Aan margarine wordt soms gelatine toegevoegd en tegenwoordig ook steeds vaker Omega-3 uit visolie Er zijn echter ook wel 'normale' merken die ook veganistisch zijn, sommige huismerken van bepaalde supermarkten bijvoorbeeld. Ik bak zelf ook alleen in olie, dus weet niet welke wel/niet spettert bij het bakken (neem aan dat je in een pan bedoelt).
Er bestaat helaas geen enkele normale margarine die veganistisch is. Er wordt namelijk altijd vitamine D aan toegevoegd, volgens mij is dat verplicht. Over het algemeen gebruiken ze daarvoor vitamine D3, en dat wordt gewonnen uit visolie of schapenwol (wolvet). De plantaardige vorm (D2) wordt voor zover ik weet alleen gebruikt door enkele biologische fabrikanten.
schnitzels vind ik niet lekker als ze gebakken zijn in olie
Wajang was inderdaad een tijdje veganistisch maar nu helaas niet meer.
Citaat van: izzy op 17 februari 2009, 19:42:36schnitzels vind ik niet lekker als ze gebakken zijn in oliejah, en aardappeltjes ook niet, die hebben echt wel (fake) boter nodig, naar mijn smaak.
Citaat van: greet op 17 februari 2009, 19:45:56Citaat van: izzy op 17 februari 2009, 19:42:36schnitzels vind ik niet lekker als ze gebakken zijn in oliejah, en aardappeltjes ook niet, die hebben echt wel (fake) boter nodig, naar mijn smaak.Dan heb je nog geen aardappeltjes gebakken in cocosolie (ik heb die van de chinese super, maar bij de natuurwinkel hebben ze er ook, maar die is duurder)? Heel lekker, smakelijker en krokanter dan in olie of boter.