Vegatopia Forum

Marqt: nieuwe supermarkt formule!!

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #40 Gepost op: 28 oktober 2008, 13:09:17 »
Snap je frustratie wel hoor (even alle de hele draad gelezen). Het valt me ook van andere winkel(keten)s vaak op dat ze niet helemaal door hebben hoe klantenbinding werkt. Maar je hebt je beste zet al gezet: er niet meer komen.

Begin nu eigenlijk wel benieuwd te worden haha ;)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #41 Gepost op: 29 oktober 2008, 09:21:55 »
Hmm, het is wel knullig ja, maar je bent wel eeeerg fel Maartje.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #42 Gepost op: 29 oktober 2008, 09:53:01 »
Sja, als je je presenteert als een winkel die meer biedt, dan moet je dat ook waarmaken. Zeker voor de prijzen die ze rekenen...
This is between me and the vegetable!

Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #43 Gepost op: 28 mei 2009, 15:17:35 »

Woon zelf in A'dam maar ben er nog niet geweest. Mis dus ook blijkbaar niks als ik dit zo lees.
Leuk stukje hoor op Vegatopia maar volgens mij is het vegetarische aanbod dus vrij mager.

Vergelijking met Wholefoods (kwam die maar naar NL) gaat dus echt helemaal niet op in mijn ogen.
Wellicht is de schrijfster v.h. stukje nog nooit bij Wholefoods geweest maar daar is de veggie sectie dus echt enorm uitgebreid.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #44 Gepost op: 29 mei 2009, 00:36:30 »
(..) bij Wholefoods (...) daar is de veggie sectie dus echt enorm uitgebreid.

Dááár wil ik heeen!!

Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #45 Gepost op: 29 mei 2009, 11:00:59 »

Dan wordt het een tripje Londen Lelle want Wholefoods is er (helaas) niet in NL.

Paar jaar geleden naar Chicago geweest en toen hebben we op de terugreis gewoon een kleine koffer vol met diepvrieszakken met allerlei veggie dingen meegenomen.

Sam

Offline duifje

  • **
  • 55
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #46 Gepost op: 30 mei 2009, 21:01:05 »
ik ben ook niet zo kapot van Marqt (ik ken alleen die in Haarlem), vooral vanwege het gebrek aan vegetarische produkten, en de groenten, die er vaak niet al te vers uitzien. De bleekselderij die ik er laatst had gekocht smaakte ook ronduit oud.
Ik denk dat Marqt ook eerder een slow food winkel is, terwijl natuurvoedingswinkels eerder aansluiten bij de oudere natuurvoeding/vegetarisme/biologische landbouw beweging.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #47 Gepost op: 30 mei 2009, 22:22:03 »

Woon zelf in A'dam maar ben er nog niet geweest. Mis dus ook blijkbaar niks als ik dit zo lees.
Leuk stukje hoor op Vegatopia maar volgens mij is het vegetarische aanbod dus vrij mager.

Vergelijking met Wholefoods (kwam die maar naar NL) gaat dus echt helemaal niet op in mijn ogen.
Wellicht is de schrijfster v.h. stukje nog nooit bij Wholefoods geweest maar daar is de veggie sectie dus echt enorm uitgebreid.

Er is zeker heel veel vegetarisch bij Marqt. Er is alleen geen uitgebreide selectie vleesvervangers. Dat staat ook duidelijk in het stukje dacht ik. De schrijfster is wel bij Wholefoods geweest hoor. Maar de verwijzing sloeg niet op de vleesvervangers die wholefoods heeft, maar op de wijze van presenteren en de grootte van de zaak die enigszins vergelijkbaar is  :)
Ik zou er als je in A'dam woont toch een keer heen gaan hoor is leuk om een keer te zien en weer wat anders. Lekkere chippies en limonade hebben ze er ook.
Jammer trouwens dat die in Haarlem regelmatig oudere groente heeft. In die in A'dam was dat nietm maar ben er een paar maanden niet meer geweest dus hoop dat dat niet opeens daar ook zo is.
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2009, 22:32:41 door Selly »
,,,,فلافل

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #48 Gepost op: 04 juni 2009, 00:40:31 »
Heb slechtere excusen voor een tripje London gehoord.....
 :D

Heb zelf jaren in Canada gewoond. Denk dat ik de winkels daar altijd wel zal blijven missen!
Maar american goodies maakt een boel goed!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #49 Gepost op: 04 juni 2009, 00:42:35 »
Oei! Volg net mn eigen linkje en ze hebben alles veranderd, volgens mij is t nog leuker geworden!! :o

Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #50 Gepost op: 24 maart 2013, 09:33:41 »
Ik ben er geweest, vond het aanbod niet echt bijzonder en de prijzen zwaar overdreven. Ik heb een volkorenbrood gekocht voor 3,20 en die was ook nog eens heel erg taai.  :o De kazen zijn allemaal gemaakt met "echt stremsel," dus ook niet vega. Dan ga ik liever naar the AH.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #51 Gepost op: 24 maart 2013, 13:21:47 »
Ik ben er geweest, vond het aanbod niet echt bijzonder en de prijzen zwaar overdreven. Ik heb een volkorenbrood gekocht voor 3,20 en die was ook nog eens heel erg taai.  :o De kazen zijn allemaal gemaakt met "echt stremsel," dus ook niet vega. Dan ga ik liever naar the AH.

Vervelend dat je brood taai was, maar hoe kom je aan die informatie van die kazen, die klopt niet, want er zijn daar best vegetarisch gestremde kazen (vegetarisch stremsel is trouwens ook echt stremsel, dus misschien dat daar de verwarring zit).
Probeer de Godminster cheddar eens, heerlijk, zoiets heb je bij AH niet.
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2013, 09:40:47 door Selly »
,,,,فلافل

Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #52 Gepost op: 25 maart 2013, 04:27:49 »
Citaat
Vegetarisch stremsel is trouwens ook echt stremsel, dus misschien dat daar ze verwarring zit

Ja, daar zal het wel aan liggen. Als vegetarisch stremsel ook echt stremsel is, wat is dan nep stremsel?

Citaat
Probeer de Godminster cheddar eens, heerlijk, zoiets heb je bij AH niet.

Bedankt voor de tip, ik zal ernaar zoeken.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #53 Gepost op: 25 maart 2013, 08:22:00 »
Citaat
Vegetarisch stremsel is trouwens ook echt stremsel, dus misschien dat daar ze verwarring zit

Ja, daar zal het wel aan liggen. Als vegetarisch stremsel ook echt stremsel is, wat is dan nep stremsel?
Stremsel dat niet werkt?

Op de bordjes bij de kaas staat in ieder geval volgens mij aangegeven of het vega is. En echt, zo'n beetje alle kaas die je daar kunt krijgen is beter dan wat Albert Heijn heeft. (Tenminste, ze hebben bij elke vestiging kaas van Maarten, toch?)
This is between me and the vegetable!

Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #54 Gepost op: 25 maart 2013, 08:53:32 »
Bij Marqt hangt een grote bord waarop staat "al onze kaas is gemaakt van echt stremsel." Wat ze daarmee bedoelen is onduidelijk. Maar ik zal wel even van dichterbij kijken of er vegetarische tussen zitten.

Ik vind de kaas van AH ook niet bijzonder, maar ze hebben best veel vegetarisch aanbod. Sommige diepvriespizza's van de AH zijn ook met vegetarisch stremsel gemaakt. En dan lees ik een interview van Marqt over ahold waarin gespot wordt over de ambachtelijke diepvriespizza's met nepkaas. Dat vind ik een beetje zelfingenomen gedoe.

Weet niet wat kaas van Maarten is.
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2013, 08:55:48 door Tofuslayer »

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #55 Gepost op: 25 maart 2013, 08:57:22 »
Kaas van Maarten is kaas van een kaasboer die Maarten heet, en bij de Amsterdamse vestigingen van Marqt leveren zij de kaas. En zij hebben heel erg goede kaas.
This is between me and the vegetable!

Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #56 Gepost op: 26 maart 2013, 06:41:43 »
Ik ben er weer geweest en zag dat bijna alle kazen vegetarisch gestremd waren.  :o

Vorige keer liep ik met een grote boog om de kaas heen vanwege het bordje met "echt stremsel."

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #57 Gepost op: 26 maart 2013, 08:43:13 »
Ik ben er weer geweest en zag dat bijna alle kazen vegetarisch gestremd waren.  :o

Mooi!
,,,,فلافل

Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #58 Gepost op: 29 maart 2013, 10:07:49 »
Die Godminster Cheddar is heerlijk op een volkoren puntje van de AH.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Marqt: nieuwe supermarkt formule!!
« Reactie #59 Gepost op: 29 maart 2013, 16:16:41 »
Die Godminster Cheddar is heerlijk op een volkoren puntje van de AH.

 :D
,,,,فلافل