Vegatopia Forum

Vega BBQ

Kiwi

Re: Vega BBQ
« Reactie #80 Gepost op: 01 juli 2005, 13:53:16 »
Niet als je die eerst nog marineert, dan doe je er al meer mee dan met zo'n voorgevormde burger.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #81 Gepost op: 01 juli 2005, 13:54:04 »
Ja, zo kan je alles wel kant-en-klaar noemen. Tofu is een halffabrikaat waar je nog van alles mee kan, in tegenstelling tot die balletjes, die je in de pan hoort te flikkeren.

Snap dat dan! >:(
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #82 Gepost op: 01 juli 2005, 14:17:18 »
Niet als je die eerst nog marineert, dan doe je er al meer mee dan met zo'n voorgevormde burger.
Dat had ik wel gedacht dat je zo'n antwoord zou geven.  :) En ja, dat is zo. Maar steekt er nog meer achter dan ik dacht?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Kiwi

« Reactie #83 Gepost op: 01 juli 2005, 14:21:59 »
Ik snap niet waar je naar toe wilt willem. Ik probeerde je duidelijk te maken dat Christiaan bedoelde dat kant-en-klaarproducten droog worden op de bbq, en dat je daarom beter zelf iets van (bijvoorbeedl) tofu of zo kunt marineren en bakken. En jij zoekt daar meteen van alles achter. Wat verwacht je te horen dan?

* Kiwi moet zich voortaan maar niet meer mengen in discussies van anderen.

Offline willem

• 2.430
« Reactie #84 Gepost op: 01 juli 2005, 14:48:15 »
Ik snap niet waar je naar toe wilt willem. Ik probeerde je duidelijk te maken dat Christiaan bedoelde dat kant-en-klaarproducten droog worden op de bbq, en dat je daarom beter zelf iets van (bijvoorbeedl) tofu of zo kunt marineren en bakken. En jij zoekt daar meteen van alles achter. Wat verwacht je te horen dan?

* Kiwi moet zich voortaan maar niet meer mengen in discussies van anderen.
Dat weet ik juist niet. Ik heb in een bijdrage hierboven aangegeven dat ik bij die vegetarische producten zo'n last heb van die rare droge korstjes en dat die niet zo lekker zijn. Ik kreeg toen van christiaan een bericht terug dat die producten sowieso niet deugen, terwijl ik het alleen over die Tivall-balletjes en gepaneerd spul had gehad. Hij gaf de tip om ook tofu te gebruiken. In dank aanvaard. Maar er zijn toch nog veel meer producten? Vandaar mijn vraag of er nog meer achter steekt.

Kiwi

« Reactie #85 Gepost op: 01 juli 2005, 14:49:55 »
Vandaar mijn vraag of er nog meer achter steekt.

Dat zou je aan Christiaan moeten vragen dan, ik weet niet wat zijn (bij)bedoelingen zijn. ::)

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #86 Gepost op: 01 juli 2005, 14:51:22 »
Het is onderdeel van de geheime veganistische agenda om iedereen aan de tofu te krijgen terwijl we eigenlijk best wel weten dat het gore kledder is.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

« Reactie #87 Gepost op: 01 juli 2005, 14:53:38 »
* Kiwi wil nog even ingelicht worden over die geheime agenda, zodat ze er rekening mee kan houden in het vervolg

;D

Offline willem

• 2.430
« Reactie #88 Gepost op: 01 juli 2005, 14:57:43 »

Het is onderdeel van de geheime veganistische agenda om iedereen aan de tofu te krijgen terwijl we eigenlijk best wel weten dat het gore kledder is.
:O
En nu ga ik die gore kledder ook eens boven het vuur proberen te roosteren. Als het veganisme de insteek is dan zou je in dat geval die gekruide tofu dingetjes van AH ook eens kunnen proberen aan spiesjes met groentes en zo. Nog biologisch ook.

SanderV

« Reactie #89 Gepost op: 03 juli 2005, 13:05:23 »
De BBQ was een succes. De vegaballetjes kregen idd een beetje een droog korstje, die doe ik de volgende keer ook niet meer. Ik heb de paprika's gevuld met couscous, zongedroogde tomaten, olijven, pijnboompitten, stoneleek en kruiden. Geitenkaasjes (met honing) heb ik door een mengsel van gehakte pijnboompit en stoneleek gehaald en verpakt in een blaadje ijsbergsla. Wraps gevuld met oude kaas, ui en jalapenopeper (volgende keer doe ik groene olijf, vind die pittige pepers niet zo goed bij de rest van het bbq-eten passen) en spiesjes gemaakt  met in knoflookolie gemarineerde courgette, aubergine en feta. Alles was heerlyck!

Offline willem

• 2.430
« Reactie #90 Gepost op: 03 juli 2005, 14:39:51 »
De BBQ was een succes. De vegaballetjes kregen idd een beetje een droog korstje, die doe ik de volgende keer ook niet meer. Ik heb de paprika's gevuld met couscous, zongedroogde tomaten, olijven, pijnboompitten, stoneleek en kruiden. Geitenkaasjes (met honing) heb ik door een mengsel van gehakte pijnboompit en stoneleek gehaald en verpakt in een blaadje ijsbergsla. Wraps gevuld met oude kaas, ui en jalapenopeper (volgende keer doe ik groene olijf, vind die pittige pepers niet zo goed bij de rest van het bbq-eten passen) en spiesjes gemaakt  met in knoflookolie gemarineerde courgette, aubergine en feta. Alles was heerlyck!
klinkt goed.
Maar hoe doe je de paprika op het vuur? Wordt het dan wel gaar? En die wraps? Leg je die ook op het rooster?

SanderV

« Reactie #91 Gepost op: 04 juli 2005, 19:47:23 »
De paprika leg je op het bbq-rooster met een stukje folie er overheen, zodat ook de vulling goed warm wordt. De geitenkaasjes hoeven niet zo lang en kun je het beste aan de rand van het rooster leggen, dan fikken ze niet aan. De wraps kunnen met of zonder folie eromheen, zonder wordt de buitenkant knapperig maar moet je wel oppassen dat niet alles (vooral de kaas) eruit loopt.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #92 Gepost op: 13 juli 2005, 15:35:26 »
Van de week wraps op de bbq gedaan die gevuld waren met kaas, jalapenopeper, bosui en ananas. Lekker
Verder is ook lekker: pitabrood gevuld met paprika, mango, koriander en zachte geitenkaas.
En grote champignons gevuld met een creme van rucola, roomkaas en knoflook.
En fafeltjes van de bbq zijn ook jummie
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2005, 15:35:36 door Selly »
,,,,فلافل

smikkeltje

« Reactie #93 Gepost op: 13 juli 2005, 18:49:06 »
tofu is juist ontzettend lekker op de barbecue omdat het dan niet zo zompig meer is maar lekker zacht en droog. aan een spiesjes met groente en een beetje olie met kruiden eroverheen.

Marietje

« Reactie #94 Gepost op: 14 juli 2005, 09:58:04 »
Mijn moeder marineerde de tofu altijd, in blokjes of plakjes snijden, in een bak doen, olie erover heen tot alles onderstaat, dan ketjap erbij tot je de olie niet meer ruikt, evt. nog ui en kruiden en knoflook erbij, deksel of plastic op de bak en dan wegzetten in de koelkast en min. 24 uur laten staan, liefst langer. Voor het bakken of bbq-en eerst heel goed uit laten lekken, anders verbrand de ketjap. Zelfs mijn vader vond dat lekker en die is niet zo van de vleesvervangers. Hij kan nogal star zijn, zo heeft ie ook nooit pindasoep willen proeven want dat was raar ofzo. Maar die tofu at ie dus! Sterker nog, hij pikte het van m'n bord af!

parttime veggie

« Reactie #95 Gepost op: 25 april 2006, 20:31:20 »
Ik heb de zoekfunctie geprobeerd, maar vind nog geen lekkere bbq recepten zonder vlees...?
Iemand tips?

groetjes van parttime veggie  ;)

Offline Monique

• 3.427
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #96 Gepost op: 25 april 2006, 20:36:58 »
Deze draad zou je toch wel een aardig eind op weg moeten helpen...

Offline iammars

• 288
« Reactie #97 Gepost op: 15 mei 2006, 21:05:47 »
J@n, is het geen idee om op de hoofdpagina onder 'recepten' links ook een BBQ link te zetten met allemaal BBQ recepten?
De zomer komt eraan, iedereen gaat BBQen en men vraagt mij als enige veggie natuurlijk weer om tips.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #98 Gepost op: 15 mei 2006, 22:38:55 »
ja we zijn bezig met iets  :)
,,,,فلافل

Offline iammars

• 288
« Reactie #99 Gepost op: 28 mei 2006, 13:41:28 »
ja we zijn bezig met iets  :)
Duurt dat net zo lang als met het kookboek?