Vegatopia Forum

Tuin- en natuurwaarnemingen

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tuin- en natuurwaarnemingen
« Reactie #120 Gepost op: 27 oktober 2011, 22:33:38 »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Sedna

• 160
« Reactie #121 Gepost op: 27 oktober 2011, 22:38:50 »
@Haantje. Ik hoop wel dat die pulletjes worden opgevangen anders overleven ze de winterkou straks niet.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariƫrs zijn.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #122 Gepost op: 29 januari 2012, 13:41:55 »
Goed, dit beestje is dan wel niet waargenomen in mijn tuin, maar wel ergens in de natuur. Die van Madagaskar om precies te zijn. Het is een Aye-Aye en ik vond hem/haar te schattig om niet te delen ;D.

Van: http://cuteoverload.com/2012/01/28/cute-debut/

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #123 Gepost op: 29 januari 2012, 17:49:25 »
Bijna mooi van lelijkheid  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #124 Gepost op: 31 januari 2012, 15:23:57 »
Ik las eerst dat je dit beestje had waargenomen in je tuin. "Wat?! Hebben we zulke beesten ook in Nederland?!"

Maar ik vind hem/haar ook wel heel schattig.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #125 Gepost op: 25 maart 2012, 11:59:09 »
Een voorbijzoemende hommel  :)
En gister en vanochtend hoorde ik weer een tureluur. Nu is het nog wachten op de koekoek, dan is het echt weer volop lente!

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #126 Gepost op: 25 maart 2012, 23:30:24 »
Leuk! 'Mijn' merel zit weer op z'n vaste tak in de boom als ik 's ochtends naar werk ga en 's avonds weer thuis kom (en alleen dan, want als ik op andere tijden naar buiten ga, zie ik 'm niet).

Offline Flapke

• 177
« Reactie #127 Gepost op: 10 april 2012, 18:02:33 »
Een sperwer greep een duifje. Heb m op de foto, toen kwam er een fietser en nam de sperwer zijn prooi mee.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #128 Gepost op: 10 april 2012, 18:03:40 »
Een sperwer greep een duifje. Heb m op de foto, toen kwam er een fietser en nam de sperwer zijn prooi mee.
Leefde duif dan nog?

Offline Flapke

• 177
« Reactie #129 Gepost op: 11 april 2012, 12:31:43 »
Dat weet ik niet. Ik weet ook niet hoe een sperwer zijn prooi dood maakt. Door te wurgen denk ik.
Hij zat er wel al even bovenop. 

Offline Flapke

• 177
« Reactie #130 Gepost op: 18 april 2012, 15:44:21 »
Een kraai op een fiets die het bontje over het zadel als zeer geschikt nestmateriaal beschouwde  ;D

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #131 Gepost op: 22 april 2012, 21:23:30 »
Mijn eerste babyeendjes van het seizoen! Oetsieknoetsie! Moeders wilde met haar kroost de weg oversteken, maar de stoeprand aan de overkant bleek nog net wat te hoog :heart:. Weer terug in het water werd mama Eend nog aangerand door een woerd, voor het oog van de kleintjes, tsssk.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #132 Gepost op: 22 april 2012, 21:24:19 »
Een kraai op een fiets die het bontje over het zadel als zeer geschikt nestmateriaal beschouwde  ;D

En heeft hij/zij het te pakken gekregen? Zo mooi bedacht van het dier, je zou hem/haar er bijna een handje mee helpen;).

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #133 Gepost op: 22 april 2012, 21:59:36 »
Ik help ze met dierenhaar. Vroeger dat van de hond en nu de klitten van de langharige cavia's. De koolmeesjes hebben het er twee weken terug razend druk mee gehad. Minuten lang zaten ze haren te trekken om uiteindelijk met nette pakketjes weg te vliegen.
Jonge eendjes heb ik nog niet gespot.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #134 Gepost op: 23 april 2012, 10:46:57 »
de merel in "onze" tuin, is in de heg bij de buren een nest aan t bouwen, van de week zat mevr in ons klusafval te zoeken, naar iets bruikbaars  :)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Flapke

• 177
« Reactie #135 Gepost op: 23 april 2012, 12:48:13 »

En heeft hij/zij het te pakken gekregen? Zo mooi bedacht van het dier, je zou hem/haar er bijna een handje mee helpen;).

Ja hij/zij was het kaal aan het plukken en had zijn bek ermee vol, ik lag in een stuip maar ik vind die beesten sowieso geweldig komisch.

Ik heb ook wel eens gehoord dat je de vogels in deze tijd blij maakt met de pluis uit het filter van de droger.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #136 Gepost op: 11 mei 2012, 20:35:10 »
Ik deed vanochtend de voordeur open en rook fluitekruid  :D

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #137 Gepost op: 20 mei 2012, 17:02:08 »
Er liep een verdwaaste spitsmuis op het terras, zij. Die altijd zo sullig? Hij wou dekking onder mijn teva's zoeken.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #138 Gepost op: 20 mei 2012, 22:35:42 »
Die doen soms wel een beetje raar ja, alsof ze door de hitte bevangen zijn. Ik heb er wel eens eentje uit de goot gevist.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #139 Gepost op: 21 mei 2012, 07:24:18 »
Leek eerder dronken, rondjes lopen,vwaggelen ... Arme beestje.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken