Vegatopia Forum

Marqt: nieuwe supermarkt formule!!

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Groent

  • *
  • 5
    • Groent
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #60 Gepost op: 06 april 2013, 10:41:17 »
Ik woon in Amsterdam en ga regelmatig booschappen doen bij Marqt. Ik vind het een hele fijne winkel en ik heb het idee dat er goed naar de klant geluisterd wordt. Het aanbod vleesvervangers is nu enorm uitgebreid. Ze verkopen hele lekkere dingen van het merk Puurbiologisch en de vleeschsmakers.

Ik heb er een uitgebreider stukje over geschreven op http://www.groent.org/blog/food/best-meat-substitutes/

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #61 Gepost op: 06 april 2013, 11:28:05 »
Ik heb er een uitgebreider stukje over geschreven op http://www.groent.org/blog/food/best-meat-substitutes/

Even een reactie op je blog:

"Unfortunately Quorn seems to disappear from supermarkets I visit. I haven’t seen the basic “stukjes” for years."

Bij de Albert Heijns waar ik kom (o.a. Wibautstraat) zijn de stukjes gewoon nog te krijgen.

Offline Groent

  • *
  • 5
    • Groent
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #62 Gepost op: 06 april 2013, 19:04:56 »
Bij de Albert Heijns waar ik kom (o.a. Wibautstraat) zijn de stukjes gewoon nog te krijgen.

Dank! Ik heb ze vorige week eindelijk weer eens kunnen kopen! Ik geloof bij de Albert Heijn Bos en Lommer. Ik zie wel vaak de sate-versie en de quorn gehakt, maar niet de stukjes "en des". Op de site van Quorn staan trouwens nog veel meer producten. Zoals de southern style burgers, die ik bij de Deen vond, hartstikke lekker. Daarna helaas nooit meer gezien.
Ik kom niet vaak bij de supermarkt, vaak maar eens per maand. Maar de biologische winkels verkopen het ook niet. Kent iemand een winkel die het hele assortiment heeft?

Grts,
Groent.

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #63 Gepost op: 06 april 2013, 22:13:37 »
Ik ben fan van Quorn, behalve van de saté. Jumbo heeft in elk geval Quorn pepersteaks, fijngehakt, stukjes, des blokjes, Southern Style burgers, filets, nasi bami blokjes, kant-en-klare lasagne, en dus ook saté. Je kunt ook vragen of ze de andere producten willen bestellen. De Italiaanse blokjes, filetreepjes en schnitzel heb ik niet gezien.
Groetjes, Antje

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #64 Gepost op: 07 april 2013, 11:30:29 »
Het volledige assortiment zul je hoogstens in de echt grote supermarkten aantreffen. De kleinere hebben nu eenmaal minder ruimte en zullen alleen de best verkopende artikelen standaard hebben. Ze zullen wel toegang hebben tot meer keuze, maar dan moet er wel vraag naar zijn. Antje geeft dus een hele goede tip.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Groent

  • *
  • 5
    • Groent
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #65 Gepost op: 07 april 2013, 14:18:24 »
Ik ben fan van Quorn, behalve van de saté. Jumbo heeft in elk geval Quorn pepersteaks, fijngehakt, stukjes, des blokjes, Southern Style burgers, filets, nasi bami blokjes, kant-en-klare lasagne, en dus ook saté. Je kunt ook vragen of ze de andere producten willen bestellen. De Italiaanse blokjes, filetreepjes en schnitzel heb ik niet gezien.

Dank Antje! Ik heb even gekeken en er zijn een paar Jumbo's in de stad (ik kende er eigenlijk alleen een in Amstelveen). Heel goed om te weten dat ze zoveel hebben. Met het BBQ seizoen voor de deur ga ik de burger en de pepersteak maar eens proberen!

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #66 Gepost op: 07 april 2013, 21:57:30 »
Waarschuwing dan: de burger is gepaneerd. Paneer valt waarschijnlijk snel uit elkaar? De pepersteak en de filet kunnen wel op de barbeque. De falafelburger en hamburger van Tivall trouwens ook. ;)
Groetjes, Antje