Wij hebben er gisteren toch maar één gekocht. Een iets groter (en natuurlijk duurdere).
Lang hebben we getwijfeld, maar mijn broer heeft hem al geruime tijd en is er nog steeds blij mee.
Er zit een vies kookboek bij, mag bij afval.
Gisteren voor het eerst dus biologische diepvriespatat gemaakt, daarna veg nuggets met wat roerbakgroenten.
Ik vond het resultaat wel goed.
De patat hadden we een baktijd gegeven van 27 minuten en waren mogelijk iets te bruin, maar smaakten best.
In een electrische oven moet je de oven eerst voorverwarmen en vervolgens 15 - 20 minuten bakken. Tussentijds patat keren. Je hebt met dat Actifry minder tijd nodig.
Verder neem ik aan dat er minder energie wordt verspilt. Er wordt gebruik gemaakt van circulerende hete lucht. in een veel kleinere ruimte dan de oven.
Tja, de aanschaf 229,00 Euro is best wel hoog. Toch verwacht ik er veel gemak van te hebben. Je gooit gewoon de groenten er in, stelt de tijd in, en je hebt er verder geen omkijken naar totdat hij klaarpiept. Ik denk dat er weinig kans op aanbranden is.
Kookboek heb ik inderdaad bij het afval gegooid. Teveel onzin over goede vleesvoeding. We gaan gewoon experimenteren met verschillende groentes. Veel kan er niet mis gaan. Rauw, half rauw, half gekookt (maar vermoedelijk niet stukgekookt). We eten het wel op.
Nadeel: prijs, groot (lelijk) ding in je keuken, kan in vaatwasser maar die is dan gelijk vol.