Vegatopia Forum

Dingen die toch niet vegetarisch zijn

0 leden en 51 gasten bekijken dit topic.

Arthur

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #360 Gepost op: 30 oktober 2009, 01:05:40 »
Ach ja, dan heb je een extra dure auto met een enorm extra gewicht door de accu's, die maar een paar jaar meegaan en dan tegen hoge kosten vervangen moeten worden. En dan nog het afvalprobleem van die dingen. Ja en dan nog blij zijn dat je geen wegenbelasting hoeft te betalen. En hoe de elektriciteitsmaatschappijen aan de capaciteitsvraag kunnen voldoen als iedereen 's nachts zijn auto wil opladen, is me ook nog steeds een raadsel.

Goed raadsel... Hm, worth getting into.

Arthur

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #361 Gepost op: 30 oktober 2009, 01:07:47 »
De grenzen die ik stel zijn ook niet heilig omdat ik ze niet stel.

Que?

De grenzen die ìk stel aan wat ik eet, zijn de grenzen die ìk stel en de enige aan wie ik hiervoor verantwoording af hoef te leggen ben ik zelf.



Nogmaals; niet eens voor jou bedoeld dus neem het niet persoonlijk. Je reactie is wederom misplaatst. Speel op de bal, niet de man.

Arthur

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #362 Gepost op: 30 oktober 2009, 01:10:58 »
Persoonlijk eet ik niets dat een dier niet vrijwillig afstaat.

Dus de koeien hebben ons officieel toestemming gegeven om ze te melken en die melk vervolgens zelf te houden?

Weet je wat ik niet begrijp? Dat je hier een beetje mensen van een tikkeltje hypocrisie gaat zitten beschuldigen, terwijl het er sterk op lijkt dat je zelf behoorlijk hypocriet bezig bent. "Hypocrisie is een gedragsvorm die erop gericht is beter voor de dag te treden dan strikt genomen verdedigbaar is, zowel gezien vanuit oprechtheid als vanuit noodzaak door omstandigheden." En dan ga je hier een beetje raar zitten doen over stemsel, met je 3 auto's voor de deur.

Inderdaad!

Eh, u rijdt ligfiets. Need I say more?

Aiko

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #363 Gepost op: 30 oktober 2009, 01:14:23 »
We gaan hier toch geen onaardige opmerkingen maken over die leuke sullige fietsen, hè?!

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #364 Gepost op: 30 oktober 2009, 01:15:18 »
Eh, u rijdt ligfiets. Need I say more?

Als je transparant en duidelijk wil zijn, dan wel ja.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Arthur

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #365 Gepost op: 30 oktober 2009, 01:23:33 »
Nee, grapje moet kunnen. Weiger een smiley te gebruiken. Omdat je dan zogenaamd alles lijkt te kunnen zeggen. Bedenk de knipogen er dan maar bij. Scheelt stress!

*Bedenk hier een uitstekende tong bij*

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #366 Gepost op: 30 oktober 2009, 01:26:12 »
 :P  :-*
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Arthur

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #367 Gepost op: 30 oktober 2009, 01:31:01 »
Hahaha!

Fijn, toch nog humor.

Dan nog even voor de goede orde. Ik kom hier nieuw en roep van alles. Weet ik. Maar het is enkel reactie op reactie, niet reactie op persoon. Interpretatie kan ik niet beheersen. Mijn woorden wel. Toch houd ik het graag inhoudelijk en gefundeerd zonder te vervallen in reactief gedrag. Mijn ego is bijzonder klein, ik weet enkel wie ik zijn mag.

Arthur.

Fijn hier te zijn!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #368 Gepost op: 30 oktober 2009, 09:10:19 »
Neem het niet persoonlijk, draag bij aan de discussie of ga op tijd naar bed.

Speel op de bal, niet de man.

Ik vind je een draaikont en je mag zelf ook wel wat meer inhoudelijk op de dingen ingaan als je serieus genomen wilt worden.



“it's strange how life makes sense in time...”

Arthur

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #369 Gepost op: 30 oktober 2009, 09:16:11 »
Neem het niet persoonlijk, draag bij aan de discussie of ga op tijd naar bed.

Speel op de bal, niet de man.

Ik vind je een draaikont en je mag zelf ook wel wat meer inhoudelijk op de dingen ingaan als je serieus genomen wilt worden.

Prima, mag je vinden. Dan nog ben jij persoonlijk geworden zonder inhoudelijk te reageren. En dat als moderator. Maar ik vergeef je voor alles dat je niet weet. *bedenk hier een knipoog bij*

On-topic?!

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #370 Gepost op: 30 oktober 2009, 11:39:00 »
had laatst verse wijnzuurkool gekocht ipv gewone (de gewone was op)
toen ik hem uit de koelkast haalde, zag ik het aantal dat het aantal kcal 4 keer zo veel was dan bij de gewone natuurzuurkool. vreemd dacht ik, want zelf al zou het helemaal uit wijn bestaan....  dus keek ik even naar de ingredienten... er zat REUZEL in

heb dus maar wat anders gegeten ....

bah :-X

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #371 Gepost op: 30 oktober 2009, 11:41:08 »
In zuurkool? Te bizar voor woorden. Als mensen dat erin willen hebben doen ze het zelf maar, lijkt me. Als je niet eens meer blind op dat soort producten kan varen, dan blijf je bezig. Ik hoop wel dat je je onthutsing aan de klantenservice van je leverancier hebt laten blijken.

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #372 Gepost op: 30 oktober 2009, 11:46:41 »
Wassut merk?
En verse zuurkool, wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen? Zuurkool is dat toch per definitie niet?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #373 Gepost op: 30 oktober 2009, 13:46:07 »
De grenzen die ik stel zijn ook niet heilig omdat ik ze niet stel.

Que?

De grenzen die ìk stel aan wat ik eet, zijn de grenzen die ìk stel en de enige aan wie ik hiervoor verantwoording af hoef te leggen ben ik zelf.


Dat vind ik een hele belangrijke! De keuzes die je maakt zijn persoonlijk, en die wil ik niet eens altijd moeten verantwoorden. 1e vraag die vl33seters van terug krijgen als ze vragen waarom ik vegetariër ben is: waarom kies jij er elke dag voor om vl33s te eten?


daar wil ik aan toevoegen dat niemand beter of slechter is dan een ander. Zo en nu ben ik er ook klaar mee!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #374 Gepost op: 30 oktober 2009, 13:47:21 »
Lijntje vindt dat ik even slecht ben als Hitler  :'(

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #375 Gepost op: 30 oktober 2009, 14:17:12 »
Lijntje vindt dat ik even slecht ben als Hitler  :'(

Je vertoont iig wel een paar overeenkomsten met hem:
1. Je bent man
2. Je bent vegetariër.

Overigens bedoel ik hier verder niks mee, maar ik kon het niet laten omdat jij je met deze figuur vergelijkt.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #376 Gepost op: 30 oktober 2009, 14:22:49 »
Niet zo gaan beginnen poek! Ik heb op school een keuzevak gevolgd over oorlogmisdadigers.. en er zit er 1 in ons allemaal!

Maar in essentie zijn alle mensen gelijk ja! dat wil niet zeggen dat mensen geen slechte dingen kunnen doen.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #377 Gepost op: 30 oktober 2009, 14:29:01 »
Wassut merk?
En verse zuurkool, wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen? Zuurkool is dat toch per definitie niet?

dat is waar....
ik bedoel eigenlijk uit het koelvak  :P  de naam van het merk moet ik je even schuldig blijven.... zal eens kijken wanneer ik in de supermarkt ben (heb dat ding al lang niet meer in huis)

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #378 Gepost op: 30 oktober 2009, 14:33:19 »
In zuurkool? Te bizar voor woorden. Als mensen dat erin willen hebben doen ze het zelf maar, lijkt me. Als je niet eens meer blind op dat soort producten kan varen, dan blijf je bezig. Ik hoop wel dat je je onthutsing aan de klantenservice van je leverancier hebt laten blijken.


de klantenservice zal wel van mening zijn dat je het niet HOEFT te eten....
maar idd ik had het zelf nooit verwacht.... normaal kijk ik altijd de ingredienten na.... zo zie je maar, 1 keer niet doen en het loopt fout >:(

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #379 Gepost op: 30 oktober 2009, 14:37:42 »
ik doe even alsof ik die 'hevige' discussie niet zie  :angel: