Vegatopia Forum

Wat wel op de menukaart

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #40 Gepost op: 11 oktober 2009, 13:34:33 »
Nou Joline ik en Muppet hebben al besloten dat we zo nieuwsgierig zijn dat we bij je komen eten als je open bent  ;) dus we horen het graag van je!


Mij niet eens vragen.... puh!

Enne, het duurt nog even maar als het maandmenu asperges bevat ben ik van de partij.
Shit, nu al zin in.


Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #41 Gepost op: 11 oktober 2009, 13:48:08 »
Je was al uitgenodigd ;) Kijk op blz 1.. tussenstop in Roosendaal :D
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #42 Gepost op: 11 oktober 2009, 13:56:27 »
tuurlijk mag je mee lelle!  :-*
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #43 Gepost op: 11 oktober 2009, 14:06:29 »
:heart:

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #44 Gepost op: 11 oktober 2009, 14:09:43 »
Zullen we het gaan vergelijken met van Brummelen? Doen we ze gewoon allebei.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #45 Gepost op: 11 oktober 2009, 14:11:16 »
ligt eraan waar brummelen zijn resto is  ;) maar een testteam erheen zenden is wellicht wel leuk  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #46 Gepost op: 11 oktober 2009, 14:13:21 »
Wanneer gaan we naar de vega chinees in Rotterdam?
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #47 Gepost op: 11 oktober 2009, 14:34:13 »
Chinees?!?!
Kijken jullie nooit naar de smaakpolitie?

Vergelijken met die van Brummelen vind ik een zeer geslaagd idee Bambi. Het kan alleen maar dichterbij zijn voor mij.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #48 Gepost op: 11 oktober 2009, 14:39:47 »
Nee kijk bijna geen tv..
Wat was er dan mee?
Ik ga/wil ook wel mee als test panel :D
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #49 Gepost op: 11 oktober 2009, 15:19:04 »
Leuk hoor Joline, dat je hier inspiratie komt op doen  :) Er lopen hier overigens niet alleen maar amateurs rond, niet dat er overigens iets mis is met amateurs.
Afijn.
Ga je voor 1 of 2 veggie gerechten op de kaart? Indien 2 dan zou ik ook zeker een gerecht doen zonder te veel room, kaas, ed.
Ik zou ook eens voor inspiratie neuzen op de online menukaarten van De Waaghals (veggie resto) en Lieve (geen veggie, wel veggievriendelijk en wat traditioneler) in Amsterdam. Een mooie gratin is ook altijd wel wat. Evt restaurant Greetje in Amsterdam, die hebben vaak ook gerechten met een sterretje, die kan men dan vegetarisch maken op verzoek, dat is wel een slimme. St Cantrois in Brugge staat hoog in de vegatopia restaugids en hebben hun kaart ook online staan.
Misschien is het kookboek van Maria Elia (die in een restaurant werkt, recensie staat ergens op de hoofdpagina van vegatopia) ook wel interessant voor je, mocht je trouwens  echt geinteresseerd zijn een kookboek aan te schaffen waar je receptideeen uit op kan duikelen die vertaalbaar naar je restaurant zijn dan moet je me even een pb-tje sturen, dan kan ik even voor je kijken en je tips geven welke kookboeken evt interessant zouden zijn voor dit doel.
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2009, 15:27:32 door Selly »
,,,,فلافل

joline

Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #50 Gepost op: 11 oktober 2009, 20:03:59 »
hoi allen,

dank voor alle reacties.. gelukkig zijn er ook lieve mensen op t forum

resto open gaat nog even duren, we hopen voor de zomer volgend jaar, dus rond juni..

Ga je voor 1 of 2 veggie gerechten op de kaart? Indien 2 dan zou ik ook zeker een gerecht doen zonder te veel room, kaas, ed.
Ik zou ook eens voor inspiratie neuzen op de online menukaarten van De Waaghals (veggie resto) en Lieve (geen veggie, wel veggievriendelijk en wat traditioneler) in Amsterdam. . Evt restaurant Greetje in Amsterdam, die hebben vaak ook gerechten met een sterretje, die kan men dan vegetarisch maken op verzoek, dat is wel een slimme. St Cantrois in Brugge staat hoog in de vegatopia restaugids en hebben hun kaart ook online staan.

Selly, bedankt ik ga die sites eens ff afspeuren.
sowieso wilde ik al proberen 1 gerecht vegan vriendelijk te maken, of makkelijk aan te passen..
voor de boeken ga ik nog effe kijken, zag dat hier op t forum ook een boekendraadje is ergens..


Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #51 Gepost op: 11 oktober 2009, 20:30:59 »
wij bieden ons ook vrijwillig aan om een x voor te komen proeven hoor  :angel: ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

joline

Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #52 Gepost op: 11 oktober 2009, 22:47:32 »
resto nog niet eens open en nu al gasten  :cheer: :wortel: :wave:

Aiko

Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #53 Gepost op: 11 oktober 2009, 23:18:36 »
resto nog niet eens open en nu al gasten  :cheer: :wortel: :wave:

Zal ik de Keuringsdienst van Waren ook alvast gaan bellen?

joline

Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #54 Gepost op: 11 oktober 2009, 23:25:46 »
resto nog niet eens open en nu al gasten  :cheer: :wortel: :wave:

Zal ik de Keuringsdienst van Waren ook alvast gaan bellen?
nee hoor bedankt! hoop dat er nooit iemand zich geroepen voelt om te gaan bellen..

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #55 Gepost op: 21 oktober 2011, 09:58:25 »
Ik stimuleer en adviseer een goede klant en kennis om in zijn Kiekenskot (restaurant met in hoofdzaak kipgerechten) een veggie kipgerecht op de kaart te zetten. Hij wou iets met gegrillde groenten, om op het thema aan te sluiten dacht ik aan één van de vele kipvervangers uit veggiedeluxe-shop erbij. (Weet niet zeker of dat wel in aankoop betaalbaar is voor een eerder goedkope horecazaak). Dat dan met een vleesbouillonloze saus en een aardappelbereiding naar keuze.
Een pikante Indiase currie met veggie "kip"blokjes lijkt me ook mogelijk. En wok natuurlijk, maar dat is wat saai.
Kijk er naar uit er binnenkort veggie te gaan eten.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #56 Gepost op: 21 oktober 2011, 10:47:49 »
Houd ons op de hoogte! Een fijne kipachtige schotel gaat er bij mij altijd wel in...  :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #57 Gepost op: 21 oktober 2011, 11:11:57 »
Leuk!
De soyes kipstukjes zijn écht lekker (ik weet niet of het naar kip smaakt hoor).
Als het te duur is kan ie wellicht kijken of er een Chinese groothandel is die aan Gourmet's Vegi kip uit Taiwan kan komen, zowat hetzelfde spul en wordt hier ook in de horeca gebruikt en mogelijk iets goedkoper (hoewel niet veel).
Of Beeter zou ook nog een alternatief zijn http://www.beeter.nl/.
,,,,فلافل

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #58 Gepost op: 21 oktober 2011, 11:19:38 »
En anders misschien Quorn? Dat komt van de supermarkt-vleesvervangers denk ik het meest in de buurt van kip, qua structuur.
Bij toko's hebben ze Mock Duck, een soort seitan maar dan met andere smaak, en die zou op kip moeten lijken (het heeft ook zo'n stom nagemaakt kippenvel hahaha). Dat is niet zo duur als Veggiedeli-kip denk ik.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat wel op de menukaart
« Reactie #59 Gepost op: 21 oktober 2011, 14:12:30 »
En mocht de prijs echt een belemmering zijn, dan misschien toch een gerecht met een stevige tofu? Dat lijkt dan wel niet op kip, maar het is iig iets vegetarisch.