Vegatopia Forum

Soy Jerky, een heerlijke hartige snack

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pupcake

Soy Jerky, een heerlijke hartige snack
« Gepost op: 30 december 2008, 17:09:27 »
Hoi allemaal,


Ik ben nieuw hier dus weet niet of jullie dit al kennen.
Soy Jerky, dat heb ik meegenomen uit de USA, het is gemaakt van Soya en allerlei kruiden en specerijen. Het zijn taaie stukjes (moet lijken op beef jerky, vlees dus) maar het smaakt niet naar vlees. Mijn vriend (vleeseter) vond de soy jerky zelfs lekkerder dat de vlees jerky.

Ik had het gekocht bij de Wholefoods, wat een fantastische winkel is voor vegetariers.
Ik ga ook kijken of ik het online kan kopen.
één zakje is 28 gram, 90 calorien en ik geloof nog geen 2 dollar.

Ik vind het echt erg lekker!
Ben benieuwd of jullie het kennen.

Liefs Sanne

Schanulleke

Re:Soy Jerky, een heerlijke hartige snack
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2008, 20:59:49 »
Ben benieuwd of jullie het kennen.

Ik ken het van naam, maar heb het nog nooit geproefd. Ik heb het ook nog nooit in een (bio)winkel gezien, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel (ik heb er namelijk ook nooit naar gezocht). De naam ken ik uit een Amerikaans, veganistisch kookboek. Daar staan recepten in voor zelfmaak-jerky. Allemaal op basis van tofu, waar ik geen liefhebber van ben, dus ik acht de kans klein dat ik het ooit zelf ga maken. Maar als iemand het me aanbiedt, zal ik het uiteraard proberen. Je vleesetende vriend is er enthousiast over, dus wie weet...

Welkom trouwens :bye:

Offline Edda

  • ***
  • 159
Re:Soy Jerky, een heerlijke hartige snack
« Reactie #2 Gepost op: 31 december 2008, 12:27:08 »
ik ben wel iets dergelijks tegen gekomen in de toko naast de ekoplaza in den haag
erg smakelijk idd :j
maar daar hebben ze ook een jerky op basis van paddestoelen , die vind ik persoonlijk nog lekkerder

Re:Soy Jerky, een heerlijke hartige snack
« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2010, 16:42:05 »
Heeft iemand dit product inmiddels online gevonden?

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Soy Jerky, een heerlijke hartige snack
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2010, 12:06:25 »
Heeft iemand dit product inmiddels online gevonden?
Ik weet niet van welk merk jullie zoeken, maar ik heb bij de Duitse webwinkel Vegan Wonderland wel allerlei soorten veggie jerkies gezien (http://www.vegan-wonderland.de/catalog/fertig-halbfertiggerichte-wuerstchen-jerkys-chunkies-c-24_66.html).

Offline myrsky

  • ***
  • 137
  • Geslacht: Man
Re:Soy Jerky, een heerlijke hartige snack
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2010, 19:25:44 »
Mijn duitse favoriet-online-veggiewinkel heeft nu ook sommige jerkys (en altijd sommige nieuwe verrassingen, vind ik, mijn eerste veggie-vis-fingers waren ook ervandaan ...) - hebd jerkys in de koelkast, nog niet getest ...

www.ein-besseres-leben.de