Vegatopia Forum

Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #40 Gepost op: 27 mei 2008, 21:18:22 »
Ik geloof wel in Bach Bloesem remedie omdat ik gezien heb hoe dat bij mijn kat gewerkt heeft, en bij dieren komen geen placebo effecten voor, voor zover ik weet ten minste.
Ook woonde hier tot een paar jaar geleden een vrouw in de buurt die wratjes kon genezen door er met een stukje spekzwoerd over te wrijven en het daarna te begraven en te bidden, en dit werkte ook echt, of iemand er in geloofde of niet.
Ik gebruik sinds een week of 4, 5 Sint Janskruid en dat werkt erg goed, en ik drink elke dag ongeveer 4 koppen kamillethee want dat helpt goed tegen me rugpijn en ischias, als ik dat een dag niet drink dan voel ik ook gelijk het verschil.
Ik ben normaal erg sceptisch maar sommige homeopatische middelen geloof ik wel, en als het geen kwaad kan om het te proberen waarom niet he?

Helen

Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #41 Gepost op: 27 mei 2008, 21:22:51 »
Uuuuhhh,  .....  Ik ga ervan uit dat je alle info al bezit, maar Sint Janskruid is nou nét één van de (homeopatische) kruiden/ingrediënten die wél schadelijk kunnen zijn als het verkeerd of door de verkeerde mensen wordt toegepast. Weet niet meer precies in welke context, maar met wat gegoogle komt het vast boven water.
Maar zoals ik al zei: ik neem aan dat je die info inmiddels al had gekregen en gelezen. Toch?

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #42 Gepost op: 27 mei 2008, 22:09:50 »
Heb ik gelezen ja, maar ik slik niks van medicijnen dus kan ik ook geen wisselwerkingen krijgen, had het al op internet gelezen, ook in de drogist was het me verteld en stond ook nog es in de bijsluiter dus dat soort info is gelukkig goed aan te komen.
Daarom stond ook als in die zin, zolang het geen kwaad kan met andere medicijnen/ziektes.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #43 Gepost op: 27 mei 2008, 22:10:24 »
En nou juist kamillethee mag je ook niet te veel van ivm vergeetachtigheid.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #44 Gepost op: 27 mei 2008, 22:22:07 »
Sint-Janskruid werkt als een anti-depressiva en doet dat behoorlijk goed, maar het is (net als medicatie) niet ongevaarlijk.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #45 Gepost op: 27 mei 2008, 22:42:13 »
Uuuuhhh,  .....  Ik ga ervan uit dat je alle info al bezit, maar Sint Janskruid is nou nét één van de (homeopatische) kruiden/ingrediënten die wél schadelijk kunnen zijn als het verkeerd of door de verkeerde mensen wordt toegepast. Weet niet meer precies in welke context, maar met wat gegoogle komt het vast boven water.

Het kan bijvoorbeeld de werking van de pil verminderen.

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #46 Gepost op: 28 mei 2008, 07:02:51 »
En nou juist kamillethee mag je ook niet te veel van ivm vergeetachtigheid.

Dat wist ik nog niet, hoeveel is te veel?

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #47 Gepost op: 28 mei 2008, 07:08:09 »
Sint-Janskruid werkt als een anti-depressiva en doet dat behoorlijk goed, maar het is (net als medicatie) niet ongevaarlijk.

En dat is buiten die wisselwerkingen om?
Ik heb wel gelezen dat als iemand al erg lichtgevoelig is dat dat erger kan worden dan.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #48 Gepost op: 28 mei 2008, 12:59:55 »
St. Janskruid heeft invloed op de neurotransmitters in je hersenen, net zoals anti-depressiva. Het lijkt me dat voorzichtigheid dan altijd geboden is. Let op bijwerkingen en als je stopt, bouw het dan langzaam af.

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #49 Gepost op: 28 mei 2008, 16:38:05 »
Bijwerkingen heb ik niet, ik heb het wel opgebouwd, eerst 3 weken 1 keer per dag 1 tablet ingenomen van 300 mg en daarna 2 keer per dag, 1 was gewoon niet genoeg, als ik stop zal ik zeker afbouwen, lijkt me niks hiermee opeens stoppen want is echt een groot verschil dus ze werken wel degelijk.
Ik heb erge PMS en daarvoor gebruik ik dit, ook teunisbloemolie 2 keer per dag maar merk er weinig van behalve dat me huid er wat beter uit ziet maar die gebruik ik pas sinds kort.
Ben wel naar de huisarts geweest voor de PMS, en de pil gekregen maar ging binnen 2 weken al mis want die verdroeg ik helemaal niet, een 3fasepil gekregen en dat hielp echt amper maar wel een berg bijwerkingen waarvoor ik me zelfs es heb moeten ziekmelden, dan schijnen er nog andere dingen te bestaan met hormonen maar dat is niks voor mij, en daarbij met borstkanker oa in de familie zijn die hormonen ook niks eigenlijk maar het mocht omdat ik jaarlijks op controle moet. Ik denk dus wel dat ik de St Janskruid lange tijd zal moeten gebruiken want is niet voor een winterdipje ofzo, op het moment is me leven zowiezo niet zo leuk. En ik meen dat pms ook iets met neurotransmitters te maken had in combinatie met hormonen, had zoiets gelezen.
Dus naar mijn mening zijn sommige homeopatische middelen super :) Neemt niet weg dat ze soms gewoon niet geschikt zijn voor iemand en vaak homeopatische middelen niet goed genoeg zijn.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #50 Gepost op: 28 mei 2008, 19:15:01 »
Ik hoop dat het snel weer beter met je gaat, Muis!

Jouw pillen vallen trouwens niet onder de homeopathie, maar meer onder de fytotherapie. Homeopathie houdt in dat de werkzame stof extreem verdund is, en dat is hier niet het geval.

sammie

Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #51 Gepost op: 04 juni 2008, 18:17:06 »
Goedenavond kijkbuiskinderen, vanavond 20.50-22.00 uur op Ned 2 een debat over:

Voor- en tegenstanders van niet-reguliere geneeskunde, beleidsmakers, politici en artsen gaan dan met elkaar in discussie. Hoe gevaarlijk is de alternatieve geneeskunde nu eigenlijk? Zijn die behandelingen effectief of niet? 'Baat het niet, dan schaadt het ook niet,' is een veel gehoorde uitdrukking als het gaat om alternatieve geneeskunde. Maar is dat eigenlijk wel zo? Gaan de huisarts en de alternatieve therapeut ooit nog eens samenwerken? Zijn excessen, zoals bij Sylvia Millecam, te voorkomen?

Het is naar aanleiding van de serie uitgedokterd?! Heb het zelf niet gevolgd, maar ik ga in ieder geval even kijken op uitzendinggemist.

http://uitgedokterd.ncrv.nl/

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #52 Gepost op: 04 juni 2008, 18:46:49 »
En nou juist kamillethee mag je ook niet te veel van ivm vergeetachtigheid.

Dat wist ik nog niet, hoeveel is te veel?
Ik weet het niet meer, maar meerdere koppen was in elk teveel. Ik ken een jongen die het ook merkte.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #53 Gepost op: 04 juni 2008, 21:57:39 »
En nou juist kamillethee mag je ook niet te veel van ivm vergeetachtigheid.

Dat wist ik nog niet, hoeveel is te veel?
Ik weet het niet meer, maar meerdere koppen was in elk teveel. Ik ken een jongen die het ook merkte.

Ik merk gelukkig niks van vergeetachtigheid, maar is niet blijvend neem ik aan die vergeetachtigheid he? Anders zou het lijkt me wel algemeen bekend zijn.
6 paracetamols per dag wat ik paar jaar gedaan heb is ook niet gezond en werkt minder goed. Of gewoon wat consequenter me oefeningen doen :P

Aiko

Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #54 Gepost op: 05 juni 2008, 13:32:57 »
6 paracetamols per dag wat ik paar jaar gedaan heb is ook niet gezond en werkt minder goed. Of gewoon wat consequenter me oefeningen doen :P

Daar is je lever niet blij mee, nee, en een overdosis kan leiden tot een hoogst nare dood. De gebruiksaanwijzing heeft het over een paar weken gebruik, ten hoogstens.

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #55 Gepost op: 05 juni 2008, 22:37:19 »
6 paracetamols per dag wat ik paar jaar gedaan heb is ook niet gezond en werkt minder goed. Of gewoon wat consequenter me oefeningen doen :P

Daar is je lever niet blij mee, nee, en een overdosis kan leiden tot een hoogst nare dood. De gebruiksaanwijzing heeft het over een paar weken gebruik, ten hoogstens.
"

Ik weet het, wist het alleen toen nog niet, was 15 toen dat begon, geen idee of dat toen ook al in de gebruiksaanwijzing stond dat dat maar een paar weken gebruikt mag worden zo vaak, ik wist dat namelijk echt niet, en hoe vaak wordt wel niet gezegd als je rugpijn etc hebt neem maar 2 paracetamols, zolang het er maar niet meer dan 6 per dag zijn. Toen wist ik alleen dat het er niet meer dan 6 per dag mochten zijn en niet meer dan 2 per 4 uur. Inmiddels alweer 7 jaar geleden dat ik 15 was. Heb denk ook last van me lever als ik paracetamol inneem, aan de rechterkant bij de onderste ribben, net als maagpijn eigenlijk maar dan aan de andere kant.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #56 Gepost op: 06 juni 2008, 00:13:20 »
Ik weet het, wist het alleen toen nog niet, was 15 toen dat begon, geen idee of dat toen ook al in de gebruiksaanwijzing stond dat dat maar een paar weken gebruikt mag worden zo vaak, ik wist dat namelijk echt niet, en hoe vaak wordt wel niet gezegd als je rugpijn etc hebt neem maar 2 paracetamols, zolang het er maar niet meer dan 6 per dag zijn. Toen wist ik alleen dat het er niet meer dan 6 per dag mochten zijn en niet meer dan 2 per 4 uur. Inmiddels alweer 7 jaar geleden dat ik 15 was. Heb denk ook last van me lever als ik paracetamol inneem, aan de rechterkant bij de onderste ribben, net als maagpijn eigenlijk maar dan aan de andere kant.

Voor alle medicatie geld dat je die nooit langdurig mag nemen zonder doktersadvies.  En een dokter zou toch echt moeten weten dat langdurig gebruik van paracetamol slecht is voor de lever.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #57 Gepost op: 06 juni 2008, 12:58:43 »
Paracetamol is hier vrij te krijgen, dus ik denk niet dat er een dokter aan te pas is gekomen.

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #58 Gepost op: 06 juni 2008, 16:18:04 »
Heb op me 15de een ongeluk gehad, toen is dat begonnen, en toen is me wel gezegd geworden van neem maar 2 paracetamols als je pijn hebt maar ja, pijn ging niet over, na een paar maanden weer bij de huisarts geweest en heb toen meen ik wel gezegd dat ik paracetamol ervoor in nam, maar vast niet bij gezegd hoe vaak enzo, ben ook maar een paar keer bij de huisarts voor geweest. Ben wel toen ik 17, 18 was gestopt met die paracetamol, gebruik het maar af en toe nu en ik probeer niet meer dan 4 per dag in te nemen dan.
Ach ja, leef nog he :P

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #59 Gepost op: 06 juni 2008, 17:42:05 »
Paracetamol is hier vrij te krijgen, dus ik denk niet dat er een dokter aan te pas is gekomen.

Ook in België is paracetamol vrij te verkrijgen, en daar heb ik op zich geen probleem mee.  Maar het is gewoon niet slim om jarenlang medicatie te nemen zonder er eens grondig met een dokter over te spreken en je goed te informeren over de mogelijke neveneffecten.