Vegatopia Forum

Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #20 Gepost op: 11 mei 2008, 17:49:11 »
een schande dat ziekenfondsen (of hoe jullie dat in Nederland ook noemen) hun geld besteden aan zulke zaken.

+1

Je zou er bijna gewetensbezwaard premieweigeraar van worden. :)

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #21 Gepost op: 11 mei 2008, 23:13:11 »
-1

Heb je de programma's gevolgd over de verdoezelde fouten in de reguliere zorg?

Operatie geslaagd, patient overleden.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #22 Gepost op: 11 mei 2008, 23:25:36 »
Ik vind het ook een beetje raar dat dat er hier vanwege het optreden van een paar kwakzalvers, een complete tak van sport van tafel wordt geveegd, terwijl de reguliere geneeskunde in verhouding veel meer slachtoffers maakt en daarnaast amper doet wat ze zou moeten doen, te weten genezen.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #23 Gepost op: 11 mei 2008, 23:27:11 »
+ 1.000.000.000.000 en mijn pappa zit bij de pliesie lekker puh.

Even serieus, er kunnen best fouten optreden. De ellende van het alternatieve circuit is dat er geen methode is om van fouten te leren, want men lijkt steeds te weten waarom er iets mis is (god man, breek me de bek niet open, ik kwam kort geleden nog iets tegen van een of andere Duitser die de oorlog in Irak op het conto van de reguliere geneeskunde wou schrijven. Afleidingsmanoeuvre. Echt). En ontken alsjeblieft niet de werkzaamheid van de reguliere geneeskunde, mensen leven nu wel een beetje langer en een beetje gezonder dan pakweg honderd jaar geleden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #24 Gepost op: 11 mei 2008, 23:42:40 »
terwijl de reguliere geneeskunde in verhouding veel meer slachtoffers maakt

Er worden zeker - en spijtig genoeg soms dodelijke - fouten gemaakt.  Waar er gehakt wordt vallen er spaanders, en de regulieren geneeskunde is nogal algemeen aanvaard, dus natuurlijk vallen er daar opvallend meer slachtoffers.  En deze slachtoffers worden in de regulieren geneeskunde ook geregistreerd en in 'onze' geneeskunde gebeurt er dan meestal uitgebreid onderzoek naar wat er mis liep.

en daarnaast amper doet wat ze zou moeten doen, te weten genezen.

Geloof je dat echt?  De wereld zou er - op vlak van gezondheid - nogal wat anders uitzien zonder deze regulieren geneeskunde.  Wat de reguliere geneeskunde jaarlijks van mensenlevens red, alleen al maar door vaccinaties tegen polio, mazelen en tetanus, door kankerbestrijding en door geneesmiddelen tegen kanker, daar kan je een paar miljoenensteden met vullen.

Ik vind het ook een beetje raar dat dat er hier vanwege het optreden van een paar kwakzalvers, een complete tak van sport van tafel wordt geveegd,

Ik reageerde slechts op de concrete vraag over de methoden die Laurita had laten toepassen.  Ik sluit dus niet uit dat er hier en daar nuttige en werkzame 'alternatieve' geneeswijzen bestaan.  Nader onderzoek lijkt me daarin nuttig.
Ik vind het wel problematisch dat ziekenfondsen, maar ook de 'alternatieve sector' het helemaal niet nodig achten deze 'alternatieven' met wetenschappelijke methoden naar waarde te laten schatten.
En ik heb reden om aan te nemen dat dan zou blijken dat het aantal kwakzalvers zich niet beperkt tot een 'paar', maar dat er veel meer kaf tussen het koren zit dan er koren zelf is.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #25 Gepost op: 12 mei 2008, 09:36:33 »

Vroeger ging men natuurlijk dood. Tegenwoordig regulier.

De medische wetenschap is in staat om het leven te rekken, en kennelijk is men op zoek naar het eeuwige leven.
Maar volgens mij bestaat tegenwoordig de kans, dat je eeuwig dood gaat.

("Ah, dat medicijn slaat kennelijk niet aan, zullen we een ander proberen, mogelijk dat je dan toch nog de allerallerlaatste aflevering van GTST kan zien.")

Geef mij maar een natuurlijke geneeswijze, of een natuurlijke dood.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #26 Gepost op: 12 mei 2008, 10:46:08 »

Vroeger ging men natuurlijk dood. Tegenwoordig regulier.

De medische wetenschap is in staat om het leven te rekken, en kennelijk is men op zoek naar het eeuwige leven.
Maar volgens mij bestaat tegenwoordig de kans, dat je eeuwig dood gaat.

("Ah, dat medicijn slaat kennelijk niet aan, zullen we een ander proberen, mogelijk dat je dan toch nog de allerallerlaatste aflevering van GTST kan zien.")

Geef mij maar een natuurlijke geneeswijze, of een natuurlijke dood.


Prima als je zo denkt, van mij mag je vandaag nog natuurlijk doodgaan. Zelf ben ik blij dat ik vanavond gewoon tv kan kijken en dat is dankzij de reguliere gezondheidszorg.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #27 Gepost op: 12 mei 2008, 11:06:24 »

Vroeger ging men natuurlijk dood. Tegenwoordig regulier.

De medische wetenschap is in staat om het leven te rekken, en kennelijk is men op zoek naar het eeuwige leven.
Maar volgens mij bestaat tegenwoordig de kans, dat je eeuwig dood gaat.

("Ah, dat medicijn slaat kennelijk niet aan, zullen we een ander proberen, mogelijk dat je dan toch nog de allerallerlaatste aflevering van GTST kan zien.")

Geef mij maar een natuurlijke geneeswijze, of een natuurlijke dood.


Of hoe men het kind met het badwater wil wegwerpen ...

Geef mij maar een natuurlijke geneeswijze, of een natuurlijke dood.

Wat denk je dat het werkzame bestanddeel van b.v. een aspirine is?

Als je morgen een goed behandelbare maar levensbedreigende ziekte krijgt betwijfel ik dat je nog zo zal spreken.  Ik kan het niet uitsluiten en dan is het jouw goed recht om dood te gaan ook als de reguliere geneeskunde je misschien perfect kan redden.  Of je vrienden en familie je die houding zullen vergeven is dan weer een andere vraag.

Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #28 Gepost op: 12 mei 2008, 11:08:03 »

Ik hoop toch van ganser harte dat ik de allerlaatste aflevering van GTST niet hoef te zien.  :P

(Ten overvloede: dat geldt natuurlijk voor alle afleveringen.)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #29 Gepost op: 13 mei 2008, 15:49:53 »

Vroeger ging men natuurlijk dood. Tegenwoordig regulier.

De medische wetenschap is in staat om het leven te rekken, en kennelijk is men op zoek naar het eeuwige leven.
Maar volgens mij bestaat tegenwoordig de kans, dat je eeuwig dood gaat.

("Ah, dat medicijn slaat kennelijk niet aan, zullen we een ander proberen, mogelijk dat je dan toch nog de allerallerlaatste aflevering van GTST kan zien.")

Geef mij maar een natuurlijke geneeswijze, of een natuurlijke dood.



 :O jaaaa, terug als vroegermet alleen maar natuurlijke geneeswijzen en stuff.
of anders kunnen we mss leven zoals bepaalde delen in afrika of andere amazonegebieden, lekker natuurlijk :)
dan worden we allemaal weer gezellig gemiddeld 30 jaar, en wordt bevallen weer natuurlijk, levensgevaarlijk én meer voorkomend wegens geen pil en andere maatregelen.
en dan schaffen we alle verdovingen en pijnmedicatie af, want ja pijn is iets westers. als je lichaam in balans is, is dat zo'n ramp nog niet.
we enten niemand in, een epidemietje of 2, om samen met je familie door te maken en uit te zitten, dat brengt je dichter bij mekaar (mss ook omdat je met minder bent :yes:).
diabetes, glaucoom, hoge bloeddruk en reuma, we laten ons allemaal gezellig blind en kreupel worden...

kortom, spanning verzekerd!afschaffen die reguliere geneeskunde! en als we grote problemen hebben, dan kelen we toch gewoon een geit? ( of mss een seitan-geit aangezien we hier met vegetariërs zitten )  ;)


(dit is geen aanval op alternatieve geneeswijzen, maar een kind is inderdaad geen badwater)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #30 Gepost op: 13 mei 2008, 16:33:22 »
een schande dat ziekenfondsen (of hoe jullie dat in Nederland ook noemen) hun geld besteden aan zulke zaken.

+1

Je zou er bijna gewetensbezwaard premieweigeraar van worden. :)

Nou ja, dat vind ik niet helemaal eerlijk. Ik heb een aanvullende verzekering, dus ik betaal hier gewoon meer premie voor hoor! Aangezien ik vorig jaar ook premie hiervoor heb betaald, maar ik helemaal niks heb gedeclareerd denk ik dat we aardig quite spelen ;)

"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #31 Gepost op: 13 mei 2008, 16:51:30 »

Ik hoop toch van ganser harte dat ik de allerlaatste aflevering van GTST niet hoef te zien.  :P

Als je die vandaag zou kunnen zien, zou je dan toch niet een klein beetje opgelucht zijn?

OT: wat vandaag alternatief is, kan over tien jaar regulier zijn.

Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #32 Gepost op: 13 mei 2008, 16:56:42 »
Als je die vandaag zou kunnen zien, zou je dan toch niet een klein beetje opgelucht zijn?

Dat zou een hele opluchting zijn ja, zolang ik die maar niet hoef te zien.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #33 Gepost op: 13 mei 2008, 20:33:13 »
Mijn excuses voor mijn opmerkingen als deze verkeerd aankwamen. Het is natuurlijk een zeer persoonlijke mening. Ik had niet de intentie om heftige reacties op te roepen.

 :-[
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Helen

Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #34 Gepost op: 17 mei 2008, 14:52:53 »
Maarreeeh, even tussendoor 'bij de weg' en ondertussen:
een weekje verder........ al iets gemerkt?


Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #35 Gepost op: 18 mei 2008, 10:41:54 »
Even tussen die twee haakjes: een natuurlijke bevalling is het veiligst hoor. Zelfs gewoon in je eigen bed. Niet om me in de hele discussie te mengen, maar toch. Geef het even mee.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #36 Gepost op: 18 mei 2008, 11:09:58 »
Okee, weten we dat ook weer ;)

In Nederland mag je gewoon thuis bevallen en is een ziekenhuisbevalling al een indicatie dat er moeilijkheden verwacht worden. Dan lijkt het me makkelijk om te stellen dat een thuisbevalling "veiliger" is, terwijl het eigenlijk dus gewoon de bevallingen zijn waarbij mogelijk iets kan misgaan die al preventief naar het ziekenhuis gehaald worden. Geen wonder dat de statistieken voor complicaties dan aangeven dat er meer optreden in een ziekenhuis.

Zijn er ook vergelijkende statistieken met andere landen? Het liefst met dezelfde ziekenhuisprocedures bij bevalling? Dus bijvoorbeeld niet standaard een ruggenprik?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #37 Gepost op: 19 mei 2008, 13:21:20 »
Onderzoek heeft uitgewezen dat bevallingen in het ziekenhuis (en dat zijn bijvoorbeeld mensen die in het ziekenhuis bevallen omdat ze dat willen, omdat ze thuis niet kunnen (bijvoorbeeld verbouwing) bevallen, omdat er in de buurt geen noodhulp is, bijvoorbeeld afgelegen dorpjes op het boerenland en men het veiliger acht just in case ook wanneer daarvoor geen reden is) leiden tot meer ingrepen omdat ze daar voorhanden zijn. Dus vergelijkbare bevalling thuis leidt niet tot een ingreep en die in het ziekenhuis wel.

Vergelijkbare statistieken met andere landen zijn bijna niet mogelijk omdat vrijwel alleen Nederland een goede medische infrastructuur heeft en mensen kunnen toch thuisbevallen. Zelf in Zwitserland bevallen en daar is buiten het ziekenhuis bevallen dermate gecompliceerd dat je zo ongeveer de dag na conceptie moet beginnen met organiseren. Daar zijn bijvoorbeeld vroedvrouwen ook dermate slecht opgeleid dat ze voor een groot deel niet zouden kunnen helpen.
Ook worden de statistieken ernstig verstoord door de vele echo's (waarvan het gezondheidsrisico voor de foetus/baby nog steeds onder discussie ligt) waardoor allerhande afwijkingen dusdanig vroeg worden ontdekt dat dat vaker leidt tot zwangerschapsafbrekingen (in Zwitserland krijg je zoveel tests aangeboden dat je er helemaal paranoïde van wordt) in een vroeger stadium van de bevalling. Ook kun je daar vaak 'op bestelling' bevallen of een keizersnede krijgen, en een gecontroleerde bevalling kan dermate goed voorbereid worden etc. etc. etc.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2008, 13:21:50 door Hausfrau »
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #38 Gepost op: 19 mei 2008, 16:25:54 »
Maarreeeh, even tussendoor 'bij de weg' en ondertussen:
een weekje verder........ al iets gemerkt?



Uhm....nou....eerlijk gezegd ben ik nog niet met alle druppels en korreltjes begonnen. Ik heb de afspraak van volgende keer afgezegd, ik geloof er niet zo in bij deze meneer. Ik ga morgen toch maar met de druppeltjes beginnen. Kan vast geen kwaad.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Helen

Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #39 Gepost op: 19 mei 2008, 19:57:59 »
Nee, vast niet. Maar soms (of eigenlijk heel vaak) hoef je natuurlijk ook niet te snáppen hoeofwaarom het werkt, maar blijkt het gewoon te werken. Heb ik zelf ook ervaren, weet nog steeds niet hoe, maar ben er iig wel vanaf gekomen.
Nou, succes er maar weer mee.