verkeerde manier reclame gemaakt vond hebben ze dus blijkbaar ook teveel :P

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #58 Gepost op: 30 november 2009, 12:55:58 »
Wat voor een keurmerk is dat dan? En waar vind je die?

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #59 Gepost op: 30 november 2009, 13:25:42 »
het CBF doet dat maar wat een *piep*site zeg