Vegatopia Forum

Morele Verschillen versus De Liefde

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Il Torro

Morele Verschillen versus De Liefde
« Gepost op: 05 juli 2009, 15:01:42 »
Ik heb ooit een mooi mens ontmoet, op een mooie dag in een grote tuin van een vreemd huis. In geanimeerde gesprekken leerden wij elkaar kennen en ik werd zowaar verliefd. ''Kom je met mij mee naar huis? Ik ga met mijn huisgenoten barbecueën!''. Met sardonische spot grapte ik dat ik in den regel geen crematies van onbekenden bezocht, maar ik ging gedwee op de uitnodiging in; pogende om nader tot deze persoonlijkheid te komen. Bij het inleiden in elkaars wereld bespeurde ik aanzienlijke discrepanties: ''Ik ben opgegroeid in een slagerij'' en ''Ik studeer proefdierkunde aan de universiteit''. Wij hebben elkaar slechts een dag gezelschap gehouden. Ik heb jaren met deze ontmoeting rondgelopen. Ben ik oprecht tegen mijzelf als ik mijn verstandelijke overtuiging mij de liefde laat beletten?
Heeft u een mening over hoe 'morele verschillen' van invloed kunnen zijn op een relatie en/of kunt u uit een dergelijke ervaring memoreren?
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2009, 15:12:57 door Il Torro »

Kiwi

Re:Morele Verschillen versus De Liefde
« Reactie #1 Gepost op: 05 juli 2009, 15:24:04 »
Ik denk dat je met zulke hoogdravende taal op niet veel zinnige reacties hoeft te rekenen. En gelukkig hoeft dat ook niet, want dit onderwerp is al uitgebreid besproken (in gewone spreektaal, dat wel) in Als je vriend of vriendin vlees eet. :laugh:

 :slotje:

Il Torro

Re:Morele Verschillen versus De Liefde
« Reactie #2 Gepost op: 05 juli 2009, 18:36:05 »
Bedankt voor de mededeling Kiwi; we zullen zien of je gelijk hebt.
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2009, 18:37:40 door Il Torro »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Morele Verschillen versus De Liefde
« Reactie #3 Gepost op: 05 juli 2009, 18:51:20 »
Wij hebben elkaar slechts een dag gezelschap gehouden.
Ach, één dag kan soms meer betekenen dan twintig jaar.

Deed het dat?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Morele Verschillen versus De Liefde
« Reactie #4 Gepost op: 05 juli 2009, 20:03:52 »
Misschien is onze geliefde dialecten-man terug? :-X
En gezien je avatar: mag men wel een stier neuken als het een man is? (Of in jouw taalregister: is het abject om door een doorgaans anthropomorfe god geschaakt te worden als hij in andere gedaante verschijnt? Of moet je dan weigeren als veganist?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Aiko

Re:Morele Verschillen versus De Liefde
« Reactie #5 Gepost op: 05 juli 2009, 22:42:31 »
Misschien is onze geliefde dialecten-man terug? :-X

Wie?

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Morele Verschillen versus De Liefde
« Reactie #6 Gepost op: 05 juli 2009, 23:00:05 »
Geer, Aiko. En ik denk van niet.

Deed het dat?

 :schater:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Morele Verschillen versus De Liefde
« Reactie #7 Gepost op: 06 juli 2009, 00:16:17 »
Wil jij Gerard niet meer Geer noemen, ik dacht ineens aan heel iemand anders! En ik geloof ook niet dat hij zich als wannabe stierenvechter voor zou willen doen.

Re:Morele Verschillen versus De Liefde
« Reactie #8 Gepost op: 06 juli 2009, 11:23:55 »

Beter had Ill Torro met de slager aangepapt om zich te verdiepen en info te verkrijgen over het slagersvak en over de bio-industrie.

Wellicht was z'n taalgebruik dan wat minder moeilijk geworden en had hij de samenleving een grote dienst kunnen doen door wat slagerijen en biobedrijven te saboteren!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Morele Verschillen versus De Liefde
« Reactie #9 Gepost op: 06 juli 2009, 19:05:35 »
En gezien je avatar: mag men wel een stier neuken als het een man is? (Of in jouw taalregister: is het abject om door een doorgaans anthropomorfe god geschaakt te worden als hij in andere gedaante verschijnt? Of moet je dan weigeren als veganist?
:worshippy:

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Morele Verschillen versus De Liefde
« Reactie #10 Gepost op: 07 juli 2009, 08:58:25 »
En gezien je avatar: mag men wel een stier neuken als het een man is? (Of in jouw taalregister: is het abject om door een doorgaans anthropomorfe god geschaakt te worden als hij in andere gedaante verschijnt? Of moet je dan weigeren als veganist?
:worshippy:
;D
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline oceana

  • **
  • 35
  • Geslacht: Vrouw
Re:Morele Verschillen versus De Liefde
« Reactie #11 Gepost op: 08 juli 2009, 11:17:30 »
Ik heb ooit een mooi mens ontmoet, op een mooie dag in een grote tuin van een vreemd huis. In geanimeerde gesprekken leerden wij elkaar kennen en ik werd zowaar verliefd. ''Kom je met mij mee naar huis? Ik ga met mijn huisgenoten barbecueën!''. Met sardonische spot grapte ik dat ik in den regel geen crematies van onbekenden bezocht, maar ik ging gedwee op de uitnodiging in; pogende om nader tot deze persoonlijkheid te komen. Bij het inleiden in elkaars wereld bespeurde ik aanzienlijke discrepanties: ''Ik ben opgegroeid in een slagerij'' en ''Ik studeer proefdierkunde aan de universiteit''. Wij hebben elkaar slechts een dag gezelschap gehouden. Ik heb jaren met deze ontmoeting rondgelopen. Ben ik oprecht tegen mijzelf als ik mijn verstandelijke overtuiging mij de liefde laat beletten?
Heeft u een mening over hoe 'morele verschillen' van invloed kunnen zijn op een relatie en/of kunt u uit een dergelijke ervaring memoreren?

Vaag taalgebruik of niet, die van de crematies ga ik onthouden  ;D

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Morele Verschillen versus De Liefde
« Reactie #12 Gepost op: 09 juli 2009, 01:16:19 »
Vaag taalgebruik of niet, die van de crematies ga ik onthouden  ;D

Shhhh! Niet doorvertellen en gewoon doen.
Was ik ook van plan. Maar wil niks aan moedigen. ;)

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Morele Verschillen versus De Liefde
« Reactie #13 Gepost op: 28 augustus 2009, 00:12:03 »
Ik kan me voorstellen dat het niks wordt als je je constant ergert aan de bezigheden van je partner. Mijn vriend doet ook nog weleens dingen die ik niet zou doen (op een heel ander vlak dan dierenwelzijn overigens - hou het maar even op cultuurverschil) en het kost best weleens moeite m'n woorden in te slikken en soms denk ik weleens even 'wat een eikel  :o".

Als je uiteindelijk begrip voor elkaar kunt opbrengen, dan is het geen probleem, maar bij zulke extremen als in de OP denk ik niet dat het wat wordt.