En mocht je klagen over de tweede p: het is stamp-pot en niet stam-pot (er wordt gestampt, niet gestamd).
daar ben ik ook niet zo goed in(belgische, wat wil je?) om niet te zeggen heb het nog nooit gemaakt.maar ik ga toch eens experimenteren!
En mocht je klagen over de tweede p: het is stamp-pot en niet stam-pot (er wordt gestampt, niet gestamd). Mocht je zin hebben in een Stammtisch: Duitsland is groot genoeg. Zie ook Wikipedia.
Citaat van: greet op 07 oktober 2008, 18:14:03daar ben ik ook niet zo goed in(belgische, wat wil je?) om niet te zeggen heb het nog nooit gemaakt.maar ik ga toch eens experimenteren!Een eigenwijze stoemp of hutsepot uit Belgoland is ook welkom, hoor
Ik doe niet mee ivm mijn aardappelallergie, hebben anderen ook een kans
Citaat van: bambi op 22 oktober 2008, 10:15:41Ik doe niet mee ivm mijn aardappelallergie, hebben anderen ook een kans Wees creatief, gebruik er iets anders voor in de plaats! Zoete aardappel, aardpeer, zelfs bloemkool kan!
Ja, hoe deed men dat eigenlijk voor de aardappel?Kruidmoes is ook een stamppot; maar dan met gort en heel veel fris groen (meer lentewerk voor als de piepers op waren), krenten (?) en natuurlijk een flink stuk wos.
Maar pastinaak, andere types aardappels, knolselderij mogen ook niet. Joh, hebben andere een kans
Citaat van: bambi op 22 oktober 2008, 12:41:39Maar pastinaak, andere types aardappels, knolselderij mogen ook niet. Joh, hebben andere een kans Wie zegt dat?
Citaat van: bambi op 22 oktober 2008, 12:41:39Maar pastinaak, andere types aardappels, knolselderij mogen ook niet. Joh, hebben andere een kans Wie zegt dat? Wikipedia zegt: "Een stamppot is in Nederland en in Vlaanderen (daar is de benaming hutsepot of stoemp meer gebruikelijk) een traditioneel gerecht dat wordt bereid uit diverse onderdelen, meestal uit aardappelen en groenten."Je kunt klutsen wat je wilt, zolang je een aantal ingrediënten tot een soort brij verenigt. Of je aardappel, zoete aardappel, pastinaak, koolrabi of wat dan ook gebruikt: geen probleem.
Citaat van: Eelco op 24 oktober 2008, 01:38:40Citaat van: bambi op 22 oktober 2008, 12:41:39Maar pastinaak, andere types aardappels, knolselderij mogen ook niet. Joh, hebben andere een kans Wie zegt dat? Ehm, ik denk dat de dokter c.q. allergoloog dat zegt, Eelco. Can't beat that!