Vegatopia Forum

Vermoeidheid

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.104
Re:Vermoeidheid
« Reactie #60 Gepost op: 26 maart 2010, 15:11:58 »
Carnitine zit in granen en ook in zuivelproducten, en over het algemeen is het standpunt op internet (en dus is het waar :-)) iets als "due to the relative ease of carnitine synthesis in the body, absolute deficiencies for this compound are rare, even in very strict vegetarians."  Taurine zit in onder andere eieren en zuivelproducten, en staat ook niet bekend als iets waar vegetariers allemaal gebrek aan hebben. Mensen, in tegenstelling tot katten, kunnen het voor een deel synthetiseren.
Voor veganisten kan een carnitine of taurine tekort misschien wel opgaan aangezien ze helemaal geen dierlijke producten gebruiken, maar ik vind het nogal wat om te stellen dat de meeste vegetarariers hier gebrek aan hebben.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

flug5

Re:Vermoeidheid
« Reactie #61 Gepost op: 28 juni 2010, 10:17:38 »
Ik ben veganist en slik veganistische carnitine, creatine, taurine en omega-3 en zit boordevol energie, ik fiets veel en doe aan bodybuilding en fitness, zonder deze supplementen wordt ik ziek en raak ik ook oververmoeid.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vermoeidheid
« Reactie #62 Gepost op: 28 juni 2010, 13:54:09 »
Welke carnitine en creatine slik je?

flug5

Re:Vermoeidheid
« Reactie #63 Gepost op: 13 oktober 2010, 18:27:35 »
Oh, van verschillende merken. Heb je ook weleens van spirulina gehoord? Dat is een blauwalg die ongeveer dezelfde voedingsstoffen als vlees moet bevatten, dus daar zou je ook eens naar kunnen googelen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vermoeidheid
« Reactie #64 Gepost op: 13 oktober 2010, 18:57:20 »
Ja, maar je hebt er ook ongelooflijke hoeveelheden van nodig wil je dezelfde hoeveelheden binnenkrijgen, bovendien bevat het een verkeerde soort B12 die de opname van de juiste B12 ook nog eens belemmert.