Ik heb het boek ook en het is best een leuk boek om door te lezen. Maar het is door iemand die zelf geen overtuigd vegetariër is. Dat merk je altijd. De schrijver heeft er ook niet zo heel veel weet van dat er veganistische vervangers zijn voor boter, room, ei, yoghurt, roomkaas en honing. Tenminste, dat kan ik er niet in terug vinden, alleen olie ipv boter en plantaardige melk ipv dierlijke melk. Of hij vindt ze maar niks, dat kan natuurlijk ook, want van vegan kaas hield hij niet. Nu kan ik dat zelf ook wel bedenken, dus zo erg is het niet, maar dat viel me op. Het is duidelijk geschreven door een professionele kok en dat merk je aan zijn benadering van de gerechten en de ingredënten. Maar het is een dik boek, er staat veel informatie in over verschillende soorten groente en kruiden en sommige recepten zijn ook wel te maken door gewone mensen die na hun werk nog een maaltijd in elkaar moeten draaien, denk ik. En hij houdt in zijn recepten wel rekening met veganisten. Dat gebeurt niet zo vaak in vegetarische kookboeken. Ik wil wat meer uit kookboeken gaan koken en dan is zo'n boek wel interessant om mee te beginnen.