Vegatopia Forum

Zes uur etenstijd - of niet

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #20 Gepost op: 05 juli 2008, 20:47:00 »
"And what about second breakfast?"
Nu je het zegt.... ;D Eerst een kopje thee met een beschuitje of matze, en dan een uurtje later een full english breakfast  :vork:

Meestal ontbijt ik niet en heb ik 's avonds ook alleen maar tijd voor 1 gang, maar het zou wel ideaal zijn!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #21 Gepost op: 06 juli 2008, 14:47:24 »
Bij ons wisselt het, net hoe het uitkomt. De ene keer is het een uur of zes, de andere keer half 9. M'n "streeftijd" is een uur of 7, dan hoef ik niet gelijk na het eten naar bed  ;)

Offline Laura

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #22 Gepost op: 08 juli 2008, 17:11:22 »
Ik eet het liefst tussen 5 en 6, want dan rammelt mijn maag. Heb eigenlijk ook nooit begrepen waarom mensen om 8 uur 's avonds (of later) nog uit eten gaan... Ik zou sterven van de honger!

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #23 Gepost op: 10 juli 2008, 18:33:24 »
Wij eten vrijwel nooit voor 19.00. Meestal ergens tussen 19.00 en 21.00.
Eet gezond & eet taartjes

momo

Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #24 Gepost op: 15 juli 2008, 21:13:35 »
6 uur is een geweldige tijd om te eten... ik heb wel honger dan! helaas lukt het zelden om op die tijd te eten  :-\
denk dat ik doorgaans om 7uur eet, als het later wordt ben ik niet meer te genieten. mijn lichaam vraagt echt om regelmaat. ik kan dan ook moeilijk begrijpen hoe anderen er tegen kunnen om een hele dag niks te eten en dan bijvoorbeeld 's avonds laat een enorme portie eten naar binnen kunnen werken  ???




Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #25 Gepost op: 16 juli 2008, 02:02:20 »
Het 'warm eten' is fexibel in verband met werk en geliefde. ;) Meestal 's avonds maar soms ook in de middag als dat beter uitkomt.
Groetjes, Antje

Zannub

Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #26 Gepost op: 16 juli 2008, 18:13:34 »
Ik denk dat ik zo ongeveer tussen 6 á 7 uur warm eet.


Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #27 Gepost op: 16 juli 2008, 18:39:35 »
Ik heb niet echt een vast eetritme. Er zit wel een bepaalde lijn in; second breakfast (ik noem het brunchen) en vaak ook second supper (dat heet vast niet zo). Doe ik deze dingen beiden op 1 dag niet, heb ik altijd wel een uitgebreide lunch, met een gang of minimaal 3.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Céline

Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #28 Gepost op: 17 juli 2008, 20:45:22 »
Wij eten meestal om half 6.
Echt vroeg als ik dit topic zo doorlees  ;D

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #29 Gepost op: 04 augustus 2008, 08:48:51 »
Als ik uit mijn werk kom ga ik, na evt nog wat boodschapjes gehaald te hebben, meteen koken.Doorgaans is het een uur of 6, half 7 als we eten. In het weekend wel eens later.
Al te laat eten vind ik ook niet prettig want dan wordt ik helemaal flauw !
Als we vrij of op vakantie zijn is het meestal rond een uur of 10/11 ontbijt, dan om een uur of 3 warm eten of een uitgebreide lunch, en dan 's-avonds gewoon wat lichts. Vinden we ook wel erg prettig om dan '-s middags de hoofdmaaltijd te eten, maar als je allebei de hele dag werkt door de week wordt dat wat lastig.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #30 Gepost op: 04 augustus 2008, 11:58:32 »
Tussen 17 uur en middernacht.  Met daarvoor (als ik laat eet) of daarna (als ik vroeg eet) nog wel iets om de honger te stillen.  Veel ongeregelder dan het nu is kan ik het niet maken.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #31 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:24:45 »
We moeten nog een nieuw eetritme vinden. De afgelopen weken verschilt het nogal, maar rond 7 uur komt het meeste voor. Denk dat we die er maar inhouden. Wanneer ik weer normaal ( volledig) ga werken, ben ik pas tegen half 7 thuis en dan zal het wel iets later worden.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #32 Gepost op: 15 augustus 2008, 19:58:29 »
Ik ben tussen 17.30 en 18.00 uur thuis en ik moet sowieso nog eerst koken. Het duurt meestal even voordat ik zin heb om te koken, dus meestal eet ik tussen 7 en 8. Ik eet een banaan rond vieren, dus ik houd het goed uit tot dan.
Toen ik nog  bij mijn ouders woonde, stond het eten om 5 uur al op tafel, het moment dat mijn vader thuis kwam van zijn werk. Lekker ouderwets he ;)

Juffrouw Ooievaar

Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #33 Gepost op: 17 augustus 2008, 07:48:26 »
Ja, bij ons staan ook de piepers om half 6 op tafel. Denk dat het een groot verschil maakt of je kinderen hebt of niet. Kinderen krijgen om 5 uur best honger, en ik ook trouwens, dus we moeten er niet aan denken om tot 8 uur ofzo te wachten. Met een gezin lukt dat echt niet, kinderen willen een bord eten tussen 5 en 6. En ja als je vroeg eet heb je later op de avond zin aan wat. Maar als je om 8 uur uur pas eet dan hebben we om 5 of 6 uur honger en duurt het te lang tot het 8 uur is. Hoef ook niet te werken tot 6 uur of zo dus ben om 5 uur aan het eten koken. Om half 6 eten en om 6 uur zijn de kinderen al weer buiten aan het spelen. ;) :D
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2008, 07:49:37 door Juffrouw Ooievaar »

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #34 Gepost op: 20 augustus 2008, 20:31:32 »
Bij ons is het geen vaste tijd. Het ligt ook aan onze nieuwe werkgever en ze is erg streng  ;)Als het kan proberen we de kleine voor het eten de fles te geven, zodat we een klein beetje rustig kunnen eten. Maar laten we zeggen tussen 17.30-19.30
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #35 Gepost op: 01 oktober 2008, 13:23:59 »
We eten om 19.00, want dan komt P. pas thuis uit werk.

Jippia

Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #36 Gepost op: 03 december 2008, 15:29:46 »
Ik ben pas om zes uur weer terug in Zutphen (werk in Apeldoorn) en rond twintig over zes weer thuis. Als ik dan zelf nog moet koken, wordt het kwart voor zeven of zeven uur voordat ik het klaar heb. Tegenwoordig probeer ik zoveel mogelijk voor twee dagen te koken. In ieder geval op zondag (voor maandag) en woensdag (voor donderdag). Dan hoeven we het alleen maar op te warmen. Als ik mijn man lief aankijk, wil hij dan wel de vrijdag voor zijn rekening nemen, zodat we om half zeven eten (ik moet ook nog vier cavia's en een konijn van een bak groenvoer voorzien). Ik haal dan wel dingen in huis als potgroenten en zakken diepvriesgroenten, zodat er altijd snel een maaltijd in elkaar gedraaid kan worden.


Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #37 Gepost op: 03 december 2008, 15:46:05 »
Meestal tussen 19u en 20u. Ik ben vaak pas thuis om 18u30. Eerder later dan vroeger dus.

Amber79

Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #38 Gepost op: 03 december 2008, 21:03:03 »
Ik eet eigenlijk nooit voor 19:00. Ben alleen in huis en heb onregelmatige diensten. Het kan zelfs gebeuren dat ik pas na 21:00 thuis ben. Maar dan houd ik het vaak op een sneetje brood!

Schanulleke

Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #39 Gepost op: 05 december 2008, 21:35:10 »
Ik ben meestal rond 17.00 uur thuis en begin rond 17.30 uur met koken. Eten doe ik meestal tussen 18.00 uur en 18.30 uur. Bevalt me prima.