Vegatopia Forum

"Dieet" van Dr. Gillian McKeith

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

versekokosnoot

Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #20 Gepost op: 20 september 2008, 00:36:27 »
Ik denk dan toch dat je zo goed gaat, omdat je dat dieet niet 100% volgt. Je zou van je stokje vallen als je dat wel deed. Het is altijd goed om zelf na te denken in deze wereld met al die "self help" gurus. Je kunt meestal wel wat goeds oppikken, ook van iemand die 90% onzin uitkraamt.
« Laatst bewerkt op: 20 september 2008, 00:37:07 door versekokosnoot »

Gin

Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #21 Gepost op: 05 oktober 2008, 23:54:11 »
Ik heb het boek You are what you eat van Gillian McKeith en hoewel ik geen behoefte voel om te gaan eten zoals zij adviseert, heb ik wel veel opgestoken van het boek. Ik heb wel het idee dat ze goed weet waar ze mee bezig is en ik gebruik het boek met name als ik een klein lichamelijk ongemak heb. De dingen die in het boek staan kloppen naar mijn idee goed, bijv. de samenhang tussen pijn op bepaalde plaatsen of de gezondheid van je nagels en gebrek aan bepaalde vitamines en mineralen. Als ik de tips dan volg, komt het inderdaad weer goed. Ook de dingen die meer energie zouden geven, werken wel goed. Ik gebruik af en toe, als ik daar behoefte aan heb, bijvoorbeeld Spirulina 's ochtends en dan voel ik me inderdaad wat energieker. Ook heb ik wel wat gehad een de algemene tips, het boek heeft me wel aangezet om me meer te verdiepen in voeding en wat meer verschillende voedingsmiddelen uit te proberen (linzen, quinoa, kiemen, noten, andere groenten en vruchten). Ik kook m'n groente ook korter dan mijn ouders deden. Dat was toch wel de oerhollandse doodkookkeuken zeg maar en bij mij merk je ook nog dat de broccoli tussen je tanden zit als je erin bijt, zeg maar. Ook het tijd nemen voor eten, rustiger eten, beter kauwen heb ik overgenomen. Ik eet ook eigenlijk alleen nog maar volkorenproducten - daarvoor dacht ik er ook nooit echt over na dat bruin brood niet automatisch meer vezels betekent bijvoorbeeld.

Wat dat betreft heeft het boek dus wel goed geholpen om me wat meer bewust te maken van voeding en lichamelijke gezondheid. Als ik een tijdje slecht eet, pak ik dat boek meestal uit de kast om weer gemotiveerd te raken om gezonde dingen te eten.

Verder vind ik haar eetschema's te ingewikkeld, ik heb geen zin om constant na te denken over wat waarbij mag. Geen fruit met graan, geen fruit met groente, geen fruit met vlees, geen graan met zuivel, geen graan met vlees. Wat een gezanik. Ik geloof ook echt niet dat een groene salade met stukjes appel zo problematisch is of een keer kip met ananas (ja ok, doen de meesten van jullie toch al niet, maar bij wijze van).

versekokosnoot

Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #22 Gepost op: 01 november 2008, 12:37:05 »
Zo te lezen zit er goed advies samen met onzinnig advies in haar boek. Maar als je het nuttige eruit kunt halen, dan is er niks op tegen.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #23 Gepost op: 05 augustus 2009, 13:17:39 »
nou de klad is er helemaal ingekomen bij mij, weet niet eens precies meer wanneer, en ben ook weer aangekomen. vetten e.d. zijn echt een soort verslavend, als je eenmaal weer begint met chips krijg je steeds trek in meer!
De afgelopen maanden heb ik wel echt slecht gegeten ( nou ja, voor mijn doen dan, als ik het vergelijk met mijn broertje bijvoorbeeld eet ik echt supergezond, haha ) Maar in ieder geval wel weer dingen gegeten waarvan ik weet dat ik er "eigenlijk" niet tegen kan, zoals in 1 week 2 x patat, en chips eten....
En nu heb ik weer last van mijn darmen,nu weer het goeie voornemen om weer netjes te gaan eten. Moet ook zeggen dat ik niet zo gek veel trek heb in snoeperij omdat mijn buik vervelend doet...
Zit nu in ieder geval aan een grote pot venkelthee, lekker even doorspoelen  :)

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #24 Gepost op: 08 augustus 2009, 00:40:49 »
En pepermuntthee he, kalmerend voor de maag zegt men. Dat merk ik nooit, maar lekker is het wel.  ;D

Ik vind het algemene boek nog steeds heel prettig, het is motiverend en confronterend. Ze weet dingen altijd wel zo te zeggen dat je denkt "Oh ja, ze heeft wel een punt, waarom stop ik zoiets ranzigs eigenlijk in m'n mond?". Hoewel ik nooit over zou willen op haar leefwijze, zou ik het kookboek best eens willen bestellen. Ik verwacht dat het heel afwisselend is, omdat Gillian een groot voorstander is van variatie in je eten en ze ook veel verschillende voedingsmiddelen aanraadt bij kwalen, tekorten, etc. Van sommige dingen had ik nog nooit gehoord voor ik haar boek kocht (mungbonen bijvoorbeeld, of gierst).

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #25 Gepost op: 28 augustus 2009, 14:01:40 »
die gillian mckeith ziet er zelf ook niet zo fris en gezond uit... gore teint, verouderde huid, ingevallen gezicht.

ze heeft op veel punten natuurlijk gelijk: veel verse, pure producten, veel groente, maar heeft zelf ook wel wat tekorten, denk ik. ze moet natuurlijk van die fastfood addicts overhalen beter te gaan eten, dan moet je extreem inzetten om daarvan de helft over te houden en dan kom je denk ik uit bij een goed dieet. dus een goede tactiek.