Vegatopia Forum

Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #20 Gepost op: 29 maart 2009, 19:08:37 »
Ik vind het heel erg klinken als een pees die iets van zijn plek is geschoten, maar ik heb geen idee of dat bij andere mensen ook kan.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Schanulleke

Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #21 Gepost op: 16 april 2009, 18:43:49 »
 :cheer: Guess what: ik ben ingeloot! Ik kreeg vandaag de uitslag van de loting. Blij, blij, blij! :cheer:

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #22 Gepost op: 16 april 2009, 18:50:16 »
Jeu!  :cheer:

Helemaal geen last meer gehad van je linkerbeen?
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #23 Gepost op: 17 april 2009, 07:46:29 »
Super leuk! Vertel me tzt maar hoe ik je kan herkennen :)

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #24 Gepost op: 17 april 2009, 10:50:04 »
Super!! Nu nog even verder trainen he :D
Ik vind het wel super dapper van je hoor!!
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Schanulleke

Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #25 Gepost op: 17 april 2009, 17:46:37 »
Helemaal geen last meer gehad van je linkerbeen?

Niet meer zoveel als toen, maar soms speelt het in lichtere mate op. Ik ben wel van plan om er binnenkort mee naar de huisarts te gaan. Normaal gesproken heb ik een week rust tussen mijn wandeltochten, maar tijdens de vierdaagse moet ik natuurlijk 4 dagen achter elkaar aan de bak. Grote kans dat ik er dan weer last van krijg (en een stuk heviger), dus dat voorkom ik liever.

Super leuk! Vertel me tzt maar hoe ik je kan herkennen :)

Euh... ik trek mijn wandelschoenen wel aan :P

Super!! Nu nog even verder trainen he :D

Ja, ik ben nog niet uitgetraind. Heb nog wel wat trainingskilometers voor de boeg...

Offline Rosanne

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #26 Gepost op: 17 april 2009, 18:17:07 »
Fijn dat je ingeloot bent!

Ik heb mn eerste training achter de rug, 2e paasdag 40 km. Ging prima, wel twee dagen spierpijn gehad..

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #27 Gepost op: 17 april 2009, 20:36:12 »
Super leuk! Vertel me tzt maar hoe ik je kan herkennen :)

Euh... ik trek mijn wandelschoenen wel aan :P


Dat moet helemaal lukken, ik ga op zoek naar een stoffen poppetje op wandelschoenen. Komt helemaal goed!

Succes met trainen nog (en Rosanne natuurlijk ook!).

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #28 Gepost op: 19 april 2009, 00:31:51 »
oeeeeh succes mensen!! veel sterkte! ik zou het jullie niet nadoen
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Schanulleke

Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #29 Gepost op: 21 april 2009, 14:54:06 »
Rosanne, ben je je training begonnen met meteen 40 km? :o

Offline Rosanne

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #30 Gepost op: 22 april 2009, 20:03:36 »
Ja, ik heb niet zo vaak tijd/zin om te trainen, dus als ik het doe moet het wel zoden aan de dijk zetten ;)

Moet er wel bij zeggen dat wandelen enigszins in mijn systeem zit, vanaf mn 12e loop ik 4daagses en heb ook wel andere tochten gelopen. Dat is toch anders dan dat een 'beginner' vanuit het niets 40 km loopt.

Voor de geinteresseerden, mijn 'schema' voor dit jaar ziet er als volgt uit:
- rond hemelvaartsdag 40 km
- 6-7 juni 2 daagse in Dikirch (Luxemburg). Weet nog niet welke afstand ik zal lopen, waarschijnlijk 1x 20 en 1x 40. Die bergen daar zijn nogal slopend.. De uitzichten zijn wel weer om vrolijk van te worden, evenals de koffiebroodjes en wafels met aardbeien.... oh, ik dwaal af.
- Begin juli een 2 daagse, 2x 40 km.
- Daarna is het al weer tijd voor de 4daagse!

Misschien dat ik tussendoor nog een zondagje meepak (10 km oid), maar in grote lijnen is dit het.


 

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #31 Gepost op: 22 april 2009, 21:15:27 »
Ja, ik heb niet zo vaak tijd/zin om te trainen, dus als ik het doe moet het wel zoden aan de dijk zetten ;)

Moet er wel bij zeggen dat wandelen enigszins in mijn systeem zit, vanaf mn 12e loop ik 4daagses en heb ook wel andere tochten gelopen. Dat is toch anders dan dat een 'beginner' vanuit het niets 40 km loopt.

Voor de geinteresseerden, mijn 'schema' voor dit jaar ziet er als volgt uit:
- rond hemelvaartsdag 40 km
- 6-7 juni 2 daagse in Dikirch (Luxemburg). Weet nog niet welke afstand ik zal lopen, waarschijnlijk 1x 20 en 1x 40. Die bergen daar zijn nogal slopend.. De uitzichten zijn wel weer om vrolijk van te worden, evenals de koffiebroodjes en wafels met aardbeien.... oh, ik dwaal af.
- Begin juli een 2 daagse, 2x 40 km.
- Daarna is het al weer tijd voor de 4daagse!

Misschien dat ik tussendoor nog een zondagje meepak (10 km oid), maar in grote lijnen is dit het.

Inderdaad geen schema voor ongeoefende wandelaars.

Schanulleke

Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #32 Gepost op: 23 april 2009, 18:53:48 »
Poeh Rosanne, zo zou ik het niet kunnen! Respect hoor! :thumbsup: Maar heb je nooit last van blessures (gehad)?

Ikzelf ben een regelmatige wandelaar, eigenlijk het hele jaar door. Zo om de twee weken doe ik een wandeltocht van 15 a 20 km. Ik vind mezelf niet ongeoefend en toch heb ik een blessure opgelopen. Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest ivm mijn been en het blijkt een ontsteking aan de peesaanhechting bij mijn linkerheup te zijn (door overbelasting). En dat terwijl mijn trainingsopbouw toch behoorlijk verantwoord was, al zeg ik het zelf. :hypocrite: Remedie: rustig aan doen, pijnstillers slikken en fysiotherapie. Het jammere is alleen dat ik me in dit stadium eigenlijk niet meer kan veroorloven om rustig aan te doen, ik moet binnenkort toch eens een tocht van 40 km gaan doen.

Die tweedaagse van Dikirch daar heb ik wel eens van gehoord. Is dat een leuke/mooie tocht? (Voor een volgend jaar uiteraard ;))

Schanulleke

Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #33 Gepost op: 30 mei 2009, 10:49:26 »
Heb eergisteren voor het eerst een tocht van 40 km gelopen. Ging hartstikke goed. Ik had als voorbereiding al wel twee keer een tocht van 35 km gedaan en die gingen goed, dus ik was er ook echt aan toe. Geen blaren, niet overdreven veel spierpijn en met de pijn in mijn lies viel het ook reuze mee (alleen na afloop een beetje pijnlijk). Ik was zo enthousiast dat ik er gisteren meteen maar een tocht van 33 km achteraan heb geplakt. Da's natuurlijk wel wat anders, twee dagen achter elkaar zo'n grote afstand lopen... Maar nog steeds geen blaren en nauwelijks pijntjes. :D Volgens mij begin ik al behoorlijk Vierdaagse-proof te worden! ;)

Rosanne, hoe ging het in Diekirch?

Offline Rosanne

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #34 Gepost op: 30 mei 2009, 19:15:10 »
Wow dat klinkt goed, lekker aan het trainen! Die vierdaagse wordt een makkie voor jou..

Diekirch is volgende week pas, dus dat blijft nog even een verrassing  ;)
Als antwoord op je vorige post: het is zeker een mooie tocht! Hele gave natuur en schattige dorpjes.. Alleen die heuvels zijn echt een andere belasting, dus dan krijg ik altijd spierpijn op plekken waar ik het anders nooit heb.

Wel met hemelvaartsdag 40 km gelopen. Was een beetje een saaie tocht (een strandloop waar 20 minuten strand is zaten), maar het ging goed. Nauwelijks spierpijn!


poplock

Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #35 Gepost op: 19 juni 2009, 00:36:16 »
Ik heb 'm een paar keer gelopen (50km). Tips om blaren te voorkomen: neem goed zittende schoenen, goede sokken zonder naad, liefst met een boord zonder elastiek en extra versteviging aan de hiel en teenstuk. Neem bij lange oefening een paar extra sokken mee voor onderweg om ze te wisselen. Bij pauze, schoenen uit, sokken uit, met klein handdoekje voeten goed droog deppen. Klein beetje talkpoeder op droge voeten. Let op dat er geen klontjes tussen de tenen komen (drukpunten). Schone sokken aan, schoenen aan. Wandelen maar. Succes. Oja, een portie doorzettingsvermogen niet vergeten.

Schanulleke

Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #36 Gepost op: 22 juni 2009, 14:54:31 »
Rosanne, ik zie dat je online bent. Hoe gaat het met de voorbereidingen? En hoe was het in Diekirch?

Offline Rosanne

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #37 Gepost op: 22 juni 2009, 15:01:36 »
Hey,

Gaat goed!
Diekirch was erg leuk, 1e dag 40 km, 2e dag 20 km (maar dat was meer vanwege tijdgebrek.. we moesten na het lopen nog de tent afbreken en naar huis rijden, dus het kwam goed uit om lekker vroeg binnen te zijn.)
Wel paar dagen spierpijn gehad, maar het was een erg leuke tocht en lekker gelopen.

Verder weinig meer voorbereid, misschien zondag nog een tocht.

En jij?

Schanulleke

Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #38 Gepost op: 22 juni 2009, 15:18:35 »
Ook nog steeds regelmatig aan de wandel! :laugh: Zo nu en dan speelt mijn heupblessure nog wel op, dus ik beperk de afstand meestal tot 30 km per tocht. Desondanks heb ik er wel vertrouwen in dat het gaat lukken in Nijmegen. En anders maar pijnstillers slikken (ik heb ze al voorgeschreven gekregen door de huisarts).

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #39 Gepost op: 22 juni 2009, 20:05:31 »
klinkt goed dames!! fijn dat de HA meedenkt, schanulleke


mag ik btw zeggen dat ik net aan je nieuwe ava gewend was en nu weer elke x verbaasd dit te kijken wie je bent  :P
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2009, 20:07:10 door lijntje »
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!