Vegatopia Forum

"Dieet" van Dr. Gillian McKeith

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Gepost op: 18 juni 2008, 23:01:43 »
Vandaag op Bol.com het kookboek besteld. Ik ben gewoon benieuwd hoe deze leefstijl mij zou bevallen en vind haar uitleg over voeding wel boeiend.
Heeft iemand hier evaring mee?
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

isa

Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2008, 10:11:10 »
Vandaag op Bol.com het kookboek besteld. Ik ben gewoon benieuwd hoe deze leefstijl mij zou bevallen en vind haar uitleg over voeding wel boeiend.
Heeft iemand hier evaring mee?
Ik heb ook een boek van dr Gillian.
Vind mijn vriend mijn eetstijl vaak al spartaans.
Dr Gillian das pas spartaans!
Tis veel rauwkost kiemzaden en bonen.
Persoonlijk vind ik het niet te doen maar misschien
heb jij er wel veeel baat bij en vind je het geweldig!

Gr Isa
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2008, 11:48:40 door Sander »

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2008, 14:46:22 »
Hoi,
wat toevallig, ik heb het boek ook besteld.
Had het "algemene" boek een keer bij mijn moeder en het sprak mij ook wel aan, omdat zij niet zo van het vlees eten is.
Bovendien vind ik ook eigenlijk dat ik gezonder zou moeten eten.
Ik volg haar dieet nu ook, maar wel een beetje van mezelf en een beetje van Gillian.
Begin 's-ochtends met een fruitige fruitshake, dan eet ik op het werk pas, 2 boterhammetjes met 30+ kaas, of met iets anders magers of met komkommer of tomaat.
Tussen de middag een grote bak groenvoer ( in het weekend een vers soepie). Rond een uur of 3 krijg ik meestal erge trek, en eet ik nog een boterhammetje.
's-avonds eet ik wel met de pot mee, maar probeer dan met veel groente te koken en volkoren produkten.Verse dingen, niet uit een pakje ofzo. En niet te vet uiteraard.
Moeilijkste voor mij is nog om 's-avonds niet te gaan snaaien.
Nu mag ik van mezelf in het weekend popcorn poffen op zaterdagavond of een zakkie japanse mix.
Ik ben al een heel klein beetje afgevallen, paar kilootjes. Heb alleen een beetje rare weegschaal waar je het niet zo goed op kunt zien. Maar het wijzertje staat al een stukkie lager! Zo langzaam aan is ook wel beter voor mij...

boeddha

Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2008, 13:36:59 »
Ik eet sinds enkele maanden volgens de methode van Gillian en het bevalt me prima. Tot 12 uur alleen maar fruit. Hierna neem ik vaak een salade of volkorenbrood met tomaat, avocado o.i.d. Diner bruine rijst met groente o.i.d. Het gaat erom dat je bepaalde combinaties niet maakt. Dus groenten met of eiwitten of pasta, rijst, aardappelen etc. Dus geen groenten met ei en aardappelen. Het is beslist geen keurslijf, er mag van alles. Suiker en zuivel raadt ze af. Als je er eenmaal aan gewend bent werkt het perfect. Het grote voordeel van deze leefstijl is dat je erg veel energie krijgt.
Gillian's methode lijkt op de methode Een leven lang fit van Harvey en Marilyn Diamond. Ik voel me er erg goed bij.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2008, 13:03:16 »
Het beruchte gekke wijzertje op mijn weegschaal lijkt nu een beetje te blijven hangen, en het ging net zo lekker...
Misschien moet ik inderdaad ook tot 12.00 alleen maar fruit eten net als Boedha hierboven.
's-avonds niet snaaien is zo moeilijk!
Ik neem nu wel eens een rijstcrackertje met 20+smeerkaas,
of een koekje, maar dat  moet toch ook niet uitmaken een paar crackertjes of 1 koekje. ( neem er echt maar 1)
Ik moet ook eigenlijk veel meer drinken ( water en thee).
'k probeer wel vol te houden hoor!
Wat ik wel merk is dat ik er superveelenergie van krijg!! Echt waar, dat viel me enorm op.
En een paar weken terug had ik een keer een zwak moment, en had ik van die heel zoute gezouten Turkse maiskorrels gegeten en was daarna toch moe, moe, moe ik begreep maar niet waarom, maar denk nu dat mijn lichaam gewoon moe werd om dat zout weg te werken...

boeddha

Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2008, 13:56:34 »
Ik ben er behoorlijk mee afgevallen en het komt er ook niet meer aan. 's morgens eet ik bijv. banaan, sinaasappel, appel, bosbessen, echt zoveel als je wilt, of maak een smoothie, heb je nog trek om 11 uur dan neem je weer fruit. 12 uur brood met avocado (geen witbrood maar volkoren) of brood met tomaat etc, of je neemt een salade met geitenkaas, heel belangrijk, geen zuivelproducten van koeien, geen suiker en geen geraffineerde producten. Geen zoetjes ed. Allemaal ongeraffineerde producten, liefst biologisch. Wil je zoet neem je dadels o.i.d. Veel groenten en fruit, en de combinaties dus. Ik maak zelf ijs van smoothies, zit geen suiker in. Al die groenten vind ik heerlijk.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2008, 15:33:29 »
Hoi, ja ik vind al die groenten ook heerlijk, en ik kan ook echt merken dat ik in de supermarkt eerder naar groenten e.d. kijk dan naar slechte dingen zoals chippies! Dit terwijl ik echt een beetje een chippies-gek was.
Die Smoothies maak ik 's-ochtends ook, heerlijk.
Zoetigheid is bij mij niet zo'n punt, ik vind zoete dingen echt niet lekker, maar ik ben meer van de hartige en 's-avonds kan ik dus wel eens zin krijgen in iets hartigs. Ik zet wel iedere avond een grote pot kruidenthee( steeds een ander smaakje), dat is ook lekker en je kan heel de avond lekker lurken.
Nou ja, op zich denk ik dat ik best goed bezig ben, moet misschien een beetje geduld hebben.
En nog meer groente inslaan !! En wat meer bewegen zou voor mij ook niet slecht zijn eigenlijk... al is het maar een wandelingetje na het eten.

boeddha

Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #7 Gepost op: 01 augustus 2008, 09:46:28 »
Ik heb nu nog vakantie dus heb iets meer tijd om te bewegen dan normaal. Ik begin 's ochtends eigenlijk met een wandeling, ben ik wakker en voel ik me daarna meteen helemaal goed. Ik beweeg sowieso elke dag. Of ik fiets of wandel of ik train (loopband, roeien, hometrainer en crosstrainer. Zo blijf ik strak in het pak :-\

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #8 Gepost op: 01 augustus 2008, 12:14:51 »
Pfff nou wil ik niet zeggen dat ik heel de dag op mijn achterwerk zit, maar dat klinkt wel erg actief...liever ga ik gewoon een stukje fietsen of wandelen of (doe ik niet graag maar het verbrand ook) stofzuigen en dweilen

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #9 Gepost op: 01 augustus 2008, 13:25:18 »
Dan doe je dat gewoon. Je kan beter een bewegingsvorm uitkiezen die je zelf leuk vindt, dan dat je met tegenzin op een loopband moet staan (want dan doe je het toch niet).

Enkele keren per week een flinke wandeling (cardio) kan je zo dan combineren met zeer stevig poetswerk (krachttraining) en rek- en strekoefeningen (yoga bv.)

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #10 Gepost op: 04 augustus 2008, 08:40:12 »
ja, en in september begint mijn buikdans weer !
en iets fanatieker schoonmaken kan ook wel, haha, in plaats van de franse slag.
'k was trouwens toch weer wat afgevallen, en dat na een weekendje weg waarbij ik niet helemaal zo gezond kon eten als ik wilde.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #11 Gepost op: 11 augustus 2008, 13:26:15 »
Hoe bevalt het jou Laurita?

( PS NOU MOE  ben gewoon weer mijn oude gewicht, gek, ik toon wel slanker en voel me beter. grrr rotweegschaal ook ! )
maar we gaan met frisse moed door !

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #12 Gepost op: 11 augustus 2008, 14:04:55 »

( PS NOU MOE ! ben gewoon weer mijn oude gewicht, gek, ik toon wel slanker en voel me beter. grrr rotweegschaal ook ! )
maar we gaan met frisse moed door !

Het is toch heerlijk dat je je beter voelt?! Probeer je daar meer op te richten dan op de weegschaal.
Dat je slanker toont, kan ook komen doordat je meer spieren aan het kweken bent. Je weegt dan nog evenveel, maar je vetpercentage neemt wel af.


Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #13 Gepost op: 12 augustus 2008, 13:33:08 »
Dat is inderdaad heerlijk, ik voel me ook veel energieker !
Ik heb gisteren gewoon nog fanatiek huishoudelijk werk staan doen thuis, nou daar had je een paar maanden geleden echt niet mee aan moeten komen, dan was ik 's-avonds echt gesloopt en kon ik alleen maar bankiehangen ( kan ik gelukkig nu ook nog wel, haha, ben gelukkig niet in een overactieve adhd-er veranderd, dat lijkt me erg vermoeiend)

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #14 Gepost op: 21 augustus 2008, 10:28:43 »
Ik heb ook twee boeken van haar gehad, maar vond de ingrediënten een beetje vaag en moeilijk te verkrijgen. Een keer heb ik een recept gemaakt met pompoen en dat was wel heel lekker. Ik was gewoon nieuwsgierig en heb het boek niet gekocht om af te vallen. Uiteindelijk heb ik de boeken op Marktplaats weer van de hand gedaan.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

versekokosnoot

Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #15 Gepost op: 14 september 2008, 13:10:06 »
Dr. Gillian McKeith heeft haar PhD titel van het internet gekocht:

http://www.outsidethebeltway.com/archives/dr_gillian_mckeith_barred_from_calling_self_doctor/

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #16 Gepost op: 14 september 2008, 13:38:19 »
Ai, dat is stom van haar. En je bent aan de verse kokosnoten gegaan dankzij haar?;)

Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #17 Gepost op: 14 september 2008, 13:48:12 »
Als ik op wikipedia kijk, lijkt het toch heel wat genuanceerder te liggen. En van 'op internet kopen' wordt daar al helemaal geen gewag gemaakt. Ze lijkt wel een eerlijke PhD te hebben verworven, maar in welgeteld één folder was de toevoeging niet vermeld dat haar Dr titel geen medische titel betrof. Vervolgens is men overeen gekomen dat er geen Dr meer in advertenties gebruikt zal worden. Storm in een glas water? Klok en klepel?
-----
O wacht even:
In 1994, she obtained a master's degree, and in 1997, a 'PhD', both in holistic burger preparation via a distance-learning programme from the non-accredited[14] American Holistic College of Nutrition, now the Clayton College of Natural Health in Birmingham, Alabama.
Dat werpt dan toch wel een smetje op haar titel. Al vraag ik me af hoe een 'non-accredited' college überhaupt zulke titels zou kunnen toekennen.
« Laatst bewerkt op: 14 september 2008, 13:53:10 door Sisyphe@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

versekokosnoot

Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #18 Gepost op: 14 september 2008, 15:18:47 »
Maar goed, ik wil niet zeggen dat ze daarom alleen maar onzin uitkraamt. Ik heb een paar keer haar programma op de BBC gezien en haar advies is wel redelijk.

Ai, dat is stom van haar. En je bent aan de verse kokosnoten gegaan dankzij haar?;)

Nope, lol
« Laatst bewerkt op: 14 september 2008, 15:19:52 door versekokosnoot »

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Dieet" van Dr. Gillian McKeith
« Reactie #19 Gepost op: 17 september 2008, 10:44:33 »
Hier even mijn stand van zaken van wel of geen dr. Gillian wat doet het er toe !

Ik voel me fitter/energieker
Mijn buik is echt platter/minder opgeblazen geworden en ik kan weer in een broek die ik al tijden niet meer aankon omdat ik er bijna uitplofte !
Ik ben niet  gigantisch afgevallen maar toch wel een kilootje of 3/4 gok ik ( dankzij de vage weegschaal kan ik niet echt precies zijn)
Mijn huid ziet er beter uit en minder dof/vermoeid
Mijn haar zit beter ( dit zou ook van de multivitamine voor vegetaries kunnen komen)
Mijn poeperij is stukken beter

En dan moet ik zeggen dat ik er eigenlijk nog een beetje met de pet naar gooi en haar dieet of levenswijze niet 100% volg.
Ik eet bijvoorbeeld nog steeds kaas (30+ dan wel) op brood en wil me ook nog met enige regelmaat vergrijpen aan een zak japanse mix.  Maar daarna let ik wel een dag extra goed op.  Avondeten eet ik eigenlijk gewoon met de pot mee, let er wel een beetje op dat ik een hele grote portie groente heb en dan wat minder pasta/aardappel/vettigheid. Het 's-ochtends drinken van vruchtenshakes of smoothies kan ik trouwens echt niet meer missen, het is zo lekker en snel en je voelt je meteen helemaal gezond ! Sla/salades/rauwkost tussen de middag is ook erg lekker. Daarnaast eet ik nog steeds boterhammetjes ( tosti met 30+ kaas) anders heb ik echt teveel trek.