Vegatopia Forum

Tuin- en natuurwaarnemingen

Aiko

Re:Tuin- en natuurwaarnemingen
« Reactie #20 Gepost op: 16 juli 2009, 00:04:48 »
De weg naar mijn werk voert door de Vlietlanden en nog meer mooie stukken natuur tussen Leiden en Leidschendam/DenHaag. Van de 50 minuten fietsen zit ik er 35 midden in de natuur.

Als je nu bij Voorschoten naar Wassenaar fietst (best een leuke weg, ook), en dan via de Langgoederenroute naar Den Haag gaat, langs Clingendael en dan via het Haagse Bos richting het centrum, dan heb je nóg meer groen om jezelf doorheen te voeren. Anders moet je door Leidschendam heen... En niet erg ver om.

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #21 Gepost op: 16 juli 2009, 07:47:09 »
Ik kom niet langs Voorschoten, ik rij aan de andere kant van het water, aan de kant van de A4 (waar je nauwelijks iets van merkt) langs de vogelplas Starrevaart enzo. Ik werk in Forepark, dus dan is die route langs Clingendael vast erg om? Ik kom de natuur overigens pas uit na de pitch en put golfbaan en dan is het nog minder dan 5 minuten fietsen naar mijn werk.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: 16 juli 2009, 10:01:19 »
Computer liep telkens vast op foto, dus kreeg m niet geladen, maar hij is idd heel erg leuk!

Helaas was het wel z'n allerlaatste maaltje...

Wel raar trouwens, dat je computer vastloopt bij het laden van een foto.  :designer:

“it's strange how life makes sense in time...”

Aiko

« Reactie #23 Gepost op: 16 juli 2009, 13:06:36 »
Ik kom niet langs Voorschoten, ik rij aan de andere kant van het water, aan de kant van de A4 (waar je nauwelijks iets van merkt) langs de vogelplas Starrevaart enzo. Ik werk in Forepark, dus dan is die route langs Clingendael vast erg om? Ik kom de natuur overigens pas uit na de pitch en put golfbaan en dan is het nog minder dan 5 minuten fietsen naar mijn werk.

Oh, ik dacht dat je in Bezuidenhout werkte (in tegenwoordige tijd). Ach, de hele tijd langs de Vliet fietseren is ook wel leuk natuurlijk. Geen Clingendael, maar je kunt niet alles hebben in het leven.

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: 16 juli 2009, 23:45:17 »
Computer liep telkens vast op foto, dus kreeg m niet geladen, maar hij is idd heel erg leuk!

Helaas was het wel z'n allerlaatste maaltje...

Wel raar trouwens, dat je computer vastloopt bij het laden van een foto.  :designer:

Maar wel een koningsmaal om mee te eindigen. Tenzij hij door een honing vergiftiging om t leven is gekomen.

En mijn computer loopt tegenwoordig overal op vast. Stom pruts ding. Hij laadt....en laadt....en laa...nou ja je snapt me.
Ben aan het sparen voor een Mac, ben klaar met de Dell en Windows ellende.

Kiwi

« Reactie #25 Gepost op: 17 juli 2009, 00:28:16 »
Ook zonder Mac zit je niet aan Windows vast hoor. :)

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #26 Gepost op: 17 juli 2009, 00:33:26 »
Maar t is de Dell waar ik echt vanaf moet. Stom kreng.
Maar k zit behoorlijk off-topic te kwebbelen. Alweer.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #27 Gepost op: 17 juli 2009, 10:23:10 »
Ook zonder Mac zit je niet aan Windows vast hoor. :)

Mijn mac met firefox liep gister ook 3 keer vast hoor.
Even ontopic: heel veel kikkers in de tuin, ook in de teil met waterplanten.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #28 Gepost op: 17 juli 2009, 12:47:17 »
Er liep vannacht op de parkeerplaats een flinke steenmarter rond, onder de auto's. Poes en ik hebben zeer geinteresseerd naar hem zitten kijken totdat hij in de tuin van de buuv verdween. Prachtig beest, maar hopelijk kan hij nergens mijn zolder binnendringen :-X.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #29 Gepost op: 17 juli 2009, 13:15:37 »
Hee, hier heb ik ook gisteren een hele dikke kikker ontdekt: hij plonste zo de vijver in en daar schrok ik wel van omdat ik niet wist dat we een buurkikker hadden en dan schiet er ineens wat voor je voeten langs. Volgens de visite eten ze ook naaktslakken dus hij/zij is meer dan welkom: er zijn al heel wat planten verdwenen in één nacht.  >:(

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #30 Gepost op: 17 juli 2009, 15:23:50 »
Ik dacht we voor de naakslakken de egel hadden.  ;D
Maar die woont in de achtertuin, en de buren klagen erg over naaktslakken in de voortuin terwijl daar veel kikkers zitten. Dus echt dooreten doen ze blijkbaar niet.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #31 Gepost op: 17 juli 2009, 20:01:47 »
Er liep vannacht op de parkeerplaats een flinke steenmarter rond, onder de auto's. Poes en ik hebben zeer geinteresseerd naar hem zitten kijken totdat hij in de tuin van de buuv verdween. Prachtig beest, maar hopelijk kan hij nergens mijn zolder binnendringen :-X.

Jaloers
Heb nog nooit een steenmarter gezien!
Wel naaktslakken. Heel heel veel zelfs.   :-\

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #32 Gepost op: 20 juli 2009, 23:31:28 »
Net terug van een weekje vakantie en wel een paar bijzondere beestjes gezien die ik nooit eerder live had gezien:
Omgeving Stramproij (Limburg): Koninginnepages
De Grote Peel (natuurgebied): Blauwborstje, Dodaars en als toegift een ree/hert op 10 meter afstand (nooit zo dichtbij gezien)
Groenlo (Gelderland): op het terras bij een hele leuke wijngaard: gekraagde roodstaart
Nog wel meer mooie flora/fauna gezien maar geen nieuwe zaken voor mij persoonlijk.

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #33 Gepost op: 23 juli 2009, 16:45:36 »
Vanmorgen een moeder fazant gezien met 5 halfwas jongeren. Lijkt me best veel voor fazanten toch? Er waren erg veel fazanten te zien onderweg. Verder vandaag het verschil geleerd tussen houtduiven en gewone duiven: houtduiven hebben een soort witte ring om hun hals. Wist ik niet  :-[

Verder was de naaktslakken kamikaze brigade "het gras zal altijd groener zijn, aan de andere kant van het fietspad" ruim vertegenwoordigd. Ja, het heeft geregend en ja, het asfalt fietspad glijdt dus lekker. Maar moeten ze er daarom met zijn allen op uit? Meer fietspad gezien dan omgeving verder, want ik slalom braaf tussen alle slakken door.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #34 Gepost op: 23 juli 2009, 17:15:49 »
Hele tuin zit vol met vlinders.
De witte buddleia bloeit en opeens vinden ze de andere buddleja's ook lekker.
Ze zitten op de plantjes en massaal ook op het grit tussen de plantjes...

Lang leve het mooie weer!

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #35 Gepost op: 23 juli 2009, 18:14:43 »
Vanmorgen een moeder fazant gezien met 5 halfwas jongeren. Lijkt me best veel voor fazanten toch? Er waren erg veel fazanten te zien onderweg. Verder vandaag het verschil geleerd tussen houtduiven en gewone duiven: houtduiven hebben een soort witte ring om hun hals. Wist ik niet  :-[

Wat versta jij dan onder 'gewone' duif? Je hebt tortels, hout, hole, stads... wellicht bedoel je de laatste met gewone, gezien het feit dat je in Leiden woont?
En een fazant met 5 jongen, ik weet niet of dat veel is. Onze overbuur heeft vorig jaar een (verlaten) fazantennest met 4 eieren gevonden, zelf uitgebroed (onder een lamp of een van zijn kippen, dit voor de bijdehante opmerkingen). Dus ik denk dan dat 5 niet overmatig veel is.

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #36 Gepost op: 23 juli 2009, 18:47:43 »
Hee, hier heb ik ook gisteren een hele dikke kikker ontdekt: hij plonste zo de vijver in en daar schrok ik wel van omdat ik niet wist dat we een buurkikker hadden en dan schiet er ineens wat voor je voeten langs. Volgens de visite eten ze ook naaktslakken dus hij/zij is meer dan welkom: er zijn al heel wat planten verdwenen in één nacht.  >:(

Hopelijk was het geen brulkikker.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #37 Gepost op: 23 juli 2009, 19:13:15 »
Nee, daar hadden we ook over zitten denken: onze slaapkamer is aan de tuinkant. Sindsdien niks meer van de kikker gehoord of gezien.  :)

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #38 Gepost op: 23 juli 2009, 21:57:38 »

Wat versta jij dan onder 'gewone' duif? Je hebt tortels, hout, hole, stads... wellicht bedoel je de laatste met gewone, gezien het feit dat je in Leiden woont?
Ja, ik heb de laatste jaren voornamelijk patatduiven eeehhh stadsduiven gezien hier in Leiden  :)

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #39 Gepost op: 24 juli 2009, 00:22:05 »
Ja, ik heb de laatste jaren voornamelijk patatduiven eeehhh stadsduiven gezien hier in Leiden  :)

Vliegende ratten.