Ik was vandaag maar eens naar de huisarts geweest, want naast mijn toenemende boompollenallergie had ik dit weekend weer drie aura's gehad. Nu is het wel duidelijk dat het door een stijve nek komt, wegens het makkelijk verrekken tijden ongesteldheud.
Sinds een paar maanden zijn ik en mijn vriend overgestapt naar een andere huisarts, en deze eerste ontmoeting was erg fijn. Legde alles netjes uit en had zinnige vragen en oplossingen. Die aura's moet ik toch gewoon behandelen als migraine, ook al heb ik daarna niet echt een aanval, alleen een duf gevoel en een beetje naijlende hoofdpijn.
Dus als ik mijn nek weer eens verrekt heb wegens zwakke banden, kan ik al preventief paracetamol of Naproxen nemen. Dat laatste helpt ook tegen krampen bij menestruatiepijn, dus dat is mooi meegenomen. Hij zei dat ik me verder niet zoveel zorgen hoefte te maken over tia's en andere dingen, ook omdat ik niet rook en verder gezond ben (lage bloeddruk etc). Dus vooral uitkijken met m'n nek en eerder slikken als ik het idee heb dat er weleens een aura zou kunnen aankomen. Onderdhand kan ik dat nu redelijk voorspellen. Ben benieuwd of dit gaat helpen!