Ik baal van de reclames van de WSPA op sommige sites waar ik kom (niet hier op Vegatopia trouwens).
Ik hoef de ellende van beren waarbij levend gal wordt afgetapt niet door mijn strot geduwd te krijgen, zo hoef ik ook geen gedwangvoederde ganzen te zien etc. Mijn donaties aan de WSPA worden vanaf nu dan ook (weer) stopgezet, want ik vind het onzin met mijn geld advertenties te steunen waarvan ik denk dat je er mee kwaad mee aanricht dan goed doet. Ik hoop voor ze dat andere potentiele donateurs wel blij zijn met plaatjes van zielige beren en dat ze een hoop donateurs winnen, maar mij zijn ze kwijt. Ik word er echt bloedsjacherijnig van, eerste reactie was "kan ik dan nergens meer een site vinden waar het over dieren gaat zonder betwetende wereldverbeterende zuurpruimen tegen te komen die vertellen dat het allemaal toch kut is?" Niet genuanceerd, geef ik toe.
Wat vinden jullie? Ja, opdringerige/schokkende advertenties, vooral op sites met veel schattige beestjes, want dan schud je mensen wakker, of nee, geen schokkende advertenties, want je schrikt er mensen mee af?