Vegatopia Forum

Kindermenu's

Appelflap

Kindermenu's
« Gepost op: 29 juni 2009, 20:35:38 »
Het is mij opgevallen dat in bijna alle restaurants, de kindermenu's vlees bevatten. Het zijn altijd keuze's als kip met friet, hamburger met friet etc. Waarom zijn er nooit vegetarische kindermenu's? Een groot volwassenenmenu krijgen de kleinste kinderen vaak nooit op.

Offline Selly

• 30.783
Re:Kindermenu's
« Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2009, 20:02:36 »
Soms wordt er ook wel rekening mee gehouden, bv een kaaskroket. En er is meestal wel wat te regelen maar je kunt toch ook een halve portie van een volwassenenportie vragen? Een beetje zonde als kinderen als ze uit eten gaan altijd friet enzo moeten eten, terwijl het natuurlijk juist leuk is als ze ook volwassenendingen te proeven krijgen (kinderen die echt helemaal onder geen beding iets lusten natuurlijk uitgezonderd, maar misschien kun je die ook beter niet meenemen naar een resto).
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 01 juli 2009, 01:26:13 »
vroegah namen mijn ouders altijd iets extra's voor zichzelf (bijv. een salade ofzo) en namen dan voor mij gewoon een los couvert (lees: bestek, bord en servetje) ze betaalden daar wel iets extra's voor maar op die manier kon ik gewoon mee-eten en dat vond ik veeeel lekkerder dan een kindermenu..

weet me zelfs nog een x bij een chinees te herinneren dat die die vroeg aan mij (zal een jaar of 6 geweest zijn) of ik een kindermenu wou, en dat ik zei: Ik lust gewoon grote mensen eten hoor! maar goed, ik was ook het kind dat na een tijdje vroeg: mama mag ik niet gewoon thuis blijven, ik vind uit eten stom  ::)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Muppet

• 805
« Reactie #3 Gepost op: 01 juli 2009, 06:58:42 »
Doe liever thuis afspreken met vriendinnen en dan zelf iets maken. Weet je ook in ieder geval zeker dat er geen vlees in zit.
Maar voor kinderen is er inderdaad heel weinig keuze vegetarisch
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #4 Gepost op: 02 juli 2009, 09:04:35 »
Ik ga juist uit eten om niet te hoeven koken, opscheppen, afruimen en schoonmaken.......
Mijn kinderen eten alles (dus ook vl..s) en zijn wel dol op patat en appelmoes enzo, de oudste (9)kiest van de kaart en kan dat ook op :yummie:
Het lijkt me inderdaad lastig met vega-kinderen uit eten.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #5 Gepost op: 03 juli 2009, 11:38:27 »
Het lijkt me inderdaad lastig met vega-kinderen uit eten.

Nou niet dus als ze gewoon normaal eten.
,,,,فلافل

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #6 Gepost op: 04 juli 2009, 00:44:38 »
Gewoon normaal = ?

Kiwi

« Reactie #7 Gepost op: 04 juli 2009, 01:17:54 »
Gewoon normaal = volwasseneneten, dus niet altijd patat of zo.

Offline Muppet

• 805
« Reactie #8 Gepost op: 04 juli 2009, 08:55:36 »
Zou zonde zijn als ze in een restaurant ook patat gaan eten terwijl ze dat thuis ook kunnen eten.
Je gaat toch uit eten om iets te eten wat je normaal niet eet? Zolang er geen vlees bij zit dan.
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

« Reactie #9 Gepost op: 04 juli 2009, 11:18:06 »
Zou zonde zijn als ze in een restaurant ook patat gaan eten terwijl ze dat thuis ook kunnen eten.
Je gaat toch uit eten om iets te eten wat je normaal niet eet? Zolang er geen vlees bij zit dan.

Tsjee, ben jij nooit kind geweest? Patat met een kroketje (en desnoods appelmoes) was Het Summum van genot als we ergens anders gingen eten. Moet er niet aan denken dat we verplicht werden iets anders te bestellen. Dat zou de hele uit-etenervaring hebben geruïneerd.
Goed, was wel in een ander tijdperk zolangzamerhand.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #10 Gepost op: 04 juli 2009, 11:21:42 »
Bovendien ga je uit eten om voedsel tot je te nemen, want zonder voedsel ga je op den duur dood. En thuis eten is niet altijd mogelijk.

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #11 Gepost op: 05 juli 2009, 00:47:13 »
Ik wil graag lekker eten, kinderen vinden patat vaak lekker (niet allemaal natuurlijk, mijn oudste echt niet, ook niet thuis) van mij mogen ze. Is wel zo gezellig ;)