Ik heb vanochtend iemand van de werkgroep vleermuizen gebeld en hij achtte de kans op besmetting ook heel klein. Sowieso lijken katten immuun te zijn voor rabies. Nelisje lijkt ook geen wondjes te hebben.
Vannacht heb ik nog een baksteen hier in het gebouw opgemeten, om te kunnen checken hoe groot deze vleermuis was (ik had gisteren een boel foto's van hem genomen toen hij op de bakstenen muur zat, dat bleek een mooi referentiekader voor de maat te zijn). Gezien zijn geringe afmetingen leek het mij ook een dwergvleermuis te zijn. Die trouwens een zeer passende Latijnse naam hebben: Pipistrellus pipistrellus
De meneer van de werkgroep vertelde nog dat het verschil tussen een laatvlieger en een dwergvleermuis, op de grootte na, zat in 2 ruggewervels die uitstaken onder het staartvliesdingetje aan zijn kont (uiteraard noemde hij de juiste termen;)). Ik ben er nog niet over uit of die van mij dat heeft...
Je huisdier laten inenten na een beet is dus wel degelijk mogelijk, het liefst binnen 12 uur. Verder is het af te raden om de vleermuis aan te raken ivm ziektes.