Vegatopia Forum

Beginnen met vis eten

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.440
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Beginnen met vis eten
« Reactie #60 Gepost op: 19 februari 2009, 12:29:58 »
Je speciaal op een vegetariersforum aanmelden om daar in (tot nu toe) 15 berichten te gaan verkondigen en verdedigen dat vis zo gezond is? Tssss... Die visolie schijnt toch niet zo goed voor je hersenen te zijn als gepromoot wordt  ;D
Het motto van Vegatopia is 'lekker vegetarisch voor iedereen'. Mijns inziens houdt dat in dat ook niet-vegetariërs welkom zijn en dat een discussie over de voor- en nadelen van wel of niet vis eten (met de verschillende invalshoeken) best verrijkend kan zijn, mits er een link/vergelijking met vegetarisch eten wordt gemaakt. Als je dat, ondanks meerdere verzoeken, stelselmatig niet doet en je beperkt tot het evangeliseren van een visdieet, kun je beter een ander forum opzoeken. En iemand die zich speciaal op een forum aanmeldt om gericht controversiële en eenzijdige bijdragen te leveren, heet in de volksmond inderdaad een trol. In de meeste Amerikaanse dierentuinen hangt bij de trollenkooi een bordje 'don't feed the trolls'. Gelieve die aanwijzing te volgen. Dank.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Beginnen met vis eten
« Reactie #61 Gepost op: 19 februari 2009, 14:02:32 »
In mijn ogen wordt een mening pas geloofwaardig wanneer iemand deze kan onderbouwen.
Volgens mij is de beste (objectief) manier om een mening te onderbouwen door een literatuuroverzicht van relevante mensstudies.

Dat vindt jij maar mijn mening is iets persoonlijks en kan dus redelijkerwijs niet objectief zijn. Maar dat geldt voor jou ook waarom gebruik je anders de termen 'in mijn ogen' en 'volgens mij' ?

Indien je het niet met een van deze stellingen eens bent, mag je het zeggen.

Dank je wel  hoor, heel aardig dat je ons toestemming geeft...   :bonk:

Zoals je hebt kunnen lezen kan ik mijn mening onderbouwen aan de hand van een literatuuroverzicht. Wat is jouw onderbouwing? Of vind je dat je geen onderbouwing nodig hebt wanneer je een stelling lanceert die tegen de gangbare denkwijzen, en wetenschappelijke stand van zaken, ingaat?

Jij lanceert de ene na de andere stelling, wij hebben daar blijkbaar weinig interesse in en boodschap aan.  :ho:
Laat ons toch lekker.

Tenslotte wil ik ook nog wat opmerken, geloof het of niet.  ;D : De aanwezigheid van omega 3 en 6 in vis is aangetoond, dat omega 3 en 6 in menselijke hersenen een belangrijke functie hebben is ook aangetoond, maar het is nog steeds niet duidelijk hoe die stoffen in onze hersenen terecht komen, er is veel twijfel of ons lichaam het uit vis kan halen of dat er andere mechanismen een rol spelen. En al was het wel zo dan zou ik nog geen vis willen eten.
Laat me toch lekker.

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Beginnen met vis eten
« Reactie #62 Gepost op: 19 februari 2009, 15:50:16 »
Eelco, dank je wel. Had ik bijna 15 minuten van mijn tijd verpest aan het voeren van een troll.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Beginnen met vis eten
« Reactie #63 Gepost op: 19 februari 2009, 16:05:56 »
In de meeste Amerikaanse dierentuinen hangt bij de trollenkooi een bordje 'don't feed the trolls'.

Maar ze kijken soms zo zielig smekend met hun schattige trollenoogjes  ;D