Hmmm, misschien is zo'n sapcentrifuge iets voor mij. Ik ben geen echte groente-eter, maar misschien lust ik het in sapvorm wel. Soms is het namelijk niet eens de smaak die me tegenstaat, maar de structuur. En daar heb je bij sapjes niets mee te maken.
Ik heb gisteren een sapcentrifuge van Philips gekocht met als doel het vergroten van mijn dagelijkse groente-inname. Ben daarna meteen doorgefietst naar de supermarkt voor appels, sinaasappels, kiwi's, wortels en broccoli.
Mijn ervaringen tot nu toe:
* 2 appels + halve wortel + een paar broccoliroosjes = zeker drinkbaar voor een niet-groenteliefhebber
* 2 sinaasappels + 1 wortel + 1 kiwi + een paar flinke broccoliroosjes = idem
Ik moet nog wel even wennen aan die "rauwe groente-geur". Wat wel erg handig is, is dat zelfs de kiwi er met schil-en-toebehoren in kan! Da's echt superhandig.
Ik heb er ook een DVD bij gekregen van Jason Vale, aka The Juice Master (had nog nooit van die man gehoord, maar dat terzijde). Heb natuurlijk die DVD meteen even bekeken. De eerste 5 minuten dacht ik dat het zo'n raw food-promofilm was (gezever over enzymen, levend voedsel, 'mijn eczeem en psoriasis zijn verdwenen sinds ik sapjes drink', alternatieve geneeswijzen versus reguliere gezondheidszorg,...), maar die toon zette gelukkig niet door in de rest van de DVD. (Ik wil gewoon lekkere sapjes maken en geen raw food-gepreek.) Om een lang verhaal kort te maken: ik heb gisteren en vandaag meer groente gegeten dan ik ooit zou hebben gedaan zonder dat apparaat. Voor mij een uitkomst dus.