Vegatopia Forum

Zelf sap persen

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Re:Zelf sap persen
« Reactie #40 Gepost op: 10 juni 2009, 16:36:42 »
Hihi, dan zie je dat er in de lente en de zomer bietjes zijn, en in de herfst en de winter bieten.
This is between me and the vegetable!

Schanulleke

« Reactie #41 Gepost op: 10 juni 2009, 16:38:30 »
Hihi, dan zie je dat er in de lente en de zomer bietjes zijn, en in de herfst en de winter bieten.

:bonk: Daar worden we dus ook niks wijzer van.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #42 Gepost op: 10 juni 2009, 16:42:46 »
Jawel: als het kouder wordt, worden ze groter. Ofzo...
This is between me and the vegetable!

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 10 juni 2009, 18:23:03 »
Heb een nwe sapcentrifuge gekocht! Had er eentje uit het jaar nul van mn oma, die ooit creme en nu gevlekt kleurig was en heb, hoe decadent, een nieuwe gekocht omdat deze mooier is. Vandaag in de aanbieding bij de Lidl.

Dus iedereen die het nog wil proberen, ik heb een gratis af te halen lelijke, maar zeer goed werkende sc liggen!

Nu die broccoli s uitproberen.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #44 Gepost op: 10 juni 2009, 19:36:36 »
oeeeeh ik wil wel  ;D

zullen we er een ruil van maken  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #45 Gepost op: 10 juni 2009, 21:46:05 »
Was jij dat die 8 uur treinen en een ritje met de stoomlocomotief te paard en wagen van a'dam afwoonde?
Leuk! Dan kom ik m wel langsbrengen, ben dol op dorpjes.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #46 Gepost op: 10 juni 2009, 21:53:25 »
hee roosendaal is een stad hoor :P  maar we hebben idd wel de dorpse uitstraling hahaha
maareh ik weet wel nog dat t verder is dan ik dacht toen ik de laatste x naar mijn oom en tante ging treinen...

de reistijd varieert van 2 uur en 3 kwartier tot 3,5 uur  ::) van station tot station
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #47 Gepost op: 10 juni 2009, 22:27:01 »
Jeetje, Roosendaal, da's echt een eind weg.

Maar ik heb wel een grote mensen OV (Aiko's woorden, niet de mijne)....
hmm s ff over nadenken, maar ik wil best mn best doen om m jouw kant op te doen komen hoor.

Wat is je hyves naam btw, moet nog ff neuzen he:)

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #48 Gepost op: 10 juni 2009, 22:33:17 »
O wacht, heb net op roosendaal gezocht in hyves en snap ook meteen het 'Lijntje' (dacht eerst dat je een poeder fascinatie had ofzo ;))
Ik gaat s ff neuzen...

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #49 Gepost op: 10 juni 2009, 22:39:48 »
 :heehee: geweldig dat je dat dacht  ;)

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #50 Gepost op: 14 juni 2009, 16:18:50 »
Dit verklaart de associatie.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #51 Gepost op: 14 juni 2009, 22:44:10 »
link opent niet maar verwacht dat je rozendaal bij arnhem dacht

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #52 Gepost op: 14 juni 2009, 22:49:16 »
eeeehhh het ging om de lijntje/ poeder associatie...
was een afb van nijntje die een lijntje deed :P

goudkeeltje

« Reactie #53 Gepost op: 14 juni 2009, 23:52:35 »
Voor wie op zoek is: ik heb nog een magimix sapcentrifuge af te halen. Geel en gratis. In de buurt van R'dam.

Heb nu een Solis sapcentrifuge en die bevalt me uitstekend!
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2009, 23:54:07 door goudkeeltje »

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #54 Gepost op: 15 juni 2009, 12:58:28 »
Het lijkt de 'gratis-af-te-halen-sapcentrifuge-draad wel ;D

Tru

« Reactie #55 Gepost op: 16 juni 2009, 17:21:47 »
Ik ben net terug uit India en heb daar heerlijke sapjes gehad!! Met name beetroot, carrot, ginger zijn mijn favoriet!! Nu wil ik ze natuurlijk zelf maken, maar moet eerst een machine aanschaffen... nu vraag ik me af, wat zijn de voordelen van een Sapperser/Juicer t.o.v. een blender of keukenmachine??

Schanulleke

« Reactie #56 Gepost op: 16 juni 2009, 22:10:52 »
Ik ben net terug uit India en heb daar heerlijke sapjes gehad!! Met name beetroot, carrot, ginger zijn mijn favoriet!! Nu wil ik ze natuurlijk zelf maken, maar moet eerst een machine aanschaffen... nu vraag ik me af, wat zijn de voordelen van een Sapperser/Juicer t.o.v. een blender of keukenmachine??

Voordelen juicer/nadelen blender:
- er kan ook groente in (die krijg je als ze rauw zijn in een blender nooit superfijn gepureerd)
- je hoeft de meeste soorten groente en fruit niet te schillen voordat je ze in de blender doet (ik doe wortels, courgettes, rode biet, kiwi, appel, peer enz. gewassen maar met schil in de juicer)
- je krijgt sap (bij een blender wordt het meer een prutje, babyvoeding zeg maar)

Nadelen juicer/voordelen blender:
- bepaalde fruitsoorten kunnen er niet in (met name zetmeelrijke vruchten zoals bananen, avocado's enz.), daarvoor moet je alsnog met een blender aan de slag
- minder makkelijk schoon te maken dan een blender, want meer onderdelen
- als je iets lekkers met ijs, yoghurt, muesli enz. wilt maken, heb je alsnog een blender nodig
- een deel van de voedingsstoffen blijft achter in de prut die je weggooit (in ieder geval een aanzienlijke hoeveelheid voedingsvezel)

Mijn advies: neem zowel een blender als een juicer om bovengenoemde na- en voordelen op te vangen. Het is wel een investering, maar ik vind de combi echt de moeite waard. Ik gebruik beide dagelijks en heb nog nooit zoveel groente en fruit gegeten.

Schanulleke

« Reactie #57 Gepost op: 16 juni 2009, 22:12:51 »
Vandaag weer even wat 'nieuwe' ingredienten gesapcentrifugeerd: paprika en courgette. Allebei prima te doen in combinatie met wortel, mandarijn en verse ananas! :cocktail:

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #58 Gepost op: 17 juni 2009, 19:56:13 »
Ik vind het alleen altijd zo zonde van al die vezeltjes die je weggooit. volgens mij gooi je met dat sc'en toch een heleboel gezonds weg...
Of ben ik de enige die daarmee kan zitten?

Schanulleke

« Reactie #59 Gepost op: 17 juni 2009, 20:42:31 »
Diezelfde vraag stelde ik ook al in een andere draad, dus er zijn er meer die zich dat afvragen. ;)