Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod bij Delhaize

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Gepost op: 18 april 2008, 17:50:05 »
Aangezien we hier met belgen en nederlanders zitten, is het interessant om naast de AH-draad ook een Delhaizedraad te maken, lijkt mij.
Promoties, nieuwe dingen, probleemgevallen, extra lekkers, ... Meld het hier allemaal, dan kan iedereen er gezellig gebruik van maken!  :thumbsup:

Net gekocht in Delhaize: vegetarische préparé van Nikita (wortel-en paprikapureetje met hele bolletjes peper, stukjes paprika en stukjes wortel in).
Het is súperlekker op een berenbruin broodje met wat sla, gedroogde tomaatjes en artisjokhartjes. Mmmm...

Meer? Laat maar komen!
« Laatst bewerkt op: 18 april 2008, 19:13:27 door IneN »

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2008, 19:25:40 »
Net gekocht in Delhaize: vegetarische préparé van Nikita (wortel-en paprikapureetje met hele bolletjes peper, stukjes paprika en stukjes wortel in).
Het is súperlekker ...

Daar sluit ik me graag bij aan.  't Wordt tijd dat ik die préparé nog eens koop.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2008, 13:55:47 »
jaaaaaaah!
een delhaizedraad  :)

de wortelpreparé is wel een beetje fleps op zich, vind ik, maar ik beleg hem altijd met tabasco, mosterd, katchup, augurkjes en rauwe ajuinsnippertjes. net een echte martino.

wat ik raar vind, is dat er in elke delhaize wel een ander assortiment quorn is, en zelfs dingen die niet op de site van quorn terug te vinden zijn soms.
hmmmmmm, overlaatst had ik quornsatétjes en daar zat een soort loempiasausje bij, dat je de laatste minuut mee moest bakken. dat zette dan een beetje aan (per ongeluk een beetje veel bij mij)  maar het karameliseerde er zich dan helemaal rond. hmmmmmm...
maar het is alleen maar in de delhaize in deurne te verkrijgen  :(

en mijn allerfavorietste ding, dat ze ook bij de GB hebben, zijn quorndipps.  die smaken écht fantastisch.
dat is 1 van de lievelingsetens van mijn vriend, nochtans een verstokte vleeseter.  met vers zelf afgebakken broodjes, en wat sla, tomaatje, en vooral veel opgebakken ajuin zoals in een echt hamburgerkraam en ook opgebakken paprika.
en ketchup, natuurlijk, en helemaal decadent, een klodder mayonaise.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #3 Gepost op: 21 april 2008, 15:06:29 »
Die satéetjes had ik ook, met kerst. Ik heb ze toen bij Delhaize in Antwerpen gekocht, dus hier waren ze toen ook! (nu niet meer, geloof ik, heb ze niet meer zien liggen alleszinds).
Ik at vrijdag de griekse salade van Delhaize > heel lekkere fetakaas! Jammer genoeg wel veel tomaat, daar hou ik niet zo van.
Wat mij toen ook opviel; wat is corn flakes dúur  :o

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2008, 15:07:45 »
jaaaaaaah!
een delhaizedraad  :)

de wortelpreparé is wel een beetje fleps op zich, vind ik, maar ik beleg hem altijd met tabasco, mosterd, katchup, augurkjes en rauwe ajuinsnippertjes. net een echte martino.


Er is trouwens wortel'préparé' en 'martino'. Ik heb alleen de eerste al geproefd. Volgende keer koop ik 'martino', heb jij 'm dus al gehad?

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #5 Gepost op: 21 april 2008, 15:15:48 »
ik vind ze allebei nogal gelijkaardig smaken, eigenlijk...
daarom haal ik ze altijd door mekaar, en beleg ze allebei met bovengenoemde smurrie  :D

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #6 Gepost op: 21 april 2008, 15:24:16 »
Leuk :) Ik lees volgende keer eens de ingrediënten, misschien haal ik daar al wat uit :)
Voor de rest shopt hier niemand bij Delhaize, of wat? :) :)

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #7 Gepost op: 23 april 2008, 20:34:13 »
ik vind ze allebei nogal gelijkaardig smaken, eigenlijk...
daarom haal ik ze altijd door mekaar, en beleg ze allebei met bovengenoemde smurrie  :D

Ik heb net de martino in huis gehaald, smaakt echt zowat hetzelfde, alleen is deze véél en véél pikanter dan de préparé. Ik prefereer dan toch maar de préparé, doe liever zelf naar smaak (van het moment) peper/... op/in mijn eten.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #8 Gepost op: 24 april 2008, 13:02:42 »
ik vind ze allebei nogal gelijkaardig smaken, eigenlijk...
daarom haal ik ze altijd door mekaar, en beleg ze allebei met bovengenoemde smurrie  :D

Ik heb net de martino in huis gehaald, smaakt echt zowat hetzelfde, alleen is deze véél en véél pikanter dan de préparé. Ik prefereer dan toch maar de préparé, doe liever zelf naar smaak (van het moment) peper/... op/in mijn eten.

ah, ja, ik doe er zelf zoveel waanzinnig pikante smurrie op dat dat beetje pikante verschil mij nog niet is opgevallen  :)

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2008, 14:27:46 »
Vandaag gespot bij Delhaize: 2 nieuwe producten in het vegetarische gamma.
Van Greenway. Gemarineerde tofublokjes (ik geloof provençaals) en van die vegetarische gehaktfriemeltjes :)
Zag er leuk en fris (de verpakking is fris groen :) ) uit!

Edit: kent iemand de producten van Greenway?
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2008, 14:30:38 door IneN »

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2008, 14:49:17 »
greenway vind ik zo'n beetje als tivall en garden gourmet en al van die dingen waar ik niet meer precies de naam van weet.

heb je trouwens al eens in de diepvriesafdeling gekeken? daar staan vegetarische balletjes die super lekker zijn voor bij de frietjes (ach ja, die lust je niet ;))
maar toch; ze zijn echt super lekker, ik gooi ze bij ons thuis altijd in de frietketel als de rest curryworsten en dergelijke naar binnen werkt.
de diepvrieshamburgers ben ik beu-gegeten, maar eens vond ik ze ook lekker. het is al lang geleden, mss ga ik ze nog eens halen...

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2008, 22:49:59 »
Belgische madammekes ;)!
Ik ga vrijdag voor een week naar Malmedy in België. Hebben jullie nog tips waar ik lekkere vegetarische en bio-spullen kan kopen? We hebben een huisje gehuurd, dus ik kan zelf koken.
Bedankt!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2008, 08:28:58 »
Belgische madammekes ;)!
Ik ga vrijdag voor een week naar Malmedy in België. Hebben jullie nog tips waar ik lekkere vegetarische en bio-spullen kan kopen? We hebben een huisje gehuurd, dus ik kan zelf koken.
Bedankt!

De twee grootste supermarkten in Malmedy zijn Carrefour en Colruyt. Daar moet je zeker wat vinden. Er is ook een AD Delhaize en een GB. Aanbod is vaak afhankelijk van wat de vraag is en die is in Wallonië volgens mij niet vaak al te groot naar vegaspul. Of er een biowinkel is dat weet ik niet. Vergeet niet dat de boodschappen in België duurder zijn dan in Nederland.
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2008, 08:29:30 door Brent »

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2008, 15:54:59 »
Belgische madammekes ;)!
Ik ga vrijdag voor een week naar Malmedy in België. Hebben jullie nog tips waar ik lekkere vegetarische en bio-spullen kan kopen? We hebben een huisje gehuurd, dus ik kan zelf koken.
Bedankt!

De twee grootste supermarkten in Malmedy zijn Carrefour en Colruyt. Daar moet je zeker wat vinden. Er is ook een AD Delhaize en een GB. Aanbod is vaak afhankelijk van wat de vraag is en die is in Wallonië volgens mij niet vaak al te groot naar vegaspul. Of er een biowinkel is dat weet ik niet. Vergeet niet dat de boodschappen in België duurder zijn dan in Nederland.

Ja? Zijn boodschappen duurder? Waarom dan? En duurder vergeleken met welke winkel? Met de Aldi snap ik bv. Met de bio-winkel zou ik niet snappen. Wat is zo'n AD Delhaize (ik had ff op de site gekeken maar kon er geen wijs uit worden)? Maar Carrefour zou wel vegaspul moeten hebben? En wat voor een supermarkt is Colruyt? Hihihi, wat een vragen he!
Bedankt!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2008, 16:34:45 »
[Ja? Zijn boodschappen duurder? Waarom dan? En duurder vergeleken met welke winkel? Met de Aldi snap ik bv. Met de bio-winkel zou ik niet snappen. Wat is zo'n AD Delhaize (ik had ff op de site gekeken maar kon er geen wijs uit worden)? Maar Carrefour zou wel vegaspul moeten hebben? En wat voor een supermarkt is Colruyt? Hihihi, wat een vragen he!
Bedankt!

De prijzenslag tussen de supermarkten is in Nederlander harder gevoerd dan in België.  Dit is één van de factoren (waarschijnlijk niet de enige factor) die maakt dat de voedingsprijzen in België gemiddeld hoger liggen dan in Nederland.  Of dat ook zo is voor bio-winkels durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het zou me niet verbazen.

Delhaeze:

Een grote Delhaeze komt volgens mij van alle Belgische supermarkten nog het dichtst bij het Nederlandse Albert Heijn.  Een groot assortiment, ook van vele speciale zaken, goede kwaliteit maar wel redelijk duur, zeker ook wat fruit en groenten betreft.
Je vindt er wel wat spul voor vegetariërs, zoals verschillende 'vleesvervangers' van Tivall.
Hun bio-assortiment zit tussen dat van de GB en de Colruyt is.

GB:

Een supermarkt die niet weet wat hij wil.  Zit wat prijs, 'netheid' en aanbod 'speciale spullen' ergens tussen de Delhaeze en de Colruyt in.  Een redelijk assortiment aan een redelijke prijs, maar vegetariërs kunnen toch beter terecht bij de Delhaeze.  Voor bio-voeding moet je niet naar de GB.

Carrefour:

Hangt samen met de GB en hoewel ik nog niet zo vaak in Carrefours ben binnen geweest is het naar mijn gevoel een grote GB met een veel groter assortiment en ook veel niet-voeding-spul.  Maar ik betwijfel dat ze een groot aanbod hebben voor vegetariërs (anders had ik dat waarschijnlijk al wel ergens horen zeggen).

Colruyt:

Staat bekend om zijn lage prijzen en vriendelijke bediening.  Het assortiment is erg afhankelijk van de zeer variabele oppervlakte maar in vergelijking met b.v. de Delhaeze beperkt, zeker wat betreft 'speciale producten'.  In de diepvries hebben ze wel wat (grote zakken) vegaspul en ook in de koelruimte hebben ze meestal wel tofu, seitan, quorn maar zeker niet het assortiment van een grote Delhaeze.
Van alle productgroepen verkopen ze meestal ook minimum één bio-variant.
Voor groenten en fruit is de Colruyt het beste van alle Belgische supermarkten.  Goede kwaliteit en wel wat keuze en dit aan een zeer goede prijs.
Hun aanbod aan b.v. fruitsappen vind ik dan weer teleurstellend.


Samengevat:

Als ik fruit en groeten wil kopen of goedkoop 'gewoon' spul of bepaald standaard biospul, dan ga ik naar de Colruyt.  Wil ik vleesvervangers of speciale dingen (b.v. om Indisch te koken of een lekker fruitsapje), dan ga ik naar de Delhaeze.

P.S.: Vanwaar het vooroordeel dat enkel 'Madammekes' weten wat er in winkels te krijgen is?  ;)
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2008, 16:39:01 door Ligfietsertje »

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #15 Gepost op: 22 mei 2008, 16:43:13 »
Leuk :) Ik lees volgende keer eens de ingrediënten, misschien haal ik daar al wat uit :)
Voor de rest shopt hier niemand bij Delhaize, of wat? :) :)

Ik wissel tussen de Delhaeze (ik ben verslaafd aan het biologische appel-mango-sap van de Delhaeze), de Colruyt (voor fruit en groeten en diepvriesspul) en biowinkels.  (Toen er nog een GB vlak bij mij was ging ik wel vaker naar de GB.)

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #16 Gepost op: 22 mei 2008, 16:48:40 »
perfect samengevat, kan niet beter doen  :)

ik ga meestal bij de carefour winkelen (hier dichtste bij, met fiets goed doenbaar) en de dingen van de 'witte producten' daar zijn bijna net zo goedkoop als in de colruyt.
maar omdat die zo groot is, verkopen ze er best heel veel vega-spul. en ook ben ik eens in een GB geweest met nog een extra merk vegetarische voeding (garden life, ofzoiets) maar dat hebben ze blijkbaar alleen maar in die GB, die waanzinnig groot is. (ze hadden een chilli graanburger ofziets, lekker op de bbq)
dat is mijn raad: als je moet kiezen, kijk dan ook eens naar de grootte. een grote gb/carrefour heeft ook veel vegetarisch, meer dan bv. een kleine delhaize.

ik ga ook regelmatig naar de colruyt, hoor, maar das dan voor reusachtige hoeveelheden met de auto in te slagen. (water, andere dranken, enzo van die dingen. dan ben ik toch met de auto weg)

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #17 Gepost op: 22 mei 2008, 17:08:04 »
perfect samengevat, kan niet beter doen  :)

Tja, ik heb dan ook meer dan 8 jaar 'in de sector (Colruyt) gewerkt.  Maar zo perfect was het nog niet want je aanvullingen zijn terecht.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #18 Gepost op: 22 mei 2008, 22:41:53 »
Super! Daar heb ik wat aan! Vanaf morgen ga ik een week de Belgische supermarkten aan een onderzoek onderwerpen ;)
En, natuurlijk niet alleen de madammekes bedankt, ook het ene manneke :P!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #19 Gepost op: 07 juni 2008, 16:51:20 »
Nieuwe vondsten in Delhaize: seitan pita en
tofu provençal van Greenway, met als aanprijzingen respectievelijk "Wow!" en "Great!"
Onweerstaanbaar dus voor de consument, vanavond wordt er pita gemaakt en dient iedereen "Wow!" te roepen, of ik schrijf Greenway aan voor misleidende reklame.
Overigens vind ik dat Delhaize culinaire trends goed volgt, prachtige keuze, vooral in de grotere (zoals Wilrijk, Antwerpen.)