Vegatopia Forum

Vega BBQ

Offline Djooiss

• 1.843
Re:Vega BBQ
« Reactie #240 Gepost op: 02 juni 2010, 15:36:19 »
Ik heb regelmatig tempeh ingevroren en ik kan me niet herinneren dat er iets heel anders was aan de smaak/textuur..

Dit weekend gaan we met een groep van 20 man naar de Ardennen. Gezien het vega-stel liever samen eet, heeft mijn lief besloten om op zaterdag met mij te gaan bbqen. De rest van de groep gaat beide dagen aan de bbq.
Ik heb voor ons 2en bedacht:

hot glazed tempeh ( recept van the Post Punk Kitchen)
gemarineerde champignons
tofu/groente kebabs
vega braadworstjes

kikkererwtensalade
grieks salade ( ofzo)
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #241 Gepost op: 03 juni 2010, 01:24:56 »
Ik heb regelmatig tempeh ingevroren en ik kan me niet herinneren dat er iets heel anders was aan de smaak/textuur..

Thanks!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #242 Gepost op: 03 juni 2010, 08:54:43 »

Dit weekend gaan we met een groep van 20 man naar de Ardennen. Gezien het vega-stel liever samen eet, heeft mijn lief besloten om op zaterdag met mij te gaan bbqen. De rest van de groep gaat beide dagen aan de bbq.

gemarineerde champignons
tofu/groente kebabs
vega braadworstjes

kikkererwtensalade
grieks salade ( ofzo)

Oeh! Mocht je recepten hebben voor op de voorpagina dan houden we ons natuurlijk aanbevolen  :D
,,,,فلافل

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #243 Gepost op: 03 juni 2010, 09:52:59 »

gemarineerde champignons
tofu/groente kebabs
vega braadworstjes

kikkererwtensalade
grieks salade ( ofzo)

Oeh! Mocht je recepten hebben voor op de voorpagina dan houden we ons natuurlijk aanbevolen  :D

Als mijn hotglazed tempeh lukt, wil ik dat wel uitschrijven. Is wel gebaseert op een rececpt van Isa Chandra Moskowitz, is dat een probleem? Of wordt het er dan bij vermeld?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #244 Gepost op: 03 juni 2010, 09:55:07 »

gemarineerde champignons
tofu/groente kebabs
vega braadworstjes

kikkererwtensalade
grieks salade ( ofzo)

Als mijn hotglazed tempeh lukt, wil ik dat wel uitschrijven. Is wel gebaseert op een rececpt van Isa Chandra Moskowitz, is dat een probleem? Of wordt het er dan bij vermeld?

Als je het idee van haar hebt, maar je doet dingen anders qua sommige ingredienten en je beschijft de werkwijze in je eigen woorden, is het oke, en dan zetten we erbij dat je via haar op het idee kwam.  Leuk ! :D
,,,,فلافل

mamamoi

« Reactie #245 Gepost op: 07 juni 2010, 09:01:28 »
Ik heb mij peuter afgelopen weekend heel gelukkig gemaakt met een pakketje van appel, suiker en kaneel (en voor de volwassenen een par druppels bruine rum) in alufolie op de barbeknoei,

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #246 Gepost op: 08 juni 2010, 00:31:39 »
Mijn vegabbq heeft ervoor gezorgd dat men volgend jaar een gemengde bbq wil, zelfs de grootste carnivoor ( de bbq-initiator) vond het erg lekker. De tempeh was ontzettend mals, met een lekkere pikante nasmaak. Ik heb nu alweer zin om te bbqen!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #247 Gepost op: 08 juni 2010, 10:35:41 »
Mijn vegabbq heeft ervoor gezorgd dat men volgend jaar een gemengde bbq wil, zelfs de grootste carnivoor ( de bbq-initiator) vond het erg lekker. De tempeh was ontzettend mals, met een lekkere pikante nasmaak. Ik heb nu alweer zin om te bbqen!

Wauw! Leuk joh.
,,,,فلافل

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #248 Gepost op: 13 juni 2010, 15:50:18 »
Ik ga met mn verjaardag BBQen met broers en de koters van vriendin van broer.
Die koters zijn ontzettend leuk maar werkelijk verschrikkelijk vervelend als het op eten aan komt.
(sinds ze broer kennen gaat het gelukkig wat beter, dat wel).
Maar volgens mij helpt het een boel als ze zelf met hun eten bezig zijn dus ik denk dat ik ze hun eigen wraps laat beleggen in alu folie (kunnen ze ook zelf kiezen wat er op gaat) en ook die pakketjes banaan chocolade laat maken.

Verder komt er een losse BBQ waar ikbroer waarschijnlijk toch kipsate op maak voor de rest. Dat eten de kinders in ieder geval en mn broers ook.
Kan je ergens voorgemaakte biologische kipsate kopen toevallig? Ik ga dat spul dus echt niet niet niet aanraken.

Iemand nog andere tips voor moeilijke eetkindertjes?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #249 Gepost op: 13 juni 2010, 15:59:28 »
Iemand nog andere tips voor moeilijke eetkindertjes?

Vega worstjes op de bbq en dan hotdogs van maken? Als ze dan ook een wrap en zo'n banaan op hebben en je kunt er nog stiekem een halve tomaat in duwen, dan hebben ze toch wel genoeg? Of zijn het oudere kinderen?
Of een gepofte aardappel? Minimais? Ananasspiezen? Of een vegahamburger van de AH (ze hebben van die kleintjes?
,,,,فلافل

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #250 Gepost op: 13 juni 2010, 16:07:29 »
12 en 10 zijn ze. Van de wraps neem ik expres de kleinste, want ik weet niet zeker of ze het op zullen eten.
Ik moet ook nog goed nadenken uit welke vulling ze mogen kiezen.

Die hotdogs, blijven die een beetje goed op de BBQ? Het staat me bij dat ze heel opgeblazen worden.
Anders is dat wel een leuk idee denk ik.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #251 Gepost op: 13 juni 2010, 16:09:11 »
12 en 10 zijn ze. Van de wraps neem ik expres de kleinste, want ik weet niet zeker of ze het op zullen eten.
Ik moet ook nog goed nadenken uit welke vulling ze mogen kiezen.

Er kan iig ananas in. Paprika ook als ze dat lusten, kaas ook. minimais ook

Citaat
Die hotdogs, blijven die een beetje goed op de BBQ? Het staat me bij dat ze heel opgeblazen worden.
Anders is dat wel een leuk idee denk ik.

Hm dat weet ik niet zeker.. Die chipolataworstjes zijn iig voor de bbq, dus die moeten kunnen en ik geloof dat goodbite ook een geschikt vega worstje heeft.

,,,,فلافل

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #252 Gepost op: 27 juni 2010, 21:18:35 »
Ik weet niet meer waar ik dat idee van die opgerolde miniwraps vandaan heb, maar zou een vegaworstje daarin lekker zijn, beetje kaas erover...?
Ik heb ze laatst uitgeprobeerd op de BBQ, maar ze werden erg snel zwart, verder waren ze erg lekker, dat wel!

@selly, goede voorstellen, er komen gewoon een aantal bakjes, kunnen ze zelf iets uit samenstellen. Tnx.

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #253 Gepost op: 29 juni 2010, 20:04:33 »
Ik heb haloumikaas geprobeerd en dit gegrild geserveerd met paddestoelen op sla. De eters vonden dit fantastisch. Daardoor kreeg ik het idee om het ook eens voor een barbecue te proberen. Op deze site is een lekkere combinatie te lezen:
http://www.smulweb.nl/1351770/koken/recept/Hemelse-vega-spiesjes
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #254 Gepost op: 29 juni 2010, 20:08:38 »
Ik weet niet meer waar ik dat idee van die opgerolde miniwraps vandaan heb, maar zou een vegaworstje daarin lekker zijn, beetje kaas erover...?
Ik heb ze laatst uitgeprobeerd op de BBQ, maar ze werden erg snel zwart, verder waren ze erg lekker, dat wel!

@selly, goede voorstellen, er komen gewoon een aantal bakjes, kunnen ze zelf iets uit samenstellen. Tnx.

als je het niet erg vindt om ze gelatine te voeren kun je ze ook marsmallows laten roosteren op t laatst.

en een banaantje met bruine suiker (en voor de volwassenen wat rum) is een lekker toetje
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #255 Gepost op: 30 juni 2010, 00:05:24 »
Het wordt banaan met chocolade als toetje, iedereen hier is er zo enthousiast over.
En spiesjes met aardbei, meloenbolletjes, poffertjes en een snoepbanaantje en poedersuiker, dat gaat er ook wel in denk ik.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #256 Gepost op: 06 juli 2010, 17:24:54 »
Banaan pastte er bij niemand meer bij, maar er is smakelijk gesmuld;
Voor de kindjes had ik mini wraps die ze zelf mochten vullen met hotdogs uit een blikje en kaas, opgerold in alufolie en op de bbq en bovengenoemde spiesjes. Zelfs de moeilijkste eter was blij. (paprika mais en ananas lustte meneer en mevrouw doodleuk niet)
Verder had ik pasta salade (zongedroogde tomaat, gegrilde paprika, feta, komkommer, zwarte olijven en gewone tomaatjes) en een groot bolbrood uitgehold met daarin spinaziedip (diepvriesspinazie, waterkastanjes, pakje 20 kruiden soepmix, creme fraiche en mayo door de blender). Een van mijn lievelingsdiprecepten.
Geen verrassing dat deze kids het niet lustte, terwijl het als kind al mijn favoriet was.

Verder veel brood en aioli en kruidenboter enzo.
Zelf had ik de vegachipolataworstjes met v.gebradengehakt en kaas opgerold in een wrap, best lekker vond ik eigenlijk.
Voor de vleeseters voorgemarineerde kipsate (niet eko, verdorrie) met satehsaus.

En heeeel veel zelfgemaakte mojito's en rose. :cocktail:

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #257 Gepost op: 07 mei 2011, 12:51:48 »
Heeft iemand al weer gebarbecued?
Ik nog niet, maar iets met groentestokjes met Japanse yakitorisaus leek me wel leuk.
Met minipaprikaatjes kun je volgens mij ook wel leuk dingen doen.
Jammer dat je in Nederland moeilijk pimientos de padron kunt krijgen, kleine groene paprikaatjes waarvan 1 op de 10 loeiheet is. Die zijn ook lekker van de barbecue met grof zeezout erover.
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
« Reactie #258 Gepost op: 07 mei 2011, 15:23:09 »
Heeft er hier iemand trouwens al de watermeloensteak uit de dikke vegetariër geprobeert? En daar een mening over gevormd?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #259 Gepost op: 07 mei 2011, 15:32:36 »
Heeft er hier iemand trouwens al de watermeloensteak uit de dikke vegetariër geprobeert? En daar een mening over gevormd?

Oh ja die stond hier ook op t lijstje. Kwam die uit de D.V. trouwens? Ik dacht dat iemand ook een link naar een site had?
,,,,فلافل