Vegatopia Forum

Poll

Hoe staat het met jouw zin in sex?

eer dan goed, ik wil altijd wel!
8 (47.1%)
rima, niet meer of minder dan niet-vegetariers
4 (23.5%)
ch ja, zo af en toe is wel leuk
2 (11.8%)
k besteed mijn tijd liever aan iets anders
3 (17.6%)

Totaal aantal stemmen: 14

Invloed van vegetarisme op libido

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #20 Gepost op: 08 februari 2008, 18:13:38 »
Waarom is voorgeprakt voer gezonder dan niet-geprakt voer?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Kiwi

Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #21 Gepost op: 08 februari 2008, 18:17:56 »
algemeen geweten dat wanneer je langer vegetarisch bent, je minder behoeft hebt naar...

Dit is bij mij niet bekend.

Bij mij ook niet, dus ik vraag me nu af hoe Inge aan deze kennis komt (zo algemeen geweten is het dus blijkbaar niet).

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #22 Gepost op: 08 februari 2008, 18:31:32 »
Wat ik al postte: het schijnt dat de testosteronspiegel van vegetariers-mannen gemiddeld lager is dan niet-v.
Nu heb je vegetariers, vegetariers en vegetariers en veganisten niet te vergeten. Dus ik weet niet precies of er nog verschillen zijn in de diverse dieten (of zuivel nog iets doet of niet, bijv.).
Dat is niet hetzelfde als libido natuurlijk, maar helpt wel. Maar ja: roken bijv. weer niet en zeer ongezond niet-vegetarisch eten waarschijnlijk ook niet. Dus ik weet niet wat het waard is.
de tuin: dat ben ik

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #23 Gepost op: 08 februari 2008, 18:38:00 »
Waarom is voorgeprakt voer gezonder dan niet-geprakt voer?

Volgens mij alleen in het geval van mensen die alleen maar rauw spul eten. Anders kauw je je het leplazarus en heb je voor je het weet kaak-fysiotherapie nodig. En dat is dan weer niet zo gezond.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #24 Gepost op: 08 februari 2008, 18:50:25 »
Waarom is voorgeprakt voer gezonder dan niet-geprakt voer?

Volgens mij alleen in het geval van mensen die alleen maar rauw spul eten. Anders kauw je je het leplazarus en heb je voor je het weet kaak-fysiotherapie nodig. En dat is dan weer niet zo gezond.

precies, en om on-topic te blijven: met pijn in je kaken, oh nee familiesite, dus dat gaan we niet uitleggen ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #25 Gepost op: 09 februari 2008, 12:29:01 »
oh, en ik maar denken dat het aan de pil ligt  :'(

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #26 Gepost op: 24 juli 2008, 14:33:50 »
vandaag stond dit in het AD: donderdag 24 juli 2008
Soja vermindert aantal spermacellen
OXFORD - Mannen die geregeld sojaproducten eten hebben veel minder sperma dan mannen die dat niet doen.
 
 Volgens een studie gepubliceerd in wetenschappelijk tijdschrift Human Reproduction kan de concentratie spermacellen al halveren bij mannen die bescheiden hoeveelheden soja nuttigen.

De onderzoekers ontdekten dat bij mannen die eens in de twee dagen een portie soja eten, 41 miljoen spermacellen per millimeter zaad verdwijnen. Normaliter bevat een millimeter tussen de 80 en 120 miljoen spermacellen.

Volgens de wetenschappers bevat soja plantaardig oestrogeen, een vrouwelijk hormoon, dat de hormoonhuishouding van mannen in de war kan sturen.

De onderzoekers benadrukken dat er geen gevolgen hoeven te zijn voor de voortplanting van soja-etende mannen. In Azië eten duizenden mensen regelmatig sojaproducten zonder dat zij last hebben van problemen met de vruchtbaarheid.


(ANP)




Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #27 Gepost op: 24 juli 2008, 14:48:53 »
In Azië eten duizenden mensen regelmatig sojaproducten zonder dat zij last hebben van problemen met de vruchtbaarheid.

Dus honderden miljoenen krijgen daar wel problemen mee?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #28 Gepost op: 24 juli 2008, 14:49:50 »
 ;D ik heb het ook niet verzonnen  ;D
Stom he !

Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #29 Gepost op: 24 juli 2008, 15:17:26 »

En hoeveel is 'een milimeter zaad' eigenlijk? ???
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #30 Gepost op: 24 juli 2008, 15:53:42 »
En bij hoeveel zaadcellen wordt het gezien als onvruchtbaar?


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Invloed van vegetarisme op het libido
« Reactie #31 Gepost op: 24 juli 2008, 16:41:39 »
Nieuwe poll!

Hoe staat het met jouw libido/sexdrive? Zijn Vegatopianen door hun eetwijze allemaal frigide en impotent geworden of valt het wel mee?

Kiwi

Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #32 Gepost op: 24 juli 2008, 20:37:46 »
Vriendje heeft niets te klagen, en ik ook niet. Maar ik heb geen idee hoe het geweest zou zijn als ik geen vegetariër zou zijn; voor ik vegetariër werd deed ik nog niet aan seks (ik was 12 of zo toen ik stopte met dode dieren eten). Lastig Niet te vergelijken dus.

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #33 Gepost op: 29 juli 2008, 15:45:05 »
Nog wat uit de media + antwoord Alpro Soya

Soja tast vruchtbaarheid mannen aan

25 Juli 2008 08:49: Liesbeth Kombrink
Vegetariërs opgelet .. je denkt misschien dat je heel gezond bezig bent door in plaats van vlees soja te eten. Maar wist je ook dat het dagelijks gebruik van sojaproducten de vruchtbaarheid van een man kan beschadigen? Het zou blijken uit een Amerikaanse studie waar de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws over schrijft. Onderzoekers hebben ontdekt dat het dagelijks gebruik van een beperkt aantal sojaproducten het aantal zaadcellen in het sperma van een man significant kan verminderen.

Soja maakt mannen niet meteen compleet onvruchtbaar, maar wie toch al niet kan opscheppen over de kwaliteit van z'n zaad moet wel oppassen. De boosdoeners in de soja zijn de isoflavonen. Deze stof bootst het vrouwelijke hormoon oestrogeen na. Soja wordt veel gebruikt in vleesvervangers en is populair bij vegetariërs.

Gek genoeg was het effect het grootst bij mannen die veel zaadcellen in hun sperma hadden. Ook dikke mannen merkten meer effect dan magere mannen omdat hun lichaam meer oestrogeen produceert.

De mannen die deelnamen aan het onderzoek aten verschillende producten op basis van soja als tofu, tempeh, vegetarische worstjes, spek, hamburgers en gehakt. Daarnaast gebruikten ze ook sojamelk, -kaas, -yoghurt en -ijs.




Geplaatst door Alpro Soya: Soja tast vruchtbaarheid mannen aan Antwoord
25/07/2008, 14:48


Officieel statement van Alpro Soya naar aanleiding van dit artikel:

Alpro Statement

Onlangs zijn er een aantal artikelen gepubliceerd in de media, op basis van een recent gepubliceerde studie over de relatie tussen soja en vruchtbaarheid bij mannen. De berichten in de media zijn niet helemaal volledig en daarom is het interessant om een nadere beschouwing van het artikel te geven.

Het onderzoek van Dr. Jorge Chavarro van de Harvard School of Public Health te Boston, heeft patiënten van een vruchtbaarheidskliniek gevraagd om deel te nemen aan zijn onderzoek. De respondenten werden enkel gevraagd naar het gebruik van soja in het verleden.
In het onderzoek is geen navraag gedaan naar het gebruik van andere voedingsmiddelen, medicatie, seksuele activiteit en omgevingsfactoren, die een directe invloed kunnen hebben op de hoeveelheid sperma. De studie heeft ook geen negatieve relatie gevonden tussen soja en de beweeglijkheid van sperma en sperma kwaliteit, wat twee hoofdfactoren zijn van vruchtbaarheid.

Vele generaties Aziaten hebben soja geconsumeerd in hun dagelijkse voeding, zonder daarbij te maken te krijgen met vruchtbaarheidsproblemen. Al generaties worden er gezonde, goed functionerende kinderen geboren in Azië. Zelfs dr. Chavarro vermeld: “ Veel Oost-Aziatische mannen consumeren meer soja dan de deelnemers aan het onderzoek. Zij ontwikkelden geen vruchtbaarheidsproblemen. Bovendien was de negatieve relatie tussen de consumptie van soja en de spermaconcentratie meer uitgesproken bij mannen met overgewicht en obesitas. Mannen met grote hoeveelheden vetmassa, produceren meer oestrogenen.”

Verschillende studies zijn gedaan over soja en fertiliteit, inclusief een studie uit 2001*. In dit onderzoek kregen gezonde jonge mannen fyto-oestrogeen supplementen gedurende twee maanden toegediend. Het geëjaculeerde volume, sperma concentratie, hoeveelheid sperma en beweeglijkheid van de sperma cellen, waren niet aangetast. Geen enkel onderzoek over sperma kwaliteit of beweeglijkheid van sperma, heeft ooit negatieve resultaten laten zien in relatie tot soja.

Studies laten zien dat soja het cholesterol kan verlagen, cognitieve functies kan verbeteren en kan beschermen tegen prostaatkanker.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #34 Gepost op: 29 juli 2008, 16:56:17 »
Ik heb geen klagen.   ;D
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #35 Gepost op: 29 juli 2008, 22:34:36 »
aan de uitslagen van de poll te zien, zijn vegetariërs wel degelijk konijnen ;D

-knabbelt aan slaatje bla-

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Invloed van vegetarisme op libido
« Reactie #36 Gepost op: 30 juli 2008, 17:33:55 »
Volgens mij is het een natuurlijk verschijnsel, dat carnivoren minder nakomelingen hebben.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!