Vegatopia Forum

Cannelloni met verse tomatensaus (vega., niet vegan.)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Helen

Cannelloni met verse tomatensaus (vega., niet vegan.)
« Gepost op: 05 maart 2009, 21:39:54 »
Kwam ik in een kookboek tegen dat al meer dan een jaar onaangeroerd in mijn la heeft gelegen... De beschrijving doe ik even in "typsteno" hoor.

500 gr ricotta
20 gr versger. parm. kaas
2 el fijngehakte verse bladpeterselie
1 tl " "  oregano
2 el " "  basilicum
2 ei, losgeklopt
zeezout
versgem. zw. peper
8 verse lasagnevellen
2 el olijfolie
25 gr boter, gesmolten
evt basilicumblaadjes voor garnering

verse tomatensaus
60 ml extra vierge olijfolie
3 knoflooktenen, gesnipperd
zeezout
500 gr rijpe tomaten, geschild, zaden verwijderd, in kleine stukjes gesneden
versegm. zw. peper
1 el verse basilicum, gescheurd

Oven voorverwarmen op 200 graden (gas 6).
Voor de cannelloni: roer ricotta, parm. kass, kruiden, eieren, zout en peper door elkaar in een kom.

leg alsagne vellen in grote steelpan met kokend water, kook 'al dente'en leg daarna in kom met koud water en olijfolie. Laat afkoelen en gier af, leg ze op een theedoek. Schep op elk vel in de lengte 2 el vuling. Rol het vel netjes op.
Bestrijk ovenvaste schaal met helft vd boter en leg de cann. er in 1 laag in, bestrijk met rest boter. zet 25 min. in de oven tot ze licht opgebold en beetje krokant zijn.

Zet steelpan met olijfolie op matig/hoog vuur. Als de olie heet is knoflook en zeezout toevoegen, 10 seconden roeren.
Roer tomaten erdoor + peper. 10 min. op vuur laten staan of tot de tomaten net in beginnen te zakken tot saus. Van 't vuur halen en de basilicum erdoor heen roeren.

Snijd cann. doormidden ne giet de saus erover. Evt nog garneren met enkele hele basilicumblaadjes.