Vegatopia Forum

Albanie

Max

Albanie
« Gepost op: 15 september 2008, 22:43:37 »
Als geboren vegetarier, mag ik over 2 weken naar Tirana in Albanie om daar voor ontwikkelingshulp 10 dagen een bedrijf te helpen. Wie heeft ervaring met vegetarisch eten in Tirana?

Max

Re:Albanie
« Reactie #1 Gepost op: 09 januari 2009, 08:26:41 »
Inmiddels alweer lang terug. Prima vegetarisch gegeten in Tirana.
Albanie is een prachtig land vol vriendelijke mensen die prima Engels spreken. Keuken is er Italiaans georienteerd, maar in Tirana is ook een Indiaas restaurant.
Men heeft er geen toeristen bureau en ik heb 4 keer een auto met buitenlands kenteken gezien.

Men doet zijn best om in contact te komen met de rest van Europaen de EU in het bijzonder.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 09 januari 2009, 11:38:42 »
Klinkt leuk!

Snappen ze het concept vegetarisme daar?

Max

« Reactie #3 Gepost op: 04 december 2009, 22:23:16 »
Ze snappen in Albanie heel goed dat er vegetariers zijn. Ik heb er dus 10 dagen mogen werken en heb er 2 keer per dag prima in restaurants gegeten. Tussen de middag met collega's. Zelfs in een visrestaurant hebben ze vor me een visloze ( en vleesloze) maaltijd gemaakt, netjes eerst alles schoon gemaakt om geen risico voor mij te lopen. maak je in Nederland niet mee!
"s Avonds meestal zelf ergens een restaurant opgezocht, zijn er veel, italiaans georienteerd, een India's restaurant gevonden. Het restaurant "Amsterdam"genaamd is een italiaan!
In weekend bij Albaniers thuis gegeten en in restaurant, ze lopen de benen uit hun liojf om een leuk vegetarisch menu te maken.
Maar: overal spreekt men prima engels, slechts 4 keer een buitenlands kenteken gezien.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 04 december 2009, 22:26:48 »
Leuk!

Vonden ze het vreemd dat je geen vlees at?

« Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2011, 22:43:01 »
Neen, niemand vindt daar iets vreemd. Ze houden met elke gewoonte van een westerling rekening. Ik blif prima herinneringen houden aan Tirana.