Vegatopia Forum

Zelf sap persen

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf sap persen
« Reactie #60 Gepost op: 17 juni 2009, 20:45:32 »
Ik had t net gelezen ;D
Maar ja, dan hebben we nog steeds geen antwoord he!

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #61 Gepost op: 17 juni 2009, 20:51:58 »
Er staat me iets bij van sapcentrifuges van tellsel en dat ze daar als optie hadden om de pulp door je pastasaus te roeren.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Schanulleke

« Reactie #62 Gepost op: 18 juni 2009, 15:07:05 »
Er staat me iets bij van sapcentrifuges van tellsel en dat ze daar als optie hadden om de pulp door je pastasaus te roeren.

Ik heb een recept waarbij je de pulp door cakebeslag kan roeren.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #63 Gepost op: 28 juli 2009, 19:51:06 »
vandaag lelle der sc uitgeprobeerd!

een lekker groentesapje gemaakt met tomaat, bietjes, wortel, een beetje komkommer en 2 appeltjes  ;D denk dat de bietjes iets heftigers nodig hebben als tegenhanger..

heb nog een ananas, citroentjes , aardbeietjes en nectarines dus denk dat ik zo nog een rondje doe  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #64 Gepost op: 28 juli 2009, 20:06:22 »
Leuk Leuk Leuk Lekkerrr!!

Schanulleke

« Reactie #65 Gepost op: 28 juli 2009, 21:09:15 »
Aha, de sapcentrifuge-estafette heeft dus inmiddels plaatsgevonden. ;D

Ik ben zelf ook nog steeds razend enthousiast over mijn sc. Momenteel heb ik een lekker recept waar de buurvrouw helemaal gek van is: rode biet, wortel, witte druiven, peer, appel en sinaasappel. Ik pers een dubbele hoeveelheid en dan gaan we - zoals het echte buurvrouwen betaamt - theeleuten... eh... sapleuten. ;D

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #66 Gepost op: 28 juli 2009, 21:12:48 »
hahaha cool  ;D

ik ga zo nog even een sapje persen en dan morgen meenemen naar mijn werk  ;D hoef ik geen sapje te gaan halen tussen de middag  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #67 Gepost op: 31 juli 2009, 00:28:11 »
nieuw probeerseltje:

hele ananas, 1 elstar appeltje, 4 nectarines en 3citroentjes.. goed sapjes!! al mocht de ananas smaak iets duidelijker zijn..
pap wou er nog aardbei bij maar heeft ie uitiendelijk toch maar niet gedaan

Schanulleke

« Reactie #68 Gepost op: 04 augustus 2009, 18:35:25 »
Vandaag diverse soorten fruit gesapcentrifugeerd met rode paprika en bleekselderij! Beide goedgekeurd. :laugh:

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #69 Gepost op: 04 augustus 2009, 20:10:12 »
zaterdag hadden vriendin en ik sapje gemaakt van : aardbeien (anderhale bak denk ik) citroen, nectarine, mango en appel (lang leve de fruit afdeling van de makro) en dat gemixt met rode wodka  ;D erg lekker en fout voor t stappen gaan drankje

net appel mago sap gemaakt ook lekker!

wat doen jullie trouwens met het schuim? vriendin wou het eraf hebben maar ik drink t gewoon mee op. Ziet er alleen niet altijd even lekker uit  :-\

heb nog een galia liggen valt daar iets mee te doen in de sc?

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #70 Gepost op: 04 augustus 2009, 20:15:52 »
Meloen is lekker in de sc!
Lekker fris.

En dat schuim ziet er misschien niet heel lekker uit (rare kleurtjes), maar ik vind het wel altijd lekker smaken, dus ik drink het gewoon op. Goed idee, die mango, kwam er een beetje sap van?

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #71 Gepost op: 04 augustus 2009, 20:17:00 »
nee hahaha hele dikke pap als t ware  ;D daarom ook alleen lekker om te mengen.. Maar moet zeggen dat t wel heel goed smaakt!!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #72 Gepost op: 05 augustus 2009, 18:16:45 »
Schanulleke, wat was dat recept dan?

Heb de sc weer tevoorschijn getoverd. Zit heerlijk wortelsapje te drinken en strakjes begin ik de rest er door te gooien.

Schanulleke

« Reactie #73 Gepost op: 06 augustus 2009, 10:04:05 »
Je bedoelt die met de bleekselderij en de paprika? Hier komt ie:

- 1 stengel bleekselderij
- iets minder dan een kwart rode paprika
- 1 peer
- 1 flinke appel (jonagold)
- 1 flinke schijf verse ananas (ongeveer 3 cm breed)

De bleekselderij heeft een erg uitgesproken smaak, dus daarvan zou je ook wat minder kunnen nemen. Gisteren heb ik hetzelfde sapje gemaakt, aangevuld met een kiwi en een sinaasappel. Het sap heb ik vervolgens geblenderd met 2 nectarines en 2 pruimen. Was wel oke, maar het was wel wat een ratjetoe aan smaken, niet echt uitgesproken. Ik denk dat in dit geval less toch more is...

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #74 Gepost op: 06 augustus 2009, 11:11:54 »
Sorrie. Bedoelde een paar posts eerder, over de pulp en de cake.
Maar dit kan nog wel eens een gelukje bij een ongelukje zijn, want het ziet er wel lekker uit dat sapje!
Ik vind bleekselderij heeerlijk door de sc dus dat kan vast geen kwaad!

Schanulleke

« Reactie #75 Gepost op: 06 augustus 2009, 12:14:08 »
Ik zal het pulpcake-recept voor je opzoeken. (Wordt niet eerder dan vanavond, hoor.)

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #76 Gepost op: 06 augustus 2009, 12:55:04 »
Heb inmiddels een (groot) deel door de spaghettisaus gedaan en was nog lekker ook. De rest ingevroren voor evt toekomstige spaghettisausjes. Maar ben van plan nog heel veel worteltjessap te drinken de komende tijd, dus kom maar op ;)
Benieuwd of er nog meer herbruikbare pulp is. De rest gaat meestal de achtertuin in.

Schanulleke

« Reactie #77 Gepost op: 06 augustus 2009, 17:40:52 »
Goed idee, die mango, kwam er een beetje sap van?
nee hahaha hele dikke pap als t ware  ;D daarom ook alleen lekker om te mengen...

In de gebruiksaanwijzing van mijn sc stond over het bovenstaande:

Vruchten die zetmeel bevatten, zoals banaan, papaja, avocado, vijg en mango, zijn niet geschikt om in de sapcentrifuge te bewerken. Gebruik een keukenmachine, blender of een staafmixer om deze vruchten te verwerken.
Wat ik altijd doe: de vruchten die geschikt zijn om te sc-en, doe ik altijd in de sc. Het sap dat ik zo krijg, gaat in de blender met de niet-sc-geschikte vruchten. Je moet wel veel apparaten schoonmaken na afloop... :-\

Schanulleke

« Reactie #78 Gepost op: 06 augustus 2009, 17:56:41 »
Ik zal het pulpcake-recept voor je opzoeken. (Wordt niet eerder dan vanavond, hoor.)

Afkomstig uit de handleiding van de Philips HR1861 Sapcentrifuge (ik vermeld het maar even i.v.m. de auteursrechten, de kijk- en luistergelden, het intellectuele eigendom etc. ;)):

Wortel-, appel- en ananascake:

Ingredienten:
- 200 gr wortels
- 200 gr ananas
- 200 gr appels
- 1 kopje geraspte kokos
- 3 kopjes bloem
- 1 eetlepel bakpoeder
- 1 eetlepel kaneel
- 1 kopje suiker
- 1 kopje honing
- 4 eieren
- 1 kopje olie
- 1 zakje vanillesuiker
- 1 kopje gehakte noten

Bereidingswijze:
1. Wortel, ananas en appel sapcentrifugeren. Pulp gebruiken.
2. Pulp mengen met honing, suiker, olie, eieren en vanillesuiker.
3. Droge ingredienten zeven en door het mengsel spatelen.
4. Kokos en noten erdoorheen mengen en mengsel in een ingevette bakvorm doen.
5. Cake bakken gedurende 45-55 minuten op 160 graden C.
(Dit cakemengsel is ook geschikt voor muffins. Vul muffinvormpjes voor driekwart met het mengsel en bak de muffins 40 minuten.)

Lelle, creatief met wortelpulp Lekker met een appel-wortel-ananassapje erbij. Of soja-chocolademelk! ;)
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2009, 11:43:09 door Schanulleke »

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #79 Gepost op: 06 augustus 2009, 20:45:41 »
Klinkt goed. Zal binnenkort s aan beginnen en ik laat nog wel weten hoe het was.

Lelle, creatief met wortelpulp Lekker met een appel-wortel-ananassapje erbij. Of soja-chocolademelk! ;)
;)