Vegatopia Forum

Mijn vragen als kok

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

kokinspee

Mijn vragen als kok
« Gepost op: 29 juni 2008, 03:36:37 »
bedankt voor je intresse en eventuwele antwoorden,


ik ben een leerling zelfstandig kok uitstroom, en volg deze opleiding  in rotterdam.
opschool krijgen wij ook een verplicht vak: dieet koken:
- speciale voeding ivm geloofovertuiging
- speciale voeding ivm medische redenen
- seizoensgebonden werken.
- product kwaliteitskenmerken (met als aandachtspuntje keurmerken zoals bv scharreleieren etc)

dit vond ik wel nuttig om prijs te geven zodat u ook ingelicht bent dat de horeca van tegenwoordig ook met u bezig is.

mijn vragen.

1 - vitamine B12 is een dierlijk eiwit en een belangrijke bouwstof voor het menselijk lichaam. hoe krijgt een vegetarier deze vitamine binnen zonder dierenleed?

2 - planten zoals de mais en sojaplant, ondergaan tegenwoordig genitische modificatie, dat houdt in de de planten in de stamcel zijn aangepast zodat ze eigenschappen krijgen zoals; immumiteit voor bestrijdingsmiddelen en insecten. eten vegetariers dit wel en zijn ze hier bewust van?

3 - homeo therapie; zijn kort af gezegd gezonde pilletjes, maar tot hoever wil je gaan als vagetarier en/veganist/fruitist/lactovegetarier, want uiteindelijk worden de machines ook schoongemaakt met reiniginsmiddelen die in je product kunnen komen. waar ik naar toe wil is, wanneer mag je jezelf nou ECHT een vegetarier noemen?
(ik heb bijvoorbeeld wel eens gasten op mijn werk die claimen dat ze vegetarier zijn maar dan vooraf toch graag de vis willen?? huh als je erovernadenkt sterft de vis uiteindelijk een vreselijkere dood dan de landdieren)

4 - ik zou graag hulp willen in menusuggesties voor fruitisten, ik krijg het namelijk niet voor elkaar een 5 gangenmenu samen te stellen naar mijn zin.. iemand in voor de uitdaging :)?