Het sleutelwoord voor gezonde voeding (niet alleen voor veganistische voeding, maar ook voor voeding in het algemeen) is variatie. Hoe meer variatie op je bord, hoe groter de kans is dat je alle voedingsstoffen in voldoende mate binnen krijgt. Mijn advies is dan ook: probeer je culinaire horizon te verbreden. Neem eens een groente- of graansoort mee die je nog nooit gegeten hebt en varieer eens met soja-, rijste- en havermelk. Uiteraard kan dat bij de supermarkt, maar vergeet ook de toko en de (biologische) markt niet. Wat Marla ook al zei: B12-pillen slikken is zeker aan te raden, want die vitamine zit alleen in dierlijke produkten. (Zie ook de draad in dit forum over B12.) Verder zou ik je willen aanraden om rustig de tijd te nemen om je in te lezen in het onderwerp. Wanneer je goed beslagen ten ijs komt, is de kans dat je het volhoudt en er gezond bij blijft een stuk groter. Rustig afbouwen (eerst eieren, daarna melk, daarna yoghurt, daarna kaas enz.) is een goede manier om over te stappen. Ikzelf eet voornamelijk veganistisch (voor 90% schat ik) en het bevalt me prima. Ik heb er vorige week de Vierdaagse van Nijmegen op uitgelopen, dus dat zegt wel wat.