Oei, ik weet niet precies welke waarde te hoog was. Triglyceride was prima dat weet ik wel. Het schommelde steeds rond de 6,5 en ze werd regelmatig gecontroleerd (half jaarlijks of jaarlijks). Maar er werd bij haar steeds gehamerd op het vet en volgens mij heeft ze af en toe te weinig vet daardoor binnen gekregen. Volgens mij heb je toch wel een klein deel vet nodig voor je lichaam. Al dat letten op het eten resulteerde ook niet echt in een drastische verlaging, maar wel in afvallen (wat eigenlijk niet nodig was). Ik vind het ook raar dat iemand die jarenlang zo op de voeding let, maar zo door de dokter steeds weer weggestuurd wordt met boekjes over vet en aan blijft modderen zonder een echte verlaging. Als alternatief wordt er dan over pillen gesproken, maar ik vraag me ook af of een percentage van 6 nou zo heel erg ongezond is om aan de pillen te gaan. Gelukkig is ze nu niet meer zo streng voor zichzelf.
Die triglyceridevraag was eigenlijk weer voor iemand anders. Die waarde was extreem hoog en ook hier werd geadviseerd op vetinname te letten, terwijl daar weinig mis mee was. Ik vraag me ook af of zo'n waarde niet heel erg afhankelijk is van wat je die weken hebt gegeten. Het is wel vaker gecontroleerd en steeds wel te hoog.
Bedankt voor de linkjes!
Sorry dat het wel wat off-topic gaat, want beide personen zijn geen vegetariër, maar je zou ze flexitariër kunnen noemen.