Ik heb vaak hoofdpijn rond de tijd dat ik ongesteld ben, vooral omdat ik dan sneller een stijve nek lijk te hebben. Nu las ik dat jullie het over aura's hebben en ik was eigenlijk benieuwd hoe dat eruit ziet. Blijkt dat ik hier sinds een jaar of drie heel af en toe last van heb! Maar heel raar, niet als voorloper op migraine. Wel als ik een stijve nek heb en het erg druk heb gehad. Ik krijg dan last van felle zig-zaggende lijnen over mijn ogen die mijn zicht hinderen. Een tijdje rustig zitten met de ogen dicht en dan gaat het weer over (soms wat sneller dan anders).
Ik was hier na de eerste keer mee naar de huisarts geweest, en die zei dat het gewoon stress was (ik had het toch ook erg druk), want mijn bloeddruk was verder normaal (dat wist ik wel, ben bloeddoner). Nu weet ik niet of ik het niet goed omschreven had, maar hij had de link niet gelegd met een aura. Wel had ik gemeld dat ik een beetje hoofdpijn erna had, maar niet erg veel.
Van wat ik heb kunnen vinden is het niet heel ernstig allemaal, maar ik vind de link die gelegd wordt het tia's wel een beetje raar. Een aura kan ook voorloper zijn op een tia of epileptische aanval. Nu heb ik geen familiegeschiedenis met epileptie, maar mijn vader heeft wel een (of misschien twee keer) een kleine tia's gehad. Hij heeft wel een hoge bloeddruk en heeft daar medicijnen voor.
Hmm, moet ik nu weer naar de dokter of zal het wel loslopen? Het kan ook zijn dat de dokter dit allemaal wel heeft gedacht, maar niet tegen mij heeft gezegd omdat ik verder geen risicofactoren heb? Ik ben verder altijd gezond...