Hier het verslag van mijn verjaardagsetentje (ook vriend, zus van vriend, en broer van vriend waren jarig, dus etentje met zijn familie)...
Vrijdagavond, in Pizza Pasta e Basta.
Zoals de naam zegt, er is enkel keuze uit pizza en pasta. (waar ik niet zo voor ben, maar ik had het restaurant niet gekozen, wel de zus van mijn vriend, die al uitgebreid rekening had gehouden met mijn vegetarisme).
Wel een héél ruime keuze; zo'n 20 pastagerechten (ongeveer 5 vegetarische, maar volgens mij kan je de niet vegetarische, ook zonder vlees vragen) en zo'n 35 pizza's (zeker 7 vegetarische, en met pizza's kan je altijd wat switchen, plus je kan er zelf je eigen pizza samenstellen!!).
Als amuse waren er olijfjes en brood met balsamico IN olie (ziet er heel speciaal uit trouwens, en was heel erg lekker).
Als voorgerecht kwamen er (voor 7 personen) 2 grote borden met tomaat-mozarella, rucola, pesto-blokjes (had ik nog nooit gegeten, en ze waren heerlijk!), en nog een schare aan vlees en vis (waar ik dus niet verder op in ga
).
Als hoofdgerecht at ik penette alla rucola: tricolore penne met look, verse tomaten, mozarella en parmezaan.
Het eten was lekker, maar ik merkte (bij iedereen trouwens) op dat er heel weinig saus over de pasta lag (eigen aan de italiaanse keuken, maar ik ben er geen fan van
).
Ook dacht ik bij tricolore penne, drie kleurtjes penne te krijgen, maar het was enkel de gewone (geen groene of rode penne). Maar goed.
(en nog iets; zijn tomaten -behalve gedroogde- niet altijd vers?
)
De pizzas waren gigantisch en zagen er (bij het lichtelijk gebrek aan saus op de pasta) ongelofelijk goed (en beter dan de pasta) uit!!
Mijn vriend kreeg de zijne in ieder geval niet op, en dat wil al wat zeggen
Als nagerecht namen we tiramisu, die ik niet zo erg lekker vond, hij was nogal droogjes (mijn oma kan beter, maar dat is kwestie van smaak, denk ik).
Bij het eten werd er superlekkere witte wijn geschonken, wat het geheel nog beter maakte.
Ook het restaurant zelf was ingericht zoals ik het graag heb, beetje kitsch (met lusters en veel wit en 'kristallen' glazen enz) en toch modern.
De bediening was vriendelijk en heel erg bereidt uit te leggen wat de gerechten inhielden (vb. 'wat is hartelijke tomatensaus' enz).
Er werd niet meer op mijn vegetarisme ingegaan (helaas werd er wel nog gepraat over jagen, wat mij serieus op de zenuwen werkte na een tijdje, aangezien maar 1 persoon van het gezelschap jager was, en het over het algemeen een zielig gebeuren is).
Al bij al werd het een zeer geslaagde (beetje tipsy) avond.
Aanrader als je van pizza en pasta houdt, maar ik ga er denk ik (om die reden), niet meer terug.
http://www.pizzapastabasta.be/index2.html