Vegatopia Forum

Tuin- en natuurwaarnemingen

Offline Xiara

• 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Tuin- en natuurwaarnemingen
« Reactie #80 Gepost op: 29 november 2009, 17:40:51 »
Das idd minder :(
Daarom heb ik dus ook geen jachthond, ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om ook echt te jagen (en ik zie graag een hond zijn natuurlijk werk doen)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #81 Gepost op: 19 mei 2010, 09:26:04 »
Weer op de fiets naar het werk, wat een genot. Prachtig bloeiend fluitekruid en koolzaad, de maaimachines zijn nog niet langs geweest in de Vlietlanden en Starrevaart, ik heb zandkleurige hazen heel hard zien rennen en roodblonde konijntjes heel schattig aan gras zien knabbelen, al dagen zit er ergens een (jonge?) buizerd op een hek naar me te loeren, overal zijn vogeltjes aan het kwetteren, jonge eendjes, waterhoentjes en zelfs een miniatuur fuutje gezien. Fijn!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #82 Gepost op: 22 mei 2010, 21:46:44 »
Vanacht weer de egel zien lopen! Tenminste, wij noemen hem/haar "de egel" maar we weten natuurlijk niet of het steeds dezelfde is.
Maar dat beest doet het er gewoon om, vorig jaar al een paar keer, als één van ons zei ik heb de egel al een tijdje niet gezien en we stonden een tijdje later op het balkon, zagen we opeens de egel lopen.
Vanacht reden we naar huis en Mike zei dat ie de egel dit jaar nog niet gezien had, dan zal ie straks er straks wel zitten en ja hoor!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #83 Gepost op: 22 mei 2010, 23:23:39 »
Ik heb mn plantjes braaf weer gesproeid en vertroeteld.
Die worteltjes van alle plantsjes  gaan vast wel groeien met deze combinatie mooi weer en lekker water.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #84 Gepost op: 17 september 2010, 16:13:44 »
Is er een vlindersoort die specifiek dol is op radijs?
Ik heb nl. het hele voorjaar en de hele zomer geoogst, alleen nu zijn alle bladeren door rupsen opgegeten. De radijsjes zelf laten ze met rust. Ik heb ook al even op internet gezocht, maar nog zonder resultaat.
Ik ben heel benieuwd naar de vlinders. Het zijn "doodgewone" groene, gladde rupsen.
Iemand een idee?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline RvO

• 286
« Reactie #85 Gepost op: 17 september 2010, 17:35:36 »
Koolwitje???
Zomaar een gok. Ik zag er vanochtend eentje eitjes leggen op de palmkool.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #86 Gepost op: 17 september 2010, 17:37:11 »
Ik dacht dat koolwitjes echt verknocht zijn aan kool, vandaar ook de naam  8)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #87 Gepost op: 19 september 2010, 23:49:52 »
Radijs is ook een kruisbloemige=koolfamilie dus. Koolwitje is derhalve niet zo raar.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #88 Gepost op: 19 september 2010, 23:54:33 »
Hé, dat wist ik niet! Nou, dan hoop ik maar dat het hier volgend voorjaar wemelt van de koolwitjes. Ik heb de rupsen en de radijsjes mooi laten zitten en nog wat nieuwe gezaaid (voor mezelf) in een andere bak. Dat kon tot half augustus, dus ik vond het nog wel een poging waard begin september.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #89 Gepost op: 11 januari 2011, 18:20:42 »
Net in de late schemer toen ik de gordijnen dicht deed: twee fazanten die de boom invliegen voor de nacht, twee half tamme/half verwilderde konijnen die een droge boterham komen scoren, een ree die uit de bosjes tevoorschijn komt om te grazen en een roodborstje dat restjes kippenvoer opeet  :heart:

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #90 Gepost op: 11 januari 2011, 19:53:03 »
 :D

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #91 Gepost op: 11 januari 2011, 19:59:37 »
Ik wordt jaloers van jou mooie natuurwaarnemingen!!

Ik zag net hier een vleermuis vliegen  :-\ Die horen nu toch lekker te slapen en zich warm te verstoppen?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #92 Gepost op: 11 januari 2011, 21:32:46 »
Hmm, ja, het lijkt me dat er nu weinig eten te vinden is voor een vleermuis. Misschien is ie verstoord in zijn winterslaap? Hier zijn ze nu in ieder geval niet te zien  ;)

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #93 Gepost op: 22 maart 2011, 19:23:02 »
Vleermuis scheert weer voor de ramen langs, voorjaar!

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #94 Gepost op: 24 maart 2011, 11:21:27 »
Bij ons vlogen er een heel stel gisteravond, we stonden op het balkon. Het was nog redelijk licht en ze kwamen behoorlijk dicht bij (we hoefden nog net niet te bukken  ::)), dus we konden ze goed zien. Leuk hoor.

En van de week een heel stel halsbandparkieten. Ik had ze wel eens vaker in het dorp gezien, maar nog niet zo dicht bij huis.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #95 Gepost op: 24 maart 2011, 22:07:09 »
Bijna een salamander geplet onder de deur van de douche, maar het ging dus goed gelukkig.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #96 Gepost op: 17 april 2011, 21:33:16 »
Wauw, als je nu uit het raam kijkt, zie je een prachtige, rode oranje maan  :D
« Laatst bewerkt op: 17 april 2011, 22:15:54 door haantje »

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #97 Gepost op: 17 april 2011, 21:36:39 »
Wauw, als je nu uit het raam kijkt, zie je een prachtige, rode maan  :D

Check! tnx voor attenderen!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #98 Gepost op: 18 april 2011, 17:29:01 »
idd! Ik en muppet hebben ook gekeken  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #99 Gepost op: 18 april 2011, 20:55:02 »
Eerst cirkelden en klepperden er 2 ooievaars boven de tuin, daarna pakte een roofvogel een vogel van mijn schutting.
Bizarre dag.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken