Vegatopia Forum

Lunch

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.567
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Lunch
« Reactie #20 Gepost op: 01 mei 2008, 14:02:39 »
Vanochtend (ehm, vanmiddag) heerlijk gebruncht met pannenkoeken. Ik hartige pannenkoeken met groente, kaas en verse salie (groeit als onkruid!), Kristof zoet met appelmoes en kaneel-suiker. Mjam! En het mooie is, Kristof is de kok als het om pannenkoeken gaat  :D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Lunch
« Reactie #21 Gepost op: 06 mei 2008, 17:08:46 »
Hee, dat is bij ons ook zo!
Geldt ook voor frituren hier.  ;D

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Lunch
« Reactie #22 Gepost op: 06 mei 2008, 21:40:25 »
Bij ons is dat aardappel bakken en frituren.
Pannekoek bakken kan ik zelf, maar dat mag alleen als toetje of een flensje als onderdeel van de maaltijd gevuld met groenten ofzo.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Lunch
« Reactie #23 Gepost op: 06 mei 2008, 21:42:22 »
Mijn vriend bakt ook de pannenkoeken. Ik kan dat best, maar hij vind dat zo leuk en daarom worden ze ook lekkerder.

Hij maakt ook lekkere broodjes klaar 's ochtends.

Frituren doe ik nooit.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Lunch
« Reactie #24 Gepost op: 06 mei 2008, 22:58:19 »
Bij ons is dat aardappel bakken en frituren.
Pannekoek bakken kan ik zelf, maar dat mag alleen als toetje of een flensje als onderdeel van de maaltijd gevuld met groenten ofzo.

Oja gebakken aardappels ook! Die kan ik ook al niet..

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunch
« Reactie #25 Gepost op: 07 mei 2008, 10:22:09 »
De pannekoeken van mijn vriend zijn meestal lekkerder, en volgens mij komt dat omdat ik altijd net te weinig boter wil gebruiken ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunch
« Reactie #26 Gepost op: 07 mei 2008, 10:50:28 »
Bij ons is dat aardappel bakken en frituren.
Pannekoek bakken kan ik zelf, maar dat mag alleen als toetje of een flensje als onderdeel van de maaltijd gevuld met groenten ofzo.

Oja gebakken aardappels ook! Die kan ik ook al niet..

ik ook niet en dan vind ik ze ook helemaal niet lekker, terwijl als een ander ze bakt ik het wel lekker vind  :heehee:
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Lunch
« Reactie #27 Gepost op: 09 mei 2008, 17:23:23 »
Eenvoudig doch voedzaam eet ik al jaren als lunch alinson-meergranen-brood met (marmite en pindakaas).
Gewoon thuis klaargemaakt en gegeten op klokslag 10:00, 13:00 en 15:00.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Lunch
« Reactie #28 Gepost op: 09 mei 2008, 17:54:02 »
Op mijn werk krijgen we lunch (hoe geweldig luxe is dat??). Iemand doet boodschappen, we dekken de tafel en eten met z'n allen aan tafel. Er is dan altijd lekker vers brood, heel veel soorten beleg, salade, komkommer, tomaat. Bij mij komt het dan nog steeds neer op de Hollandse lunch van belegde boterhammen en karnemelk en dat bevalt me prima!

Als we op een vrije dag uit lunchen gaan (wat mijn vriend erg graag doet en ik ga graag mee) dan eten we eigenlijk ook altijd een broodje (luxer dan de gewone boterham) en niet iets warms ofzo. Er staat vaak ook weinig anders op de kaart.

Als ik op vakantie buiten de deur lunch wil ik wel nog ns voor de maaltijd gaan, dat lukt daar ook een stuk makkelijker natuurlijk. En dan een middagdutje en dan 's avonds weer uit eten  8)

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunch
« Reactie #29 Gepost op: 29 november 2009, 13:01:19 »
Mooie plek om eens te beginnen over vega clubsandwiches; ik ken welgeteled één recept; brood, mayo met tuinkruiden, rucola, romaantjes, rode ui, brood, avocado, ger. pijnboompitjes, plakjes ei, beetje mayo met tk en afsluiten met brood.
Half gejat uit een vegetarisch ikea kookboek, maar dan lekkerder.
Iemand nog andere succes ideeen?

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Lunch
« Reactie #30 Gepost op: 14 december 2009, 20:47:42 »
Thuis vind ik het heerlijk om 's middags soep te eten, of broodjes tussen de grill (gewoon met kaas of mozzarella-pesto-rucola) of vegihotdogs!

Op stage ga ik altijd 's middags verse broodjes halen, dat varieert van Turks brood, tot keizerbroodjes e.a. We hebben een koelkast dus daar ligt mijn beleg in, kruidenkaas, gewone kaas, geitenkaas (en honing), Ramboll met noten, vega salami, vega boterhamworst, ... Als ik van de dag ervoor restjes pasta heb maak ik daar soms pastasalade van om mee te nemen..
Op uni ga ik me meestal een broodje halen, ze zijn niet te duur en best lekker (en ik heb momenteel maar 1dag/week les).


Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunch
« Reactie #32 Gepost op: 22 december 2009, 20:03:53 »
:heart: Dank je dank je dank je!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunch
« Reactie #33 Gepost op: 22 februari 2010, 23:14:21 »
Als ik thuis ben, eet ik meestal wel vrij veel. De lunch is wel mijn favoriete maaltijd. Het liefst met soep erbij.

Op mijn werk behelp ik me met een bakje cup a soup en 3-4 boterhammen: vaak pindakaas of kaas met tomaat.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Tania

Re:Lunch
« Reactie #34 Gepost op: 10 april 2010, 15:34:28 »
Als drukbezette eindexamenklant, moet ik mijn middagmaal meestal op school nuttigen, waar het dan ook bestaat uit schamele witte bammetjes met iets zoets, vooral hagelslag of hazelnotenpasta, of kaas. Verder een flesje water of sap, maar daar houdt het dan wel mee op.

Op maandag, dinsdag en woensdag, echter, heb ik maar 3 uurtjes les, waardoor een iets luxere lunch is toegestaan. Geroosterd brood met roomboter en kaas, met een flinke omelet, is mijn absolute favoriet   :-*

Pannenkoeken bak ik veel en graag, vooral wanneer mijn papa niet thuis is (hij heeft een hekel aan die dingen). En dan niet met mix, maar met volkorenmeel, melk en eieren, en dan gewoon net zolang bloem en melk toevoegen tot het beslag de perfecte dikte heeft. Zo heb ik het van mijn oma geleerd, toen ik daar als 13-jarige snotneus een lang weekend aan het logeren was. Als avondeten met kaas of appel meegebakken, of simpelweg met stroop. Bij het ontbijt koud, bestrooid met kristal suiker, en dan opgerold en in een stukje keukenpapier gewikkeld zo uit het vuistje. Heerlijk  :yummie: :vork:
« Laatst bewerkt op: 10 april 2010, 15:37:46 door Tania »

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunch
« Reactie #35 Gepost op: 22 februari 2011, 12:53:52 »
*Schop*
Het is voorjaarsvakantie, dus alle tijd voor de lunch. Gisteren groentepannenkoeken gemaakt en vandaag tomaten-Mexicaanse groentesoep met lekker veel knoflook, chilikruiden en een lepeltje zure room. Erbij zelfgebakken brood met verse roomkaas  :yummie:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunch
« Reactie #36 Gepost op: 24 februari 2011, 14:38:59 »
Vandaag een heerlijk noten/rozijnen/tutti frutti-brood gebakken met ei, melk, kaneel en vanillesuiker erdoor en royaal bestrooid met sesamzaad.
Er zijn slechts vier plakjes over voor in de vriezer.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunch
« Reactie #37 Gepost op: 24 februari 2011, 14:43:52 »
klinkt idd erg lekker!

Hier wordt t zo een broodje van de subway, uhm ja ik hem zo pas lunch..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunch
« Reactie #38 Gepost op: 01 maart 2011, 13:20:26 »
Een tosti van heel donkerbruin brood met kaas en jalepeno  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunch
« Reactie #39 Gepost op: 16 maart 2011, 13:20:00 »
Tomaten-groentesoep met vermicelli en vers gebakken speltbrood met roomkaas en rucola.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.