Vegatopia Forum

Tofu in de soep...

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

EyeImagine

Tofu in de soep...
« Gepost op: 17 juni 2008, 18:04:54 »
Wij eten thuis redelijk vaak soep en dan vind ik het heerlijk om er een vleesvervanger in te doen, zoals de speciale groenteballen voor in de soep of gewoon zelf gedraaide vegaballetjes. Maar nou ben ik wat met tofu aan het expirementeren en ik vroeg me af hoe tofu nou het lekkerst in de soep te verwerken is?
Eigenlijk doe ik heel achterlijk gewoon een stuk natureltofu in de soep (wel in blokjes gesneden natuurlijk) en that's it... maar dan zit er weinig smaak aan die dingen? Iemand ideëen?

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Tofu in de soep...
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2008, 20:34:02 »
Zijdetofu (Silkentofu, bij toko) is geschikter voor de soep. Ook met weinig smaak, maar met een fijne zachte textuur.
Je kunt ook stukjes gewone tofu in sojasaus en sambal enzo marineren, frituren en dan in de soep.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2008, 20:34:44 door Selly »
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tofu in de soep...
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2008, 13:46:35 »
Ik vind sojabrokken altijd lekker in de soep, heb je dat wel eens geprobeerd? Gewone tofu vind ik eigenlijk alleen lekker in thaise soep.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.597
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Tofu in de soep...
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2008, 14:20:19 »
Ik vind sojabrokken altijd lekker in de soep, heb je dat wel eens geprobeerd? Gewone tofu vind ik eigenlijk alleen lekker in thaise soep.
Mijn ervaring met katten-sojabrokken (een keer maar nooit misschien wel weer): van buiten taai, van binnen zompig. Vertel eens... wat doe je er precies mee?
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re:Tofu in de soep...
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2008, 14:32:50 »
Gewoon tien minuten in de kokende soep laten soppen. Blijven ze echt niet taai van.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tofu in de soep...
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2008, 14:54:22 »
Gewoon tien minuten in de kokende soep laten soppen. Blijven ze echt niet taai van.

Ik laat ze meestal wel wat langer meekoken, maar het hangt er ook vanaf welke je hebt. De ene sojabrok is de andere niet :)

Chan Nguyet

Re:Tofu in de soep...
« Reactie #6 Gepost op: 01 juli 2008, 23:21:03 »
hello, voor de soep gebruik ik meestal kant en klare gefrituur tahu die verkrijbaar bij Azië toko

Tijdens helder kruiden bouillon soep trek de smaak in het tahu en wordt zacht
Ander smoor ik gebakken tahu en dan in dunne reepjes snijden en serveer die boven op de soep kom.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tofu in de soep...
« Reactie #7 Gepost op: 24 juli 2008, 14:49:01 »
hello, voor de soep gebruik ik meestal kant en klare gefrituur tahu die verkrijbaar bij Azië toko
 > Hmmmmm die zijn lekker he  Alleen een beetje vet vind ik daarom ga ik me er niet te vaak aan buiten...  ;D