Vegatopia Forum

Skinny bitch

Offline Hausfrau

• 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Skinny bitch
« Reactie #40 Gepost op: 15 juli 2008, 08:35:13 »
Maar laten we eerlijk zijn en zeggen dat de meeste mensen een beetje meer skinny wel kunnen gebruiken.  ;)

Ik heb het al eens gezegd, maar dat ik tegenwoordig maat 36 heb ligt niet aan het feit dat ik slanker ben dan 8 jaar terug... :wortel:
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #41 Gepost op: 15 juli 2008, 16:45:39 »
Maar laten we eerlijk zijn en zeggen dat de meeste mensen een beetje meer skinny wel kunnen gebruiken.  ;)

Nee, we moeten er eindelijk eens mee ophouden om mensen aan te praten dat ze mager moeten zijn. Maar ja, ik realiseer me ook dat het geen enkele zin heeft om dat te zeggen, want het zit nu eenmaal in onze cultuur verankerd om af te geven op alles wat niet aan de modellenstandaard voldoet.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #42 Gepost op: 15 juli 2008, 16:49:07 »

Nee, we moeten er eindelijk eens mee ophouden om mensen aan te praten dat ze mager moeten zijn.

Mee eens!

Dat komt misschien raar uit mijn mond, maar ik meen het wel.
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2008, 16:56:09 door LL de Ling »

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #43 Gepost op: 15 juli 2008, 16:57:42 »
al vind ik echt overgewicht wat anders dan buikjes en dikke konten.

Dat is wat anders, maar ook daarvan vind ik: daar heb je je niet mee te bemoeien. De mensen die erdoor geteisterd worden, weten heus wel dat het verhoogde risico's met zich meebrengt. Dat hoef je ze niet onder hun neus te wrijven. Het is echt heel erg ongepast om daar opmerkingen over te maken. Ik vind dat de toegesprokene dan alle recht heeft om een flink arsenaal aan kickboks-schoppen uit te proberen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #44 Gepost op: 15 juli 2008, 16:59:46 »
al vind ik echt overgewicht wat anders dan buikjes en dikke konten.

Dat is wat anders, maar ook daarvan vind ik: daar heb je je niet mee te bemoeien. De mensen die erdoor geteisterd worden, weten heus wel dat het verhoogde risico's met zich meebrengt. Dat hoef je ze niet onder hun neus te wrijven. Het is echt heel erg ongepast om daar opmerkingen over te maken. Ik vind dat de toegesprokene dan alle recht heeft om een flink arsenaal aan kickboks-schoppen uit te proberen.

Mijn laatste opmerking had ik verwijderd omdat ik het als wat anders zag, maar hier ben ik het wel mee eens hoor Jan.

Laat dat kickboksen nou ook eens ontzettend veul calorieen verbranden! :P :P
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2008, 17:05:50 door LL de Ling »

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #45 Gepost op: 15 juli 2008, 18:04:41 »
Wat wel meespeelt, is dat tijdschriften om de haverklap worden aangevallen zodra er een iets te mager model in staat. Dan wordt er meteen van alles geroepen over maatschappelijke verantwoordelijkheid, terwijl de makers van dit soort dieetboekjes er zonder ook maar een kritisch woord mee wegkomen. Dat steekt.
Dat kan ik begrijpen. Maar beeld heeft, hoe je het ook wendt of keert, wel veel meer impact dan tekst. Wie leest er nog tegenwoordig? Je kan in alle tijdschriften over de afgelopen decennia een beweging naar het visuele zien. In kranten kijk je eens naar een foto, lees je het bijschrift, maar het artikel, ach, dat weet je wel. Ik overdrijf, ja, maar tekst is makkelijker kritisch op te nemen dan beeld.

Nu, deze dames drukken zich ongelukkig uit en proberen een boek om veganisme te propageren als een dieetboek te verkopen (terzijde: iedere dieetboekschrijfster zou tegen de muur moeten) en daarmee diskwalificeren ze zich al genoeg om serieus genomen te worden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #46 Gepost op: 15 juli 2008, 21:52:00 »
Dito over die dieetboekenschrijfsters (ik roep dat al over Sonja B. sinds wij terug zijn in Nederland).
Maar het is nou eenmaal een feit dat de meeste mensen een verkeerd eetpatroon hebben en daardoor dik zijn. Ja, dik. Ik vind een 16-jarige met een buik pens dik. Sorry, vast mijn deformatie, maar ik ben opgegroeid met de overtuiging dat je dik wordt als je oud bent en niet meer kunt bewegen. Raar misschien, maar ach. Van mij hoeft er niemand mager te zijn, maar ik vind vette, dikke mensen ranzig. Dit geldt dan weer niet voor babies overigens  ;). Maar als ik zie hoeveel mensen om mij heen het normaal vinden dat kinderen van 2 cola drinken en zoveel snoep mogen eten als ze willen. Dat ze enorm suikerhoudende toetjes meekrijgen naar school, dito voor chocolademelk en zoetigheid op brood en een reep voor in de pauze (ik ken mensen die een liga als een bewust goede keuze zien en die soms meegeven ipv de chocoladereep en oh wat doen we het toch goed  ???). Ik ben streng omdat ze aan mij komen vragen of ze een snoepje mogen, vrijwel altijd fruit of rauwkost naar school meenemen, en ze eigenlijk nauwelijks frisdrank drinken (maar wel thee bijvoorbeeld). Dat kan toch niet? Echt de mensheid kan een beetje minder best gebruiken. En daarmee praat ik niemand een eetstoornis aan.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #47 Gepost op: 15 juli 2008, 23:39:31 »
En daarmee praat ik niemand een eetstoornis aan.

Wat ik al zei: het was een zinloze mededeling. Ter compensatie denk ik dan maar zo vaak mogelijk dat iedereen die verzuipt in maatje 38 een afstotelijk gratenpakhuis is en gewoon eens normaal zou moeten eten. Misschien helpt het.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #48 Gepost op: 16 juli 2008, 02:04:57 »
Daar heb je het al. Iemand noemt normaal eten. Maar geef daar eens een definitie van? :P
Groetjes, Antje

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #49 Gepost op: 16 juli 2008, 08:14:42 »
Daar heeft Jan een punt, maar ik eet al mijn hele leven 'normaal' en ik heb mijn kleren nog maar weinig uitgevuld. Ik hoef ook geen gratenpakhuis te zijn, en vind maatje 40 vaak erg aantrekkelijk (mits in proportie ;)). Daartegenover staat dat dat wel geldt voor volwassen vrouwen en niet voor 14-jarigen en daar zit vaak het probleem.

Offline V

« Reactie #50 Gepost op: 21 juli 2008, 11:42:21 »
Even iets heel anders, is er iemand hier die het boek in het Nederlands heeft? Staat daar ook een lijst van aangeraden producten in? En zou die alstjeblieeeeeeeft zo lief willen zijn om die over te typen?
Alvast bedankt...

(ps. eigenlijk bevalt dat veganistische me wel. alleen de smaak van sojamelk... daar moet ik nog even aan wennen.)

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #51 Gepost op: 21 juli 2008, 12:12:04 »
(ps. eigenlijk bevalt dat veganistische me wel. alleen de smaak van sojamelk... daar moet ik nog even aan wennen.)

P.P.S.: En sojamelk met smaakjes, rijstmelk, havermelk, amandelmelk of - mijn persoonlijke favoriet - kamutmelk? M.a.w., er is meer dan sojamelk .

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #52 Gepost op: 21 juli 2008, 13:54:17 »

P.P.S.: En sojamelk met smaakjes

:kwijl: ik krijg meteen zin in de sojachocomelk. Veel lekkerder dan 'gewone' chocomel(k).
Maar daar word je vast niet skinny van :heehee:.
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2008, 14:05:03 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline V

« Reactie #53 Gepost op: 21 juli 2008, 21:46:06 »
Ach, 't mag waarschijnlijk van skinny bitch!

Géén melk, eieren, vlees (doh), of ander dierlijk spul; geen E-nummers of dingen die eng klinken, géén sulfieten (al vind ik die dan weer een beetje vreemd en houd ik me d'r niet aan), géén koffie of thee met theine, géén suiker die van alle verdere voedingsstoffen is ontdaan (dus kristalsuiker/bietensuiker). En altijd de ingredientenlijst lezen. Dat is eigenlijk 't hele boek. Dus ik denk dat chocosojamelk wel mag.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #54 Gepost op: 21 juli 2008, 22:55:24 »
Voedingstechnisch gezien krijg ik er kriebels van, als ik alles zo lees. Veel BS...

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #55 Gepost op: 24 juli 2008, 22:44:28 »
BS?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #56 Gepost op: 24 juli 2008, 23:44:51 »
Stierenpoep.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #57 Gepost op: 24 juli 2008, 23:47:31 »
Jeetje, zit ik eerst mijn kop te breken over wat BS dan in eten mag zijn, denk ik bij je antwoord nog: " O ja, waar zit dan taurine ofzo in" en kom dan pas bij het bedoelde woord uit.  :-X

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #58 Gepost op: 24 juli 2008, 23:59:51 »
 :laugh:

Hoe kom je nou weer bij taurine uit dan?!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #59 Gepost op: 25 juli 2008, 00:04:55 »
Dat krijg je van oude talenballast ;) Zie wiki:

Citaat
Taurine is voor het eerst in 1827 door de chemici Leopold Gmelin en Friedrich Tiedemann uit de ossengal (stier|Bos taurus) geïsoleerd en aanvankelijk gal-asparagine genoemd. De naam „taurine“ is afkomstig van de Latijnse benaming voor stierengal, Fel tauri, en wordt in 1838 voor het eerst in de literatuur gebruikt. Aan deze tamelijk toevallig ontstane naam heeft taurine vermoedelijk het ontstaan van talrijke legenden over zijn afkomst en werking te danken.

Het wordt nog erger. Eerst dacht ik: "Maar stierenpoep is toch helemaal niet vegan?"

Wat overigens wel een interessante vraag is, maar ik ga maar niet aan mijn veganistische buurvrouw vragen: "Do you eat bullshit?"

Wat te veel algebra niet met je doet ...
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2008, 00:11:13 door LL de Ling »