Net net net terug van een supervakantie in Lissabon. Wat is het daar leuk zeg en wat zijn de mensen ontzettend aardig!
En vegetarisch uit eten in de stad ging helemaal prima. Met wat hulp van happy cow en de Time Out guide kwamen we er prima uit, zonder gedoe. En nagenoeg iedereen sprak Engels en bood mij aan de kaart te vertalen als ik het Portugees niet begreep.
Wij aten bij:
-
Terra. Een helemaal vega restaurant met buffet. Heel aardige mensen en lekker eten voor een keurige prijs. Een echte aanrader! Het is een grote zaak waar je in een mooie tuin heel gezellig kunt zitten.
- Een Indiaas-Nepalees restaurant: Everest Montanha in Rossio. Daar hebben ze veel vegetarische keuze. Ik at een Birjani en die smaakte me goed.
- Dag drie aten we bij
Royale Cafe. Daar kun je leuk in de tuin zitten. Jong publiek. Een of twee vegetarische keuzes op de kaart. Lekker eten.
- Een geweldige pizzeria in Barrio Alto. Ik weet helaas de naam niet meer, maar we aten er de beste pizza ooit. Ik denk dat hij zat op de Rua do Norte.
- En de laatste dag aten we bij Oriente. DE aanrader volgens iedereen. Nou, dat is het niet meer!
Ik weet niet wat er gebeurd is daar, maar wij kwamen van een koude kermis thuis. De eigenaar was eng en onvriendelijk (de enige onvriendelijke Portugees die we hebben ontmoet) en het eten was echt echt niet lekker. Totaal smakeloos, oud, droog. Eigenlijk was het gewoon vies! De groenten die er waren die waren totaal kapotgekookt, de seitan was heel erg taai en heel zout, de linzen- en kikkererwtensalades waren gortdroog en smakeloos. Zo jammer en zo zonde van de reputatie. Ik zou het je
niet aanraden. Wij waren er na 20 minuten weer weg. En we waren ook de enige gasten (om 20.30 uur 's avonds).
Aanraders wat ons betreft:
Pois, café voor heerlijke broodjes
Café
A Brasileira voor heerlijke Bica (espresso) en
Pasteis de BelemCafé Vertigo op de Travessa do Carmo. Erg leuk om te lunchen, veel verse sapjes en vega broodjes. En aardige mensen!
Selly had het over Alfaia in Barrio Alto. Daar hebben ze tegenwoordig geen vega eten meer. Maar aan de overkant in de steeg hebben ze een wijnbar waar je heel leuk op straat op krukjes kunt zitten, wijn kunt drinken en kaas kunt eten.